Visas automobilinių navigacijų apžvalgas rengiame remdamiesi gamintojų pateikta informacija ir jas naudojusių vartotojų atsiliepimais iš įvairių pasaulio šalių, atsiųstais jų skundais ir filmuota medžiaga. Žinoma, testuojame ir patys, vos tik rinkoje pasirodo naujas navigacijos imtuvas, mes jį nuperkame arba pasiskoliname ir išbandome įvairiose situacijose bent keletą savaičių tam kad išsiaiškintumėme visus įrenginio privalumus ir trūkumus.

Vienas nuolatinis mūsų gerbėjas uždavė klausimą, ar verta įsigyti sunkvežimiams skirtą navigaciją tačiau naudoti lengvajame automobilyje. Kuo jos iš esmės skiriasi. Pagrindiniais skirtumai yra tai, kad sunkvežimio kabina yra didesnė todėl vairuotojas sėdi toliau nuo prietaisų skydelio ir tam kad gerai matytų tai kas rodoma navigacijos ekrane jos ekrano įstrižainės būna didesnės keliais coliais. Meniu skirtumai yra taip pat ženklūs, nes ten randamos naujos meniu funkcijos ir kitoks valdymas. Nuo šių pagalbinių nustatymų priklausys kokiais keliais jums teks naudotis norint transportuoti tam tikrą krovinį.

Ar jūs vežate kenksmingas medžiagas, koks sunkvežimio kėbulo ir priekabos aukštis, plotis, bendras svoris be krovinio ir su kroviniu. Jeigu vežate dujų balionus ar kitokius degius skysčius, radioaktyvias medžiagas jums reikės laikytis griežtų greičio apribojimų ir vengti tam tikrų kelių apie kuriuos informuos iš anksto sunkvežimio navigacija. Tokiems pervežimams dažnu atveju privalomas ir policijos ir gelbėjimo tarnybų konvojus. Įspėjimai jums gali būti transliuojami garsiniai arba vizualiniai arba išvis galite juos išjungti. Sunkvežimio vairuotojai privalo laikytis darbo valandų tvarkaraščio ir jo neviršyti.

Apie tai primena ir GPS navigacijos prietaisas. Kiek valandų vairavote per dieną, savaitę ar mėnesį, viską matysite ten ir galėsite naudotis kalkuliatoriumi, laikrodžiu ir užrašų knygute. Visiems sunkvežimių vairuotojams svarbu, kad kelionėje įvykus gedimui navigacijoje būtų įvesti artimiausių autoservisų adresai, taip pat reikia žinoti kur yra ilsėjimosi stovėjimo aikštelės, kurioje vietoje yra sunkvežimių kontrolinės svarstyklės. Sunkvežimiams skirta navigacijos prietaisuose yra jungtis CB radijo stotelėms prijungti tam kad galėtumėte sekti eismo informaciją. Sunkvežimių ir tolimųjų reisų vairuotojų poreikiai skiriasi nuo paprastų žmonių reikalų. Jie didžiąją savo laiko dalį praleidžia keliuose ir jiems galioja daug papildomų kelių eismo taisyklių tokių kaip greičio ar gabaritų apribojimai ir panašūs.

Ne visose eismo juostose leidžiama važiuoti, lenkti, nepateksi į miesto centrinę dalį nebent esi aptarnaujantis transportas ir pristatai krovinius į ten esančias įmones. Dideliuose Metropoliuose ieškoti adreso tarp šimtų tūkstančių gatvių nėra paprasta todėl be išmanaus instrumento – navigacijos neišsiversite. Planuojant kelionę į oro uostą, keltą, reikia įvertinti ir palikti laiko sau t. y. poilsio pertraukėlėms, degalų papildymui. Neplanuotos situacijos tokios kaip kelkraščių remontas, šviesoforų įrengimas gali ženkliai prailginti kelionę, visuotinai priimta norma ir apskaičiuota, kad prie kelionei prognozuojamo laiko reikia pridėti dvidešimt procentų neplanuotoms situacijos ir kliūtims.

Jei pasitaiko, kad dingsta GPS imtuvo signalas dėl to panikuoti nereikia, praleidus reikalingą posūkį ar išvažiavimą iš pagrindinio kelio navigacija pati pagal esamas koordinates suplanuoja maršrutą iš naujo ir jūs į savo tikslą vis tiek nuvažiuosite tik šiek tiek vėliau ir kitu keliu. Pati inovatoriškiausia navigacijos įranga kurią šiandien galima nusipirkti veikia paremta projektoriaus principu. Vaizdas perduodamas ant specialaus stiklo kuris yra prieš vairuotoją tačiau neužstoja kelio ir netrukdo vairuoti. Valdymas vyksta balsu arba rankos mostelėjimu. Labai didelė tikimybė, kad ateityje visi automobiliai turės tokias protingas ir patogias integruotas GPS navigacijos sistemas.