Sekite naujienas

Auto

5 pavojai vairuotojų tykantys rudenį: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

Paskelbta

-

Po vasaros ir šiltų rudens dienų vis dar atsipalaidavusius vairuotojus vis dažniau užklumpa tikrojo rudens pavojai. Vėsūs orai ir trumpėjančios dienos – tik dalis pokyčių, prie kurių jiems tenka prisitaikyti artėjant šaltajam sezonui. Nemažai pavojų keliuose vairuotojams lieka nematomi, todėl kai kuriais atvejais sustoti kelkraštyje ar išlipti iš automobilio – griežtai draudžiama. Ką turėtų prisiminti sėdintys prie vairo ir ko šiukštu nedaryti keliaujant rudenį?

Reklama

Tamsiu paros metu svarbiausia neskubėti

Trumpėjant dienoms vairuotojams tenka tiek ryte, tiek vakare keliauti į darbą ar mokslus tamsoje. Lietus matomumą gali dar labiau pabloginti, todėl svarbu išlikti budriems ir prisiminti, kad kelkraščiu gali eiti pėsčiasis ar važiuoti dviratininkas. Neretai pėstieji renkasi kirsti važiuojamąją dalį tam neskirtose vietose, todėl reikėtų itin atidžiai stebėti situaciją kelyje, kad juos būtų galima laiku pastebėti ir išvengti skaudžių nelaimių.

Važiuojant tamsiu paros metu svarbu laikytis nustatyto leistino greičio, o kai kuriais atvejais – rinktis saugų greitį, kuris priklauso nuo meteorologinių sąlygų, eismo intensyvumo bei vairuotojo patirties.

Jei tamsiu paros metu dėl automobilio gedimo ar kitų priežasčių tenka sustoti kelkraštyje, vairuotojas dar prieš išlipdamas iš automobilio privalo įjungti avarinės šviesos signalizaciją bei apsirengti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Išlipus iš automobilio privaloma nedelsiant pastatyti avarinio sustojimo ženklą. Mieste šis ženklas statomas už 25 metrų nuo automobilio, o užmiestyje – už 50 metrų.

Rudenį suintensyvėja laukinių gyvūnų migracija

Prieš žiemą suaktyvėja laukinių žvėrių migracija, todėl jie dažniau kerta važiuojamąją kelio dalį. Susidūrus su briedžiu, šernu ar stirna gali nukentėti ne tik automobilis, bet ir keleiviai. Negana to, susidūrimo metu gyvūnas gali žūti arba sprukti į mišką smarkiai sužeistas ir vėliau nugaišti. Gyvūnai kelyje paprastai pasirodo anksti ryte arba vakaro bei nakties valandomis, tačiau jų elgesys nenuspėjamas, todėl gali pasitaikyti atvejų, kai į kelią gyvūnas išbėgs ir dieną.

Tamsoje daugelį gyvūnų vairuotojai gali pastebėti dėl jų blizgančių akių, tačiau tokių žvėrių, kaip briedžiai, vairuotojai dažnai nepastebi, nes jie gerokai aukštesni – automobilio žibintai dažniausiai apšviečia tik pusę gyvūno, todėl vairuotojams sunkiau įvertinti jų tykančius pavojus.

Dauguma susidūrimų su laukiniais gyvūnais įvyksta vairuotojams nepasirinkus saugaus greičio. Siekiant išvengti nelaimių derėtų sumažinti greitį ruožuose, prieš kuriuos įrengti apie laukinius gyvūnus pranešantys įspėjamieji ženklai. Visgi net jei ženklų ir nėra, važiuojant miškingose vietose, ypač ten, kur nėra atitvarų, reikėtų rinktis mažesnį greitį.

Pasak vairuotojams skirtos mobiliosios programėlės „carOne“ verslo operacijų direktorės Gabijos Gertienės, susidūrimų su laukiniais gyvūnais riziką galima sumažinti naudojant specialius ultragarsinius švilpukus.

„Ultragarsiniai švilpukai montuojami prie automobilio veidrodėlių ir skleidžia žmonėms negirdimą, tačiau gyvūnus atbaidantį garsą. Paprastai, tokie švilpukai kainuoja nuo kelių iki keliolikos eurų, tačiau jų dėka galima sutaupyti tūkstančius, kuriuos tektų pakloti už automobilio remontą įvykus susidūrimui“, – tvirtina G. Gertienė.

Darganotu oru stabdymo kelias pailgėja

Nors vasarą dauguma vairuotojų atsipalaiduoja ir sėdėdami prie vairo elgiasi drąsiau, rudenį derėtų savo vairavimo įpročius pakoreguoti. Vairuotojai ne visada įvertina vėsaus oro ir darganos keliamą pavojų bei rizikuoja patekti į eismo įvykį.

Ant šalto ir drėgno asfalto ilgėja stabdymo kelias, todėl derėtų laikytis didesnio atstumo nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių, pasirinkti saugų greitį ir vengti staigaus stabdymo.

Eismo sąlygas sunkina rūkas

Rudens rytais kelius dažnai užkloja rūkas, o tai ypač apsunkina eismo sąlygas. Esant ypač tirštam rūkui, vairuoti gali būti pavojinga, nes matomumas kartais nesiekia nė kelių metrų. Tokiais atvejais vairuotojai turėtų įjungti priekinius ir galinius rūko žibintus. Tiesa, senesnėse transporto priemonėse rūko žibintai gali būti sumontuoti tik gale.

Jei keliauti tampa ypač sudėtinga ir vairuotojas nusprendžia sustoti, reikėtų prisiminti, kad draudžiama tai daryti šalikelėse, nes kiti vairuotojai sustojusio automobilio gali nepastebėti arba pastebėti per vėlai. Nusprendus sustoti, reikėtų nusukti nuo kelio ir tai padaryti saugioje vietoje, kur automobilis niekam netrukdys.

G. Gertienė pataria sugedus automobiliui nepulti pačiam jo tvarkyti, nes pro šalį skriejantys vairuotojai rūke gali paprasčiausiai jūsų nepastebėti. Vairuotojams skirtoje „carOne“ aplikacijoje galima įsigyti pagalbos kelyje abonementą ir išsikviesti techninę pagalbą, kuri padės pasirūpinti automobiliu pritrūkus degalų, prakiurus padangai ar įvykus rimtesniam gedimui.

Per šlapius lapus lyg per ledą

Nors auksinis ruduo daugeliui žadina romantiškus jausmus, nukritę medžių lapai – dar vienas pavojus vairuotojams.

Šlapi medžių lapai yra labai slidūs, todėl staigiai stabdydamas ar manevruodamas vairuotojas gali prarasti automobilio kontrolę. Tokiuose ruožuose svarbu laikytis nustatyto leistino greičio bei vengti staigių manevrų, ypač lyjant lietui.

 

Naujienos

Verslo Vikingai

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

Soc. tinkluose išgarsėjusi Mokytoja Veronika: „Mokytojo darbas – tai ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas“

Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...

Technologijos7 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas8 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai9 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |