Vitaminas D – identifikuokite, ar jums trūksta šių maistinių medžiagų?

Sakoma, kad siekiant geresnės bendrosios organizmo savijautos, nėra nieko geriau, nei racionali mityba ir gebėjimas įgyti kuo įmanoma daugiau gerųjų maistinių medžiagų. Natūralu, kad tokie rezultatai gali būti pasiekiami tik tuo atveju, jeigu bent minimaliai yra prisižiūrima, atsižvelgiama, ką perkama, bei atitinkamai – koks maistas iš viso yra vartojamas.

Norėtųsi pastebėti, kad šiandienos tema bus siejama su racionalia mityba ir gerųjų maistinių medžiagų pasisavinimu – konkretizuojant, teigiame, kad turinyje atskleisime, kodėl gi vitaminas D yra svarbus, kaip būtų galima identifikuoti, kad būtent šio vitamino jums trūkstama, bei kokie maistiniai produktai galėtų atstatyti imuninę sistemą ir pasotinti vitamino D rezervuarus?

Vertėtų pastebėti nuo to, kad perteklinis vitaminas D yra žalingas, tačiau esant trūkumui – žala įstabiai veikia visą organizmo veiklą. Lengviausia identifikuoti, kad organizmui trūksta šių maistinių vitaminų, yra sulėtėjusi medžiagų apykaita, kuri dažniausiai pastebima vyresnio amžiaus žmonėms, kurių fizinis aktyvumas tampa ribotas ir mažiau laiko yra praleidžiama lauke. Taip pat papildomai pastebima, kad žmonėms, kurių odos spalva yra tamsesnė, dėl didesnio pigmento melanino kiekio, gaminti vitaminą D organizmui gali būti sudėtinga, todėl natūralu, kad pastariesiems žmonėms yra būtina atkreipti dėmesį į maisto produktus, kuriuose vitaminas D galėtų būti atrandamas.

Vitaminas D taip pat prisideda prie psichologinės būklės gerbuvio, tad nuolatiniai nuotaikų svyravimai taip pat galėtų padėti identifikuoti, kad problema gali slypėti ir šių medžiagų trūkume. Norėtume papildomai atkreipti dėmesį į tai, kad mamoms, kurios žindo vaikus, reikalingas didesnis kiekis pastarųjų vitaminų, kadangi žindymo metu vaikams yra didžiulis šių maistinių medžiagų poreikis.

Tuo tarpu vitaminą D rasti maisto produktuose nėra sudėtinga. Nepaisant to, kad mūsų organizmas natūraliai gamina nedidelį kiekį pastarojo vitamino, o taip pat ir saulės energija, spinduliai padeda įsisavinti vitaminą D, jogurtas, riebi žuvis, grūdai, sūris, kiaušinio trynys, natūralios apelsinų sultys yra maisto produktai, kuriuose vitaminas D yra tikrai dažnas svečias. Iš esmės, esame linkę manyti, kad būtent išvardyti produktai yra dažno asmens racione, tačiau, jeigu pastebite, kad jaučiatės nekaip, galimai svyruoja nuotaikos, atkreipkite dėmesį į suvartojamą maisto racioną – iš tikrųjų, yra labai realu, kad būtent dėl anksčiau nurodytų produktų stygiaus, patiriate didžiulį diskomfortą ir dėl to, atitinkamai, investavę šiek tiek asmeninio laiko, galėtumėte grįžti į optimalią būseną.

Straipnį parašė sveikatosgidas.lt 

Kiti straipsniai