Sekite naujienas

Auto

Renkatės senesnį naudotą automobilį? Būkite atsargūs

L

Paskelbta

-

Statistika Lietuvoje negailestinga: 18,7 proc. „carVertical“ platformoje tikrintų transporto priemonių turėjo suklastotą ridą ir net 60,2 proc. turi įrašų apie užfiksuotą istorinę žalą. Senesnių automobilių pirkėjai turėtų būti kritiški bei atsargūs, nes rizika patekti į sukčių pinkles yra didelė. Dažniausiai apgadinti yra 7-16 metų amžiaus automobiliai

Reklama

Senesnių automobilių rida klastojama dažniau

Tarp senesnių nei 20 metų amžiaus automobilių ridos klastojimo atvejų pasitaiko dažniau. Net 33 proc. visų Lietuvos keliais važinėjančių 1993 m. pagamintų automobilių turėjo suklastotą ridą. Antri „blogiausi“ metai – 1994-ieji su 30 proc., o trečioje vietoje – 2006 m. su 24,5 proc. automobilių su suklastota rida.

Nors senesnių automobilių rinkos dalis nėra ženkli, pirkėjai, nusprendę įsigyti tokią transporto priemonę, turėtų būti itin atsargūs. Nematomas „YouTube“ pasaulis

1993-iaisiais pagaminti automobiliai vidutiniškai „atjaunėjo“ 64 187 km, 1994-aisiais – 39 800 km, o 2006-aisiais – 75 045 km. Naujesniems automobiliams rida klastojama rečiau.

„Lūžio taškas Lietuvoje yra 2016-ieji, kuomet automobilių su suklastota rida dalis sumažėjo nuo 18,5 proc. iki 14,8 proc. 2017-aisiais. Visgi, kai šie automobiliai labiau pasens, tikėtina, jog nesąžiningi pardavėjai pakoreguos jų ridą, kad jie neprarastų tiek daug vertės ir juos būtų galima parduoti brangiau“, – teigia „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Dažniausiai apgadinti yra 7-16 metų amžiaus automobiliai

Senesni automobiliai paprastai turi gerokai mažiau istorinių įrašų apie praeityje patirtus apgadinimus. Taip yra todėl, kad informacija apie eismo įvykius anksčiau buvo fiksuojama popieriniuose dokumentuose ir ši informacija niekada nebuvo suskaitmeninta.

Daugiausiai įrašų apie žalą turi tarp 2007 m. ir 2016 m. pagamintos transporto priemonės. Nors net ir nedideli įbrėžimai automobilių ataskaitose traktuojami kaip patirtos žalos, daugybė transporto priemonių taip pat yra patyrusios rimtas avarijas, o tai daro įtaką jų saugumui ir važiavimo kokybei. Dažniausiai apgadinami automobiliai Lietuvoje

Reklama

Blogiausia situacija yra su 2013 m. pagamintais automobiliais, tarp kurių net 68,6 proc. turėjo žalų įrašų „carVertical“ platformoje. Kiti prasčiausi metai – 2014-ieji su 65,2 proc. ir 2011-ieji su 64,1 proc.

Lietuvoje apgadinimų yra patyrę vidutiniškai 6 iš 10 automobilių – tai reiškia, jog jie gali turėti nuslėptų defektų. Ypač svarbu patikrinti bet kokios transporto priemonės stovį gerą reputaciją turinčiame servise.

Pasak M. Buzelio, automobiliui normalu kas 5 metus patekti į eismo įvykį, ypač jei tuo automobiliu dažniausiai keliaujama miesto ribose.

Vairuotojai labiausiai domisi naujesniais automobiliais

Minėtoje automobilių patikros platformoje vairuotojai dažniausiai tikrina 5-10 metų amžiaus automobilius, kurių dalis sudaro 45,5 proc. visų tikrinamų automobilių. Pačios geidžiamiausios yra 2016-2018 m. pagamintos transporto priemonės – kiekvienų iš šių gamybos metų rinkos dalis platformoje siekia po 7,9 proc. Dermatologė A. Dumbliauskienė perspėja mėgstančius karštą dušą ir primena, ką būtinai reiktų keisti odos priežiūroje artėjant pavasariui

Tarp 1993 m. ir 2003 m. pagaminti automobiliai sudaro vos 3,8 proc. visų „carVertical“ atliktų VIN patikrų. Nors vairuotojai senesniais automobiliais domisi mažiau, visgi šioje amžiaus kategorijoje ir pasirinkimas gerokai mažesnis.

Per pastaruosius porą metų vidutinis Lietuvoje tikrinamų automobilių amžius nežymiai sumažėjo: nuo 10,4 m. 2022-aisiais iki 10,2 m. 2023-aisiais. Panaši situacija yra ir kitose tyrime dalyvavusiose šalyse, kur tikrinamų automobilių amžiaus vidurkis svyruoja tarp 9 ir 11 metų.

BŪKITE SVEIKI 2023

Reklama

Naujienos

Verslas13 val prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas14 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas17 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams23 val prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas2 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |