Vilnius visuomet garsėjo žmonių gausa mieste, lyginant su kitais Lietuvos miestais, pakankamai tankiu apgyvendinimu. Juk sostinėje atsiveria kur kas platesnės galimybės nei mažuose miesteliuose. Čia ir pramonė, ir universitetai, kolegijos. Žymiai daugiau darbo vietų, kultūrinės veiklos.

Bet tuo pačiu, kuo mieste daugiau žmonių, tuo didesnės problemos kyla. O dažniausios problemos yra apgyvendinimas ir transportas.

Visi, kas gyvena sostinėje jau žino naują rajoną, kuris yra miesto gale. Jame nesustoja vykdomos statybos nors žmonės, jau tenai gyvenantys ir piktinasi tuo. Juk jau šiuo metu rajonas yra smarkiai perkrautas gyventojais, o apie automobilių statymą nėra net ir kalbos – jie vos nekraunami vienas ant kito, nes statant rajoną visai nebuvo pagalvota apie kominukacines problemas. Juk XXI a. viena šeima dažnai net ir ne po vieną automobilį turi…

Štai ir pereiname prie antrosios problemos – transporto. Niekam ne naujiena, kas gyvena Vilniuje, kad piko metu mieste susidaro didelės spūstys ir pagausėja avarijų. Taip atsitinka dėl to, kad visi skuba, o automobilių mieste tikrai netrūksta, nes visi stengiasi išvengti viešojo transporto ir vyktį į darbus ar mokslus, ar šiaip savais reikalais su savais automobiliais. Sako, kad taip ir greičiau, ir patogiau. O neretai ir pigiau.

Nors ir troleibusai bei autobusai sostinėje (http://www.autotransa.lt/) jau daugelyje miesto vietų turi savo juostą, ko pasekoje norimą tašką galima pasiekti greičiau nei įprastai, tačiau vis dar opi išlieka kokybės ir santykio kaina. Autobusai dažnai yra netvarkingi ne tik nepriežiūra, bet ir technine kokybe. Dažnai jie važiuoja labai lėtai, kartais net ir šaltą žiemą durys neužsidaro, o labai dažnai į autobusą lyja lietus. Taip, lietus lyja į autobusą. Todėl žmonės ir renkasi mieliau savo automobilį nei šaltą, brangų ir kas kilometrą gendantį troleibusą.

Bet padėtis po truputį taisosi ir sostinė vis įsigyja naujų autobusų, kurie yra tikras džiaugsmas ir išganymas keleiviams. Jie nauji, švarūs, turi integruotas vaizdo kameras ir net USB jungtis pasikrauti telefoną ar kitą įrangą. Taigi, belieka tik tikėtis, kad ir patys keleiviai tampa sąmoningesnis ir pradeda gerbti ne tik nuosavą, bet ir svetimą turtą, kuriuo naudojamės mes visi – sostinės gyventojai. Ir kad nauji autobusai ne tik ilgai tarnaus, bet ir juose važiuoti bus malonu dėl švarios aplinkos.