Paskelbta
2 savaitės prieš-
By
LukasAtstumas, kurį per metus nuvažiuoja automobilis, gali pasufleruoti, kokia bus jo rida po kelių ar keliolikos metų. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą Europoje ir JAV siekdama įvertinti, kuriose šalyse transporto priemonės per metus nuvažiuoja daugiausiai. Nemažai į Lietuvą iš Vakarų importuojamų automobilių pasižymi didele rida, kurią nesąžiningi pardavėjai pakoreguoja, siekdami dirbtinai pakelti transporto priemonės vertę. Kuo mažesnė naudoto automobilio rida, tuo atidžiau reikėtų pasidomėti jo praeitimi.
Didžiausia metinė rida – olandiškų automobilių
Tarp tikrintų automobilių, didžiausią vidutinę metinę ridą turėjo Nyderlanduose važinėjantys automobiliai – 29,851 km. Toliau rikiuojasi automobiliai iš Ispanijos (29,017 km), Danijos (27,346 km), Belgijos (24,308 km) ir Prancūzijos (23,775 km).
Vos po 3-4 metų automobilių iš šių šalių odometrai jau rodys apie 100 tūkst. kilometrų ridą, kas gali paskatinti jų savininkus juos parduoti ir rinktis naują transporto priemonę.
„Didesnė rida paprastai reiškia, kad automobilis bus vertas mažiau, todėl vairuotojai neretai siekia tokius automobilius parduoti kol jų vertė dar smarkiai nenukrito. Iš Vakarų Europos į Lietuvą atkeliauja nemažai kelerių metų senumo automobilių su didele rida. Importuoti automobilius iš kitų Europos šalių nėra sudėtinga, todėl pats importo faktas reikšmingai nepadidina galutinės naudoto automobilio kainos“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Rytuose – mažesnės vidutinės metinės ridos
Lietuvos gatvėmis važinėjančių transporto priemonių metinė rida viena mažiausių Europoje – 17,980 km. Nors Lietuvos dydis lemia, kad vairuotojai dažniausiai keliauja trumpus atstumus, kaimyninės Lenkijos (17,925 km) ir Estijos (17,501 km) automobiliai nuvažiuoja dar mažiau, o štai Latvijos automobilių rida mažiausia visoje Europoje – 17,420 km.
Mažesnė metinė rida užfiksuota tik iš JAV importuotuose automobiliuose – 16,941 km. Nors amerikietiškų automobilių rida ir mažiausia tarp visų tyrime dalyvavusių šalių, visgi dauguma iš JAV įvežtų transporto priemonių būna smarkiai apgadintos. Kitu atveju automobilių prekeiviams neapsimokėtų jų importuoti.
Taigi, nors automobiliai Lietuvoje per metus nuvažiuoja mažesnį atstumą nei Vakarų Europoje, po 10 metų tokio automobilio rida gali siekti jau apie 180,000 km.
Maža rida ir gera kaina – skamba įtartinai
Rinkdamiesi naudotą automobilį vairuotojai turėtų įtariai vertinti automobilius, kurie turi mažą ridą, tačiau parduodami už mažesnę nei vidutinė rinkos kainą. Nesąžiningi pardavėjai neretai pakoreguoja odometro parodymus, taip siekdami uždirbti daugiau bei parduoti tokias transporto priemones kuo greičiau.
Tikimybė įsigyti automobilį su pakoreguota rida smarkiai padidėja perkant iš užsienio įvežtą transporto priemonę. Kadangi šalių registrai nesikeičia automobilių duomenimis, nesąžiningi asmenys aktyviai naudojasi šia spraga. Tokiu būdu iš užsienio šalių į Lietuvą patenka daugybė automobilių, kurių rida buvo suklastota – dažnu atveju ir ne vieną kartą.
„Prieš vykdami apžiūrėti dominančio automobilio, pirkėjai turėtų pasidomėti istoriniais transporto priemonės faktais – tiek įrašais apie kada nors patirtą žalą, tiek istorinės ridos grafiku. Kartais nutinka taip, jog žmonės važiuoja šimtus kilometrų automobilio apžiūrėti, tačiau tik tada sužino, jog rida buvo suklastota. Pirkėjams visada patariame atilikti bandomąjį važiavimą ir patikrinti automobilį autorizuotame autoservise. Jeigu pardavėjas nesutinka vežti automobilio į gerą reputaciją turintį servisą, tikriausiai reikėtų ieškoti kito modelio“, – aiškina M. Buzelis.
Praeityje smarkiai apgadinti automobiliai gali būti nesaugūs – kaip jų išvengti?
Pirmą kartą Lietuvoje: nuomonės formuotojai iš Europos tikrino kokius automobilius vairuoja lietuviai
Lietuviai vidutiniam naudotam automobiliui įsigyti taupo apie pusmetį
„Pro” lygos šonaslydininkai išsiaiškino, kam atiteko 2024-ųjų Drifto Karaliaus titulas
10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį
Kalnuoti posūkiai, apvirtę automobiliai ir įtemptos šonaslydžio varžybos Estijoje
Lietuvos startuolių sektorius augo 10 proc., atlyginimai siekia 4,4 tūkst. eurų
Vasarą vairuotojai automobilius plauna dvigubai dažniau nei žiemą
Lietuviai kitose šalyse ieško pigesnių automobilių – rizikuoti linkę dėl mažesnės kainos
Didžiausias Lietuvoje startuolių ekosistemos renginys „Startup Fair. Pulse 2024“ į Vilnių šiemet pritraukė virš 4000 dalyvių ir 300 investuotojų iš...
Pietų Ispanijoje, tarp Marbeljos, Esteponos ir Benahaviso miestų plytintis regionas jau gana seniai yra įgavęs „Auksinio trikampio“ pavadinimą. Pačiame Andalūzijos...
Viena didžiausių lenktai klijuotos faneros gamintojų Europoje, Klaipėdos rajone Plikių kaime veikianti „Sakuonos“ gamykla, ateityje planuoja asortimento ir gamybos apimčių...
Baltijos šalių turizmo rinkos lyderė „Novaturo“ grupė skelbia, kad nuo spalio 7 d. bendrovės finansų direktoriaus pareigas pradės eiti Darius...
Nors kibernetinių atakų skaičius Šiaurės Europoje nuo pernai išaugo beveik penkis kartus, jas atremti 2024 metų pradžioje buvo pasirengęs tik...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...