Pagalbos iškvietimo sistemos „eCall“ bandymai Lietuvoje – sėkmingi, beliko sulaukti išmaniųjų automobilių

Pagalbos iškvietimo sistemos „eCall“ bandymai Lietuvoje – sėkmingi, beliko sulaukti išmaniųjų automobilių

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

VIEŠŲJŲ RYŠIŲ SKYRIUS

Kodas 18860146   Šventaragio g. 2, LT- 01510 Vilnius   Tel. (8 5) 271 8769   www.vrm.lt

 

 

PRANEŠIMAS SPAUDAI                                                                                    2016 m. gegužės 12 d.

 

 

Bendrasis pagalbos centras (BPC) ir mobiliojo ryšio bendrovės „Bitė Lietuva“, „Omnitel“, „Tele2″ per pastaruosius mėnesius atliko keletą bandymų, kurių metu patikrino, kaip Lietuvoje veikia skubios  pagalbos iškvietimo iš automobilio sistema „eCall“.

 

Buvo siekiama įsitikinti, ar mobiliojo ryšio tinklai priima „eCall“ pagalbos iškvietos skambutį ir jį tinkamai nusiunčia į BPC, taip pat – ar BPC gali priimti tokį skambutį ir iškoduoti jame esančią informaciją apie automobilio vietos koordinates, važiavimo kryptimi, degalų tipą ir kt.

 

Automobiliui susidūrus su kliūtimi, „eCall“ sistema automatiškai mobiliuoju ryšiu siunčia skubią iškvietą BPC, pastarasis signalą priima ir iškoduoja, tai yra – nustato tikslią automobilio buvimo vietą bei išsiunčia pagalbą.

 

Bendradarbiaujant su valstybės įmone „Regitra“, buvo sukurtos Lietuvos transporto priemonių registro ir Europos transporto priemonių duomenų bazės EUCARIS sąsajos, taigi iš registro ir duomenų bazės pagal automobilio VIN numerį bus gaunama papildoma informacija apie automobilį (pvz., koks modelis, spalva ir pan.).

 

Pasak BPC viršininko pavaduotojo Tado Maroščiko, bandymams atlikti buvo pasitelktas „eCall“ sistemos automobilinio įrenginio prototipas; testavimas Omnitel ir Bitės tinkluose vyko pernai gruodį, Tele2 tinkle – šių metų kovą.

 

Eksperimento metu vadinamieji „eCall“ skambučiai buvo sėkmingai nusiųsti į BPC „eCall“ modemą, kuriame informacija iškoduota ir pateikta BPC operatoriaus darbo vietos ekrane.

 

Bandymai atlikti vadovaujantis „Transporto priemonėje įrengtos pagalbos iškvietos sistemos „eCall“ funkcionalumo diegimo viešuosiuose judriojo ryšio tinkluose memorandumu“, pasirašytu 2015 m. birželio 30 d. Memorandumo šalys: Vidaus reikalų ministerija (VRM), Susisiekimo ministerija, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM, Bendrasis pagalbos centras, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, UAB „Bitė Lietuva“, UAB „Omnitel“, UAB „Tele2″.

 

Pagal memorandumą, šalys sistemos diegimui turi būti pasirengusios ne vėliau kaip 2017 m. spalio 1 d. Tuo tarpu „eCall“ sistema visuose naujuose automobiliuose, kurie gaminami Europoje, bus diegiama nuo 2018 m. balandžio 1 d.

 

VRM, BPC, Ryšių reguliavimo tarnyba ir mobiliojo ryšio operatoriai siekia, kad visų skambinančiųjų numeriu 112 vietos nustatymas taptų kuo tikslesnis. Nuo 2017 m. sausio 1 d. mobiliojo ryšio tinkluose numatyta naudoti signalo sklidimo laike metodus „Cell ID Timing Advance“ ir „Cell ID Round Trip Time“, kurie leis iki keliolikos kartų tiksliau identifikuoti galimą skambinančiojo buvimo vietą, nei nustatydavo anksčiau.

 

Daugiau informacijos:

Tadas Maroščikas

Bendrojo pagalbos centro viršininko pavaduotojas

Tel. (8 5) 239 1901

Mob. 8 611 20387

El. p. tadas.maroscikas@112.lt

1222700cookie-checkPagalbos iškvietimo sistemos „eCall“ bandymai Lietuvoje – sėkmingi, beliko sulaukti išmaniųjų automobilių

Kiti straipsniai