Sekite naujienas

Dirbtinis intelektas

Dirbtinis intelektas ir rinkodaros vadovas: partnerystė ar konkurencija?

Paskelbta

-

Šiandieninės verslo aplinkos dinamika verčia įmones ieškoti naujų būdų optimizuoti savo procesus ir pasiekti konkurencinį pranašumą. Viena iš technologijų, kuri ima formuoti ateities verslą, yra dirbtinis intelektas (angl. artificial intelligence – AI). Tačiau kaip ši revoliucinė technologija paveiks rinkodaros vadovų vaidmenį ir kasdienę veiklą?

Regimantas Urbanas, kibernetinio saugumo bendrovės „Surfshark“ rinkodaros vadovas, konferencijoje „Full digital“ kvies į diskusiją, kaip ir kur marketingistas gali pasitelkti dirbtinį intelektą ir patobulinti kasdienius procesus. Jis svarsto – ar verslai, neprisitaikę prie naujosios realybės, dar išliks ir kokius iššūkius jiems teks įveikti.

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

Perversmas visose srityse

Pasak R. Urbano, dirbtinis intelektas yra revoliucija, o jo sukeltas efektas panašus į interneto atsiradimo atvejį.

„Viskas, kas yra aplink mus, tapo geriau su internetu – ar tai būtų prekyba, ar finansai, ar sveikata, ar darbas, bendravimas, keliavimas. Visas sritis palietė internetas ir padarė lengviau prieinamas. Dabar dirbtinis intelektas atnešė naują didelį pokytį, kai visos sritys keičiasi. Galime jį stebėti iš galinės sėdynės, bet galime sėsti prie vairo ir įgyti konkurencinį pranašumą“, – kalba R. Urbanas.

Jo teigimu, rinkodaros vadovas yra atsakingas už daug svarbių sričių: naujų klientų pritraukimą, prekių ženklo kūrimą, reklamos kampanijų valdymą, interneto svetainių kūrimą ir daugybę kitų užduočių. Tai įpareigoja juos būti kūrybiškais, strategiškais ir jautriais rinkos pokyčiams. Tačiau marketingo specialistas svarsto, kaip dirbtinis intelektas gali padėti ar net pakeisti šias užduotis.

Dirbtinis intelektas keičia rinkodaros sritį

R. Urbanas sako, kad dirbtinis intelektas gali būti puikus įrankis rinkodaros vadovams. Jis gali greitai generuoti turinį. Taip pat dirbtinis intelektas gali kurti vaizdus, video ir net muziką. Tai leidžia rinkodaros vadovams sutaupyti laiko ir išteklių, kuriuos jie galėtų skirti kūrybinei darbotvarkei.

„Dirbtinis intelektas yra technologija, šiuo metu keičianti verslą ir rinkodarą. Tai gali būti ne tik įrankis rinkodaros vadovams, bet ir partneris, kuris padeda jiems veiksmingiau dirbti. Tačiau svarbu suprasti AI ribas ir nebijoti išlikti kūrybingais ir strategiškais. Rinkodaros vadovai, kurie moka juo naudotis, gali pasiekti didesnį konkurencinį pranašumą ir greičiau prisitaikyti prie besikeičiančios verslo aplinkos“, – sako rinkodaros vadovas.

Jis mano, kad dalis verslų neabejotinai turi transformuotis. Akivaizdus pavyzdys būtų nuotraukų ir video platformos, kur už tam tikrą sumą gali įsigyti reikalingą atvaizdą, iš anksto sukurtas nuotraukas. Jeigu tokio pobūdžio verslai neišnaudos dirbtinio intelekto, gali būti, kad jų, kaip verslo, nebeliks.

Kiekvienas žmogus, pasitelkęs dirbtinį intelektą, gali susikurti unikalią nuotrauką, užuot pirkęs jau daugybėje kitų straipsnių ar socialinės medijos postų panaudotą atvaizdą, iliustraciją. Tokio pobūdžio verslai turi transformuotis jau dabar ir pasitelkti dirbtinį intelektą nieko nelaukdami.

Dirbtinio intelekto ribos ir galimybės

Pašnekovas pabrėžia, kad dirbtinis intelektas neturi visų atsakymų. Jis gali generuoti turinį, bet jis neturi žmoniško intelekto, kuris būtų reikalingas kurti unikalų ir išskirtinį turinį. Rinkodaros vadovai turi žinoti, kada deleguoti užduotis dirbtiniam intelektui ir kada išlikti kūrybingiems.

„Šiuo metu egzistuoja vartotojai skyla į dvi stovyklas – vieni smerkia dirbtinį intelektą, atsisako, ieško priekabių ir trūkumų ar pabrėžia sritis, kur AI neveikia taip tobulai, kaip tikimasi. Kiti pernelyg entuziastingai juo pasitiki. Aš pats stengiuosi būti arčiau realybės. Matau puikias galimybes, kur AI gali perimti daug funkcijų, bet turi būti ir rinkodaristas, kuris šį įrankį valdo“, – apibendrina R. Urbanas.

Duomenų analizė ir apklausos

Rinkodaros specialistas sako, kad dar viena sritis, kur ši naujoji technologija turi didžiulį potencialą, yra duomenų analizė. Dirbtinis intelektas gali greitai analizuoti didžiules duomenų rinkinius ir suteikti gilias įžvalgas.

„Jau pusę metų iš praktinės pusės matuoju ir bandau dirbtinio intelekto ribas. Tikrinu, kur jis tobulėja ir daro geriau nei žmogus galėtų padaryti. Visiškai praktinis pavyzdys – kiek užtruktų žmogui perskaityti 100 puslapių ir pateikti išvadas ir per kokį trumpą laiką galima gauti pasitelkus dirbtinį intelektą. Taigi, bet kokiems duomenims analizuoti jis puikiai pasitarnauja“, – sako R. Urbanas.

Tai ypač naudinga klientų apklausoms ir rinkos tyrimams. Dirbtinis intelektas gali sutaupyti laiko ir padėti rinkodaros vadovams priimti pagrįstus sprendimus.

Apie praktinius dirbtinio intelekto taikymo principus R. Urbanas kalbės konferencijoje „Full digital“ spalio 18 d. „Compensa“ koncertų salėje.

Šiais metais „Full digital“ pranešimus skaitys 25 pranešėjai. Savo patirtimi konferencijoje dalinsis „Metų CMO“ Giedrė Vilkė, „Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, agentūrų „Havas Creative“ ir SOMA vadovas Arijus Žakas, lietuviško startuolio, „Deals on wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius, politologas Linas Kojala ir daugybė kitų.

Naujienos

Verslas22 val prieš

„Planas Chuliganas” tapo „Ignitis” klientų aptarnavimo partneriais

Laimėjęs viešą pirkimą teikti klientų aptarnavimo paslaugas, kontaktų centras „Planas Chuliganas” oficialiai tapo sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis” klientų aptarnavimo...

Verslas23 val prieš

„Vienaragis vienaragyje”: „Saily” kūrėjų patarimai

Vykintas Maknickas,„Nord Security” produktų strategijos vadovas, dalinasi svarbiausiais patarimais, padėsiančiais kuriant naują produktą. 1. Sekti rinkos tendencijas „Nord Security” mes...

Verslas1 d. prieš

Priimtas Poveikio klimatui neutralizavo pramonės aktas: atvers naujas galimybės Lietuvos žaliosioms technologijoms

Šių metų balandžio 25 d. Europos Parlamentas priėmė Poveikio klimatui neutralizavimo pramonės aktą (angl. Net-Zero Industry Act – NZIA). Tikimasi,...

Startuoliai2 d. prieš

Startuoliai Lietuvoje: daugiausiai mokesčių sumokėjo „Nord Security“, didžiausias algas moka „Game Insight“, daugiausiai darbuotojų įdarbina „Vinted“

Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 91,5 mln. eurų mokesčių – 8 proc. daugiau nei prieš metus, tačiau...

Verslas2 d. prieš

Remigijus Pečiulis. Verslas internete – kaip sukurtą produktą apsaugoti nuo kopijavimo?

Šiais laikais, kai elektroninė prekyba vis labiau populiarėja, kone automatiškai daugėja ir produktų kopijavimo atvejų. Ypatingai tų, kurie yra gerai...

Verslo Vikingai

Technologijos2 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai2 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas3 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |