Įmonės bei organizacijos, kurioms nors 50 procentų biudžeto skiria valstybė perkant kokią nors paslaugą, darbus ar prekes, negali tiesiog pirkti ir vėliau prašyti sąskaitos faktūros. Bet kokie įmonėje vykstantys pirkimai turi būti perkami viešųjų arba privačiųjų pirkimų principų. Tai reiškia, kad paslaugas perkanti perkančioji organizacija turi paskelbti konkursą, kurio tikslas yra leisti visiems tiekėjams dalyvauti konkurse lygiomis teisėmis. Kuri įmonė laimi konkursą, ta ir gauna biudžetą ir jį panaudoja tiems tikslams, kuriems buvo numatyta perkančiosios organizacijos pirkimų skelbime.

Jeigu perkančioji organizacija nori atlikti nedidelių investicijų reikalaujančius pirkimus, tuomet jie turi juos daryti pagal mažos vertės pirkimai taisykles. Kai perkančioji organizacija pateikia skelbimą centrinei viešųjų pirkimų tarnybai, jie per 3 darbo dienas skelbimą paskelbia savo tinklapyje, arba kitose su viešuosius pirkimus skelbiančiose portaluose.

Kaip ir paprasti viešieji pirkimai, taip ir mažos vertės pirkimai yra prižiūrimi perkančiosios organizacijos ar įmonės vadovo paskirto valstybės tarnautojo arba darbuotojo pagal nustatytas taisykles. Jie gali būti tiek vieši, tiek privatūs ir neskelbiami viešai, tiesiog išsiuntus skelbimą atrinktiems tiekėjams.

Mažos vertės pirkimai yra įstatymų reglamentuojami ir priskiriami šiai kategorijai, kai paslaugų, prekių pirkimų suma yra mažesnė nei 29 tūkstančių eurų, o darbai perkami už mažesnę nei 145 tūkstančiai eurų. Kiti didesnės vertės pirkimai yra priskiriami prie kitų viešųjų pirkimų kategorijų.

Tokie pirkimai gali būti skirstomi ir į kitas kategorijas pagal pobūdį. Mažos vertės pirkimai gali būti atliekami žemiau išvardintais būdais:
— Kaip su praprastintas atviras konkursas;
— Su paprastinas ribotas konkursas;
— Su praprastintos skelbiamos arba neskelbiamos derybos būdu;
— Su praprastintas konkurencinis dialogas;
— Su praprastintas atviras arba ribotas projekto konkursas;
— Taip pat dažniausiai pasitaikantis mažos vertės pirkimas yra apklausos būdu.

Perkančioji organizacija turi labai gerai žinoti viešųjų pirkimų įstatymus ir taisyklės, kad galėtų tinkamai paruošti skelbimą. Taip pat svarbu, kad įmonė būtų sąžininga ir tinkamai paruoštų biudžeto planą ateinantiems metams, ir suplanuotų kitų metų svarbius didelius bei mažus pirkimus.