Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
Įsibėgėjus rudeniui, neretas ima dairytis naujo profesinio iššūkio arba kitos karjeros krypties: tarptautinės konsultacijų bendrovės „Civitta“ atlikto tyrimo duomenimis, daugiau nei 3 iš 4 apklaustų specialistų yra pasirengę keisti dabartinę darbovietę arba aktyviai ieško naujų galimybių. Kol vieni pokyčiams ruošiasi kruopščiai ir sudarinėja veiksmų planus, kiti leidžiasi į avantiūrą ir tikisi geriausio. Personalo valdymo ekspertai įvardija ir priežastis, dėl ko priimamas sprendimas keisti darbą, rašoma „Omnisend“ pranešime žiniasklaidai.
„Tiek pasilikimo darbe, tiek ir išėjimo iš jo priežastys priklauso nuo individualių lūkesčių, asmeninių ir organizacijos tempo bei esamų darbo sąlygų. Geri darbuotojai išeina dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, dėl organizacijos kultūros, darbo vietos atitikimo, komandos dinamikos ar asmeninių aplinkybių: spartaus augimo, didesnių iššūkių ieškojimo ar karjeros pokyčių. Šios priežastys būna labai asmeniškos ir įvairios“, – sako „Omnisend“ talentų pritraukimo specialistė Indrė Padegimienė.
Keisti darbą – normalu, bet ne per dažnai
Pasak I. Padegimienės, darbo vietos keitimas priklauso nuo ekonominės veiklos šakos, tačiau keičiant darbą kas 8–12 mėnesių ilgiau nei trejus metus iš eilės gali kilti problemų. Skaičiuojama, kad Lietuvoje jaunesni, iki 24 metų amžiaus darbuotojai darbą vidutiniškai keičia kas 8–15 mėnesių, o 25–34 metų – beveik kas tris metus.
„Nors ilgalaikis darbas vienoje įmonėje šiuo metu nėra toks paplitęs kaip anksčiau, darbo keitimas kas metus ar dažniau gali reikšti nesugebėjimą įsipareigoti vienai organizacijai, darbo vietai ar komandai. Tuo metu darbo keitimas maždaug kas dvejus metus dažnai vertinamas teigiamai: tai rodo žmogaus lankstumą ir norą įgyti įvairiapusiškos patirties“, – komentuoja personalo ekspertė.
Kalbant apie patirtį, pašnekovė mano, kad kiekvienas žmogus gali įgyti skirtingos patirties naujame darbe ar kitoje veiklos srityje. Tačiau tai, anot jos, priklauso žmogaus asmenybės ir jo gebėjimų.
„Kol vieni žmonės mokosi greitai arba ieško nuolatinių iššūkių, kitiems labiau patinka stabilus, lėtesnio tempo darbas. Patirties galima įgyti ir judant vertikaliai arba horizontaliai judant karjeros laiptais toje pačioje įmonėje ar veiklos sektoriuje. Tai nulemia ir skirtumus tarp įgyjamos patirties“, – paaiškina I. Padegimienė.
Nekenti darbo? Mesk!
Nagrinėjant skirtumus tarp priežasčių, kurios nulemia sprendimą išeiti iš esamo darbo, išsiskiria tiek vyrų ir moterų, tiek ir skirtingų amžiaus darbuotojų pozicijos. Jei moterys darbdavius linkusios keisti dėl karjeros, grįžtamojo ryšio ir tobulėjimo galimybių trūkumo, vyrus dažniau paveikia nemaloni darbo aplinka, lyderystės trūkumas ir chaotiška organizacija.
Jaunesnio amžiaus, iki 30 metų, specialistus darbą keisti skatina tiek neaukštas atlyginimas, tiek ir darbo nelankstumas, kai vyresni skundžiasi neefektyvia darbo kultūra. Mažiau patirties turinčius darbuotojus neigiamai veikia neįkvepianti organizacijos vizija, žemas atlyginimas ir per aukšti veiklos tikslai, o ilgiau dirbančius atbaido karjeros galimybių trūkumas ir chaotiškai veikianti organizacija, atskleidžia tarptautinės konsultacijų bendrovės „Civitta“ atlikto tyrimo duomenys.
„Tiems, kurie nemėgsta savo darbo, patarimas – aiškus: kuo greičiau išeiti ir susirasti mėgstamą darbą. Darbas nemėgstamoje vietoje atima energiją ir kelia stresą tiek darbuotojui, tiek ir visai organizacijai. Vis dėlto, svarbu gerai apsvarstyti sprendimą išeiti, ypač dėl finansinio stabilumo“, – sako I. Padegimienė.
Specialistės teigimu, dirbantieji informacinių technologijų (IT) sektoriuje ir svarstantieji apie darbo keitimą, nurodo tapačias priežastis, kurios paskatintų juos keisti darbą. Jei netenkinantis atlyginimas yra bene svarbiausias aspektas, galintis priversti keisti darbą, „Civitta“ tyrimo duomenimis, ne ką mažesnė dalis – 2 iš 5 – apklaustų IT specialistų pasigenda aiškių karjeros galimybių.
„Kalbant apie paaukštinimą, jei suprantate karjeros savo organizacijoje perspektyvas ir vadinamuosius „laiptus“, turite gerų darbo rezultatų ir atitinkate paaukštinimo kriterijus, turėtumėte kreiptis į savo vadovą ir inicijuoti šį pokalbį. Tačiau jei paaukštinimo procesas yra neaiškus arba neatitinka rinkos tendencijų, reikėtų atkreipti į tai dėmesį“, – teigia „Omnisend“ talentų pritraukimo specialistė I. Padegimienė.
„Omnisend“ yra vienas nedaugelio startuolių Lietuvoje, sėkmingai veikiančių be išorinių investicijų. Šiemet tarptautinis verslo leidinys „Financial Times“ tarp sparčiausiai augančių Europos įmonių įtraukė ir „Omnisend“. Startuoliui tai – jau trečias kartas, kai sulaukiama tarptautinio pripažinimo reitinge, vertinančiame finansinius duomenis.
Tarptautinę el. pašto ir SMS rinkodaros platformą verslams vykstančioje Lietuvos įmonėje iš viso dirba daugiau nei 220 žmonių. „Omnisend“ biurai įsikūrę Vilniuje ir Kaune, taip pat Čarlstone (JAV, Pietų Karolina).
Ekspertas tikina: dirbtinis intelektas – ne baubas, o pagalbininkas aptarnaujant klientus
Kas įkvepia stipriausius? TOP 10 marketingo vadovai atskleidė, kokiais principais ir vertybėmis jie vadovaujasi siekdami tikslų
Verslas – prieš GPM didinimą: talentai pasirinks dirbti ten, kur jų indėlis vertinamas, o ne baudžiamas
Steigiama organizacija „Švietimas numeris vienas“: tikslas – Lietuva švietimo lyderė Europoje
Pavasaris žadina ne tik gamtą, bet ir pinigines: kovo 8-ąją pirkėjai šluoja el. parduotuves
Daugiakanalės rinkodaros sprendimai automobilių dalims – ne tik parduoda, bet ir saugo aplinką
Užtenka vos dienos: technologijų bendrovės atranda netikėtų būdų vartotojų patirčiai pagerinti
B2B marketingo ateitis 2025 m.: kokie pokyčiai laukia ir kaip jiems pasiruošti?
Valentino diena – auksinė verslo galimybė, kurią daugelis vis dar praleidžia
„Vičiūnų grupė“ toliau nuosekliai plečia veiklą Lietuvoje – šalia jau veikiančių pajėgumų Plungėje pradėta naujos apie 100 mln. eurų vertės...
Trečdalis (32 proc.) lietuvių jau naudojasi dirbtinio intelekto įrankiais, kurie padeda jiems apsipirkimo metu. Maža to, fiksuojamas labai spartus gyventojų,...
Svarstant apie naujo būsto įsigijimą, gyventojai dažnai daug dėmesio skiria būsto plotui, kainai ar vaizdui pro langą, tačiau pamiršta vieną...
Automobilių sporto mėgėjams ir lenktynininkams atėjęs pavasaris žymi naujo sezono pradžią. Norinčių varžytis populiarumo viršūnėje Lietuvoje karaliaujančiame „drifte“ netrūksta, tačiau,...
„Citadele“ banko inicijuota Baltijos šalių gyventojų apklausa atskleidžia, kad Lietuvoje gyventojai labiausiai nerimauja dėl geopolitinės įtampos (56 proc.) ir augančių...
Telefoniniai sukčiai, prisidengdami institucijomis ar paslaugų tiekėjais, ir toliau vilioja pinigus iš gyventojų. Ekspertas atskleidžia, koks pagrindinis signalas, kad skambina...
Daugelis esame pratę saugoti savo pinigus nuo sukčių internete, tačiau ne kiekvienas susimąstome, kad apsaugos nuo apgavikų reikia ir mūsų...