Sekite naujienas

Auto

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Paskelbta

-

Jei turėtų galimybę įsigyti visiškai naują automobilį, 57 proc. lietuvių būtų svarbiausia, kad transporto priemonė atlieptų jų poreikius bei norus, taip pat 55 proc. respondentų pažymėjo, kad jiems labai svarbus automobilio degalų sunaudojimo efektyvumas. Tai, ar automobilis yra draugiškas aplinkai, rūpi nedaugeliui – tik 17 proc. apklaustųjų, rodo „Citadele“ banko inicijuota „Norstat“ apklausa.

Visose Baltijos šalyse atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kad tiek lietuviai, tiek latviai ir estai, rinkdamiesi naują automobilį, labiausiai dėmesį skirtų savo ir šeimos poreikių patenkinimui – atkreiptų dėmesį į transporto priemonės dydį, keleivių skaičių bei automobilio pravažumą tiek mieste, tiek užmiestyje.

Toliau kriterijų svarba šalyse kiek išsiskyrė – apklaustieji Lietuvoje ir Estijoje antroje vietoje rinkosi degalų naudojimo efektyvumą, Latvijoje – transporto priemonės tipą. Trečias pagal reikšmingumą kriterijus Lietuvoje liko saugumo priemonės, pavyzdžiui, aklosios zonos stebėjimo ar įspėjimo apie nukrypimą nuo juostos sistemos, Estijoje – automobilio tipas, o Latvijoje – degalų sunaudojimo efektyvumas.

„Apklausos rezultatai atsispindi ir realybėje. Natūralu, kad žmonės pirmiausia galvoja apie savo ir šeimos poreikius, rinkdamiesi automobilį ieško patogios ir jų gyvenimo būdui pritaikytos transporto priemonės. Taip pat pirkėjai vertina kuro sąnaudas, išlaikymo kaštus. Todėl matome tendenciją, kad populiarūs išlieka miesto visureigiai, lyderio pozicijų neužleidžia „Volkswagen“, „Toyota“ ir „Škoda“ markių automobiliai“, – komentuoja „Citadele Leasing“ filialo Lietuvoje vadovas Vaidotas Gurskas.


Ekologija tarp svarbiausių kriterijų nepatenka

Tyrimo duomenimis, mažiausiai naujo automobilio įsigijimo pasirinkimą lemiantys faktoriai lietuviams yra automobilio vertė antrinėje rinkoje, garantija bei automobilio ekologiškumas. Tai, ar automobilis draugiškas aplinkai svarbiau moterims, tuo metu vyrai reikšmingesniu kriterijumi laiko automobilio garantinį laikotarpį ir vertę antrinėje rinkoje.

Pasak už naudotų automobilių rinkos skaidrumą kovojančios „Association of Automotive Intelligence“ (AAI) asociacijos prezidento ir „carVertical“ komunikacijos vadovo Mato Buzelio, nors įvairios globalios organizacijos bando išstumti taršesnį transportą iš eismo, visiems įperkamų alternatyvų rinkoje kol kas nėra.

„Naujo elektromobilio kaina vis dar yra per aukšta didžiajai vairuotojų daliai – pigiausi elektra varomi automobiliai parduodami maždaug už 7–8 tūkst. eurų. Nors Lietuvoje šios transporto priemonės po truputį populiarėja dėl savo patogių techninių ir konstrukcinių savybių, daugelį gyventojų atgraso dažnas jų krovimas ir nedidelis nuvažiuojamas atstumas. Paprastai juos renkasi žmonės, kurie didžiąją laiko dalį keliauja mieste bei nori pigesnio automobilio išlaikymo“, – rinkos situaciją aiškina M. Buzelis.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Tomas Grabauskas, taip pat prideda, kad funkcionalumas iki šiol išlieka esminiu naujo automobilio pasirinkimo kriterijumi.
„Ekologija, kaip atskiras komponentas, renkantis transporto priemonę kol kas rūpi nedaugeliui. Manau, kad tų, kuriems tai svarbu, dar sumažėtų, jei būtų tiriama, ar žmonės atsisakytų geresnių automobilio funkcijų tik dėl to, kad automobilis ekologiškesnis“, – sako T. Grabauskas.


Visgi draugiškumo aplinkai faktorius tarp Baltijos šalių Lietuvoje, tyrimo duomenimis, išliko aukščiausiai – penktoje vietoje iš aštuonių, tuo metu estų respondentai poveikį aplinkai išskyrė šeštoje vietoje, o latviams – tai mažiausiai reikšmingas kriterijus.

Naudoti automobiliai – populiaresni

Nors tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti, kokiais kriterijais gyventojai vadovautųsi rinkdamiesi visiškai naują automobilį, anot „Citadele Leasing“ atstovo V. Gursko, šiuo metu rinkoje vartotojai labiau linkę ieškoti naudotų transporto priemonių ir pirmiausia atsižvelgia į automobilio kainą.

„Išaugus būsto paskolų įmokoms dalis vartotojų nebegali sau leisti naujo automobilio lizingu, o ir KASKO draudimas naudotam automobiliui yra pigesnis nei naujam. Todėl kol kas į naujus automobilius žmonės žvalgosi rečiau, o dažniau ieško 2–3 metų, nedidelės ridos ir geros kokybės automobilių, kurių kaina yra labiau prieinama“, – teigia V. Gurskas.

Ekspertas išskiria, kad šiuo metu pirkėjai dažniausiai renkasi iki 30–40 tūkst. eurų vertės, ekonominės klasės automobilius, o populiariausiais išlieka „Volkswagen“ „Toyota“, taip pat pastaruoju metu išaugo „Peugeot“ paklausa, tiek elektromobilių, tiek automobilių su vidaus degimo variklių kategorijoje.

Tarp populiariausių elektromobilių taip pat patenka „Nissan“, „Volkswagen“ ir „Peugeot“ markės. Tiesa, pasak V. Gursko, privatūs asmenys juos renkasi pigesnius – iki 30 tūkst. eurų. Įmonių atstovai, turėdami galimybę pasinaudoti PVM taikoma lengvata žvalgosi ir brangesnių – iki 50 tūkst. eurų.

„Nusprendus įsigyti naują automobilį, pirmiausia vertėtų įsivertinti ne tik jo bendrą kainą, bet ir kiek jis naudotojui kainuos kiekvieną mėnesį: lizingo įmoką, eksploatacijos ir draudimo išlaidas. Svarbu, kad pirkinys teiktų džiaugsmą ir tarnautų poreikių tenkinimui, netaptų finansine našta. Įsivertinus išlaidas, toliau dėmesį galima skirti kitiems kriterijams, kurie atlieptų asmeninius norus“, – pataria V. Gurskas.

Reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą „Citadele“ banko užsakymu šių metų liepą atliko tyrimų agentūra „Norstat“. Iš viso internetu buvo apklausta bent po tūkstantį 18–74 metų kiekvienos šalies gyventojų.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos5 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas7 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |