Sekite naujienas

Auto

Tyrimas atskleidė, kokių spalvų automobilius renkasi lietuviai – pirmenybė pilkiems

Paskelbta

-

Būklė, rida ir kaina – bene svarbiausi dalykai renkantis naudotą automobilį. Visgi nemažai vairuotojų atkreipia dėmesį ir į dominančio modelio spalvą. Automobilių istorijos ataskaitas teikianti įmonė „carVertical“ atliko tyrimą ir pasidomėjo, kokios spalvos transporto priemones labiausiai vertina Lietuvos vairuotojai – dauguma pirmenybę teikia nuosaikioms spalvoms ir vengia ryškiaspalvių automobilių.

Dauguma lietuvių renkasi praktiškas spalvas

Reklama:

Lietuvoje net 30,2 proc. „carVertical“ tikrintų automobilių buvo pilkos spalvos, 17,9 proc. – baltos ir 17,9 proc. – juodos. Panašios tendencijos vyrauja ir kitose Europos šalyse. Pilką, juodą ir baltą vairuotojai laiko praktiškomis spalvomis – jos neišsiskiria iš aplinkos ir nereikalauja išskirtinės priežiūros.

Praeityje pilkos spalvos automobiliai buvo dar populiaresni: 2000 m. jie sudarė net 40,6 proc. platformoje tikrintų transporto priemonių. Vėliau augant susidomėjimui kitomis spalvomis, pilkos populiarumas šiek tiek sumažėjo.

Baltos spalvos dalis naudotų automobilių parke augo labiausiai: nuo 2,8 proc. 2000 m. iki 16,9 proc. 2010 m ir 20,1 proc. 2020 m. Panašios tendencijos tyrime pastebėtos ir su juoda spalva: 2000 m. juodų transporto priemonių buvo vos 11,6 proc., o 2010 m. ir 2020 m. jau atitinkamai 25,3 proc. ir 25,4 proc.

„Monochromatinės spalvos išliks populiarios dar ilgą laiką. Juodos, baltos ir pilkos spalvos automobilių paklausa pastebima visame pasaulyje. Šiemet pakilo susidomėjimas ir mėlynomis transporto priemonėmis, bet visgi didžioji dalis vairuotojų renkasi gana konservatyvias spalvas“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Aukščiausios klasės automobiliai paprastai dažomi tamsesnėmis spalvomis. Visgi ne visiems vairuotojams jos patinka, nes ant tokios transporto priemonės labai matosi dulkės ir įvairūs nešvarumai. Nors daugumai vairuotojų tai nesudaro keblumų, Pietų Europos automobilių pirkėjai tokių modelių vengia.

Gamintojai šiais laikais siūlo mažesnį spalvų pasirinkimą

Lietuvos rinkoje ryškūs automobiliai nėra itin vertinami: geltonų transporto priemonių gatvėse yra vos 1,7 proc. Raudona šiek tiek populiaresnė – 8,9 proc. Iš visų ryškių spalvų, vairuotojai labiausiai mėgsta mėlyną – 16,2 proc. visų tikrintų transporto priemonių.

Geltona niekada neturėjo didelės gerbėjų bazės: 2000 m. geltonų automobilių Lietuvoje buvo vos 1,2 proc., 2010 m. šis skaičius nukrito iki 0,8 proc., o 2020 m. pakilo iki 1,3 proc. Raudonų automobilių 2000 m. buvo 3,2 proc. ir šis skaičius po truputį augo: 2010 m. buvo 4,8 proc., o 2020 m. – 5,9 proc. Mėlynų automobilių 2000 m. šalyje buvo net ketvirtadalis – 25,1 proc. Vėliau jų populiarumas sumenko iki 10,5 proc. 2010 m. ir paaugo iki 11,2 proc. 2020 m.

„Gamintojai šiais laikais pirkėjams siūlo mažesnį spalvų pasirinkimą. Dar prieš porą dešimtmečių spalvoti automobiliai buvo ganėtinai įprastas dalykas, tačiau šiuo metu didžioji dalis vairuotojų nenori išsiskirti gatvėje ir renkasi ramesnes spalvas. Nemažai vairuotojų galvoja, kad parduoti geltoną ar raudoną automobilį gali trukti ilgiau nei juodą ar pilką“, – aiškina M. Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas pataria renkantis naudotą transporto priemonę teikti prioritetą jos būklei, o ne spalvai. Visgi kėbulo dažų sluoksnis gali nemažai papasakoti apie automobilio praeitį ir pasufleruoti apie galimus apgadinimus. M. Buzelio teigimu, dominančios transporto priemonės dažų sluoksnį derėtų pamatuoti su specialiu matuokliu, kuris iškart atskleis, jei automobilis praeityje buvo pakliuvęs į didelę avariją.

Naujienos

Verslo Vikingai

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Nekilnojamas turtas3 mėnesiai prieš

NT agentūrą Ispanijoje įkūrusi lietuvė: „Svajokite, planuokite, veikite ir jums pavyks. Po saule vietos yra visiems”

Dirbti ir vystyti verslą saulėtoje Ispanijoje gali būti ne vieno lietuvio svajonė. Ją prieš šešerius metus įgyvendino Sonata Norkienė, šiuo...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

SPA trenerė, grožio terapeutė Deimantė Gelgutienė: „Tu gali būti tik pavyzdžiu kitiems“

Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

„SME Finance“ vadovas Mindaugas Mikalajūnas: „Šiuo metu finansavimo galimybės – beribės“

„SME Finance“ įmonė šiuo metu didžiausia Baltijos šalyse nebankinio finansavimo technologijų platforma, suteikusi finansavimą už daugiau nei 1,5 mlrd. eurų,...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |