Sekite naujienas

Ekspertai

Kaip neapsigauti perkant naudotą elektromobilį?

L

Paskelbta

-

Elektromobilių populiarumas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje stabiliai auga. Tai atsispindi ir naudotų automobilių rinkoje, nes vis daugiau vairuotojų domisi galimybe įsigyti pigesnę elektra varomą transporto priemonę.

Reklama

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ eksperto Mato Buzelio teigimu, nesąžiningi pardavėjai klastoja elektromobilių odometro rodmenis, kad nuslėptų tikrąją baterijos būklę ir padidintų transporto priemonės vertę. Į ką pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį besirinkdami naudotą elektromobilį?

Pirkėjus labiausiai domina naudoti „Tesla“ modeliai

Brangesni elektromobiliai nuvertėja greičiau, todėl pirkėjai neretai renkasi kelių metų senumo transporto priemonę, kuri jau būna praradusi ženklią dalį savo vertės. Tai ypač aktualu vairuotojams, perkantiems elektromobilį lizingu ir nenorintiems mokėti didelių mėnesinių įmokų.

Tarp visų elektromobilių išsiskiria „Tesla“ gamintojas, kurio modeliai metams bėgant gerai išlaiko vertę. „Tesla Model 3“ – dažniausiai platformoje tikrintas elektromobilis (16,1 proc. visų elektromobilių patikrų) išsiskiriantis žemu nuvertėjimu ir dideliu populiarumu antrinėje rinkoje.

Už jo rikiuojasi kitas populiarus „Tesla“ automobilis – „Model S“ (11,84 proc.), „Nissan Leaf“ (11,83 proc.), „Audi e-tron“ (9,8 proc.) ir „Volkswagen Golf“ (9,5 proc.).

„Akivaizdu, kad „Tesla“ turi stiprų įvaizdį elektromobilių rinkoje. Naudotas „Model 3“ siūlo labai gerą kompromisą tarp kainos, išliekamosios vertės, siūlomų funkcijų, o talpi baterija nekelia streso vairuotojams ilgesnėse kelionėse. Be to, šie automobiliai rinkoje matomi jau seniai ir dažną pirkėją domina būtent naudoti tokie modeliai“, – tvirtina M. Buzelis.

carvertical VIN patikra

Didesnė rida – susidėvėjusios baterijos ženklas

Paprastai elektromobilių gamintojai baterijoms taiko 8-10 metų arba 160,000 kilometrų garantiją. Kuo didesnė elektromobilio rida, tuo prastesnės būklės bus jo baterija. Tiesa, baterijos susidėvėjimas priklauso ir nuo to, kaip buvo įkraunamas automobilis: ar savininkas dažnai naudojo greitojo įkrovimo stoteles, ar kraudavo jį lėtai, iki 80 proc., kaip rekomenduoja gamintojai.

Elektromobiliai su suklastota rida – didelė problema, nes tokiu atveju tampa sudėtinga įvertinti tikrąją baterijos būklę. Remiantis „carVertical“ duomenimis, 2,6 proc. visų platformoje tikrintų elektromobilių turėjo suklastotą ridą. Hibridinių (4,5 proc.), benzininių (5,4 proc.) ir dyzelinių (6,2 proc.) automobilių rida klastojama dar dažniau.

Kuo elektromobilio baterija labiau susidėvėjusi, tuo trumpesnis bus juo nuvažiuojamas atstumas. Senesnis elektromobilis jau nenuvažiuos tiek, kiek ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs modelis. Tai tikriausiai yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurios dalis vairuotojų vengia įsigyti senesnes elektrines transporto priemones.

Pigesnė priežiūra, bet brangesni remontai

Nors nemažai pirkėjų baiminasi, kad elektromobilio priežiūra gali brangiai atsieiti, tai nėra visiška tiesa. Elektromobiliai paprastai pasižymi paprastesne konstrukcija nei vidaus degimo variklius turinčios transporto priemonės ir turi mažiau judančių dalių.

Visgi, jei elektromobilis pateko į smarkų eismo įvykį, remonto darbai gali nustebinti. Tarp visų tikrintų automobilių, būtent elektrinių transporto priemonių vidutinė apgadinimų vertė buvo didžiausia – 7023 eurai. Hibridinių (6793 eurai), benzininių (5957 eurai) ir dyzelinių (4256 eurai) automobilių vidutinė apgadinimų vertė šiek tiek mažesnė.

Lyginant su kitomis transporto priemonėmis, elektromobiliai į avarijas patenka rečiau. Jei 45 proc. hibridinių, 49,1 proc. benzininių ir 46 proc. dyzelinių automobilių nors kartą buvo apgadinti, tai „carVertical“ tikrintų apgadintų elektromobilių dalis siekė tik 35,4 proc. M. Buzelio teigimu, tai lemia sąlyginai nedidelis elektromobilių paplitimas – daugumoje šalių jie dar nėra labai populiarūs bei pasižymi jaunesniu vidutiniu amžiumi.

Tyrimas atliktas išanalizavus duomenis iš 25 šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rumunijos, Vengrijos, Čekijos, Kroatijos, Bulgarijos, Belgijos, Slovakijos, Serbijos, Suomijos, Slovėnijos, Vokietijos, Italijos, Šveicarijos, Danijos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės, Portugalijos, Prancūzijos, Ukrainos, Švedijos ir Graikijos.

Naujienos

Ekspertai

Ekspertai1 d. prieš

Ekspertai pataria: renkantis būstą įvertinkite ir miesto plėtros planus

Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...

Ekspertai3 d. prieš

Norintiems slysti „drifto“ trasose P. Petrauskas papasakojo apie lenktynininko kelią: „išėjimą į barą skaičiuodavau padangomis“

Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...

Ekspertai3 d. prieš

Apklausa: lietuviai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos, latviai ir estai – dėl maisto kainų

„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...

Ekspertai4 d. prieš

Ekspertas apie sukčių įžūlumą: „Mobiliojo ryšio operatorius to jūsų niekada neprašys“

Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...

Ekspertai1 savaitė prieš

Sukčiai internete kėsinasi ir į vaikus: ekspertas papasakojo, kaip apsisaugoti

Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |