Paskelbta
1 metai prieš-
By
LukasPastarųjų metų energijos kainų svyravimai, o taip pat Lietuvos oro uostų tvarumo įsipareigojimai iki 2030-ųjų tapti aplinkai neutralia organizacija, skatina imtis svarbių ateities sprendimų, vienas jų – saulės kolektoriais padengtas šiuo metu statomas Vilniaus oro uosto naujojo išvykimo terminalas. Planuojama, kad saulės kolektoriai iš viso dengs 5 tūkst. kv. metrų plotą ir patenkins apie trečdalį viso naujojo išvykimo terminalo elektros poreikio.
„Atsinaujinančios energijos technologijos yra labai svarbi darnios Lietuvos oro uostų plėtros dalis. Šiuo projektu atveriame naują pažangos lygį, kai mažindami savo poveikį aplinkai galėsime aptarnauti dvigubai daugiau keleivių“, – sako Lietuvos oro uostų Plėtros departamento direktorius Arnas Dūmanas.
Moderni dvipusių saulės kolektorių sistema iš viso dengs apie 70 proc. būsimo terminalo stogo ploto ir užtikrins 488kW galią. Iš saulės pasigaminta elektros energija turėtų patenkinti apie 30 proc. viso nuolatinio elektros poreikio 14,4 tūkst. kv. metrų terminalo pastate.
Pasak A. Dūmano, skaičiuojama, kad dvipusių elementų sistemos efektyvumas yra maždaug penktadaliu didesnis už įprastų saulės kolektorių.
„Tam, kad dvipusiai kolektoriai veiktų maksimaliai efektyviai, prieš tai bus įrengta balta stogo danga. Šis tvariosios architektūros sprendimas taip pat leis ženkliai efektyviau naudoti būsimas vidaus patalpų šaldymo sistemas, nes baltas stogas mažiau įkais ir mažiau šildys vidaus patalpas, kurias vėliau reikėtų atvėsinti“, – sako Lietuvos oro uostų plėtros departamento direktorius.
Be to, numatyta, kad naujasis terminalas naudos penkis kartus mažiau šildymo energijos negu dabartiniai oro uosto terminalų pastatai.
Saulės kolektorių įrengimo darbus numatyta atlikti 2024 metų gegužės–rugpjūčio mėnesiais. Visi darbai turi būti atlikti taip, kad A++ energinės klasės pastatui po statybų pabaigos galėtų būti suteiktas „BREEAM Good“ lygio sertifikatas.
Lietuvos oro uostų duomenimis, pastačius naująjį 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras Vilniaus oro uosto keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – dvigubai (nuo 1 200 iki 2 400 keleivių per valandą).
Dviejų aukštų pastato pirmajame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai.
Planuojama, jog naujasis terminalas pradės veikti 2025 m. I ketvirtį.
Lietuvos oro uostai ieško rangovų senųjų Vilniaus oro uosto terminalų konversijai: daugiau erdvių keleiviams ir papildomoms paslaugoms
Architektai kviečiami projektuoti Vilniaus oro uosto ateities plėtrą: planuojamas naujasis atvykimo terminalas
Vilniaus oro uostas renka 1000 testuotojų – siūlo pirmiems išbandyti naująjį išvykimo terminalą
Augantis Kauno oro uostas velkasi naują rūbą: jau montuojami naujieji keleivių terminalo fasadai, dengiamas stogas
Vilniaus oro uoste baigta centrinės aikštės rekonstrukcija: projekto esminiai darbai baigti mėnesiu anksčiau
Kauno oro uoste tarpinis perono plėtros finišas: orlaiviai jau rieda modernizuota perono dalimi
Lietuvos oro uostai 10 metų kartu: įspūdingiausi dešimtmečio plėtros projektai
Pasiruošimas Vilniaus oro uosto naujo atvykimo terminalo statyboms prasideda: Lietuvos architektų sąjunga organizuos konkursą geriausiam pasiūlymui atrinkti
Lietuvos oro uostai pirks elektra varomus autobusus keleiviams Vilniaus oro uoste aptarnauti
Sparčiai vystantis technologijoms ir skaitmenizacijai, Lietuvos viešojo sektoriaus organizacijos vis labiau priklauso nuo IT. Viešosios elektroninės paslaugos, duomenų bazės, dokumentų...
Nei vienas e. prekybos verslas negalėtų išgyventi be pastovaus pirkėjų srauto. Kita vertus, šiandieninė, nuolat besiplečianti rinka kelia nemažai iššūkių...
Vilniaus miestui augant, pastarąjį dešimtmetį ryškėja Bajorų potencialas. 2024 m. čia nupirkta net 136 proc. daugiau naujos statybos būstų nei...
Prenumeruojamos transliacijų platformos, tokios kaip „Spotify“ ir „Netflix“, vilioja ne tik milijonus vartotojų, bet ir kibernetinius nusikaltėlius. Sukčiai siekia perimti...
Vienos didžiausių šalies NT bendrovės „Darnu Group“ ant Neries kranto vystomu rajonu „Sakai“ aktyviai domisi ne tik potencialūs būstų pirkėjai...
Jei seniau trąšos ir pesticidai buvo vienos pagrindinių priemonių, naudojamų žemės ūkyje, greta jų vis dažniau pasitelkiamos natūralios, draugiškesnės aplinkai...
Seime svarstant pataisas, kuriomis siūloma įpareigoti elektrinių mikrojudumo priemonių – paspirtukų, dviračių ir kitų – vairuotojus dėvėti šalmus, kilo daug...
Kad ir kokį patiekalą su mėsa pasirinktumėte savo valgiaraščiui – sultingą kepsnį, sumuštinį, picą ar troškinį, jo skonį lemia ne...
Pastaraisiais metais augant vartotojų energetiniam raštingumui ir tobulėjant buities prietaisams su energijos vartojimą efektyvinti leidžiančiomis išmaniosiomis funkcijomis, didėja ir gyventojų...
Nuo šių metų pradžios mažmeninė dyzelino kaina gerokai šoktelėjo į viršų. Brangimo priežastis akivaizdi – reikšmingai padidėję akcizai. Tačiau viešoje...