Paskelbta
2 m. prieš-
2019-aisiais bendrovės „Bitė Lietuva“ klientai išnaršė 65 proc. daugiau duomenų – nors vaizdo turinys vis dar pirmavo, itin populiarėjo socialinis tinklas „TikTok“ ir kompiuteriniai žaidimai. Tuo pačiu bendrovė į spartesnes atnaujino 34 proc. savo tinkle veikiančių bazinių stočių, o interneto ryšio kanalo spartą į užsienį padidino 2,1 karto. Šiemet „Bitė“ didelį dėmesį teiks tinklo išmanizacijai – jo valdymui pasitelks dirbtinio intelekto sprendimus.
Taip pat bendrovė aktyviai plėtė ir savo tarptautines jungtis. Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, šiuo metu bendra „Bitės“ ryšio kanalo sparta į užsienį siekia 348 Gb/s – 2,1 karto daugiau nei 2018 metų pabaigoje. Jei turėtume tokios spartos interneto ryšį namuose, galėtume per sekundę parsisiųsti apie 50 tūkst. dainų iš „Spotify“.
„Šiuo metu turime tiesiogines jungtis su vienais didžiausių pasaulio interneto tiekėjų „CenturyLink“, GTT, „Cogent Communications“ bei populiariausiais turinio tiekėjais „Google“, „Facebook“, elektroninės prekybos milžinu „Amazon“ svarbiausiuose Europos interneto mazguose. „Bitės“ tinklas iš Lietuvos tiesiogiai sujungtas su mazgais Amsterdame, Frankfurte, Kijeve, Sankt Peterburge, Stokholme ir Varšuvoje. Visa tai padeda mūsų klientams, tarp kurių turime ir ne vieną šalies interneto tiekėją, greičiau ir stabiliau pasiekti turinį, esantį užsienio tarnybinėse stotyse“, – teigia „Bitės“ technologijų vadovas.
Pasak jo, mobilusis internetas jau pasiekė tokį spartos ir stabilumo lygį, kad RRT duomenimis pernai jį Lietuvoje naudojo daugiau vartotojų nei šviesolaidinį internetą. Per metus (lyginant 2019 m. ir 2018 m. 3 ketv.) visoje Lietuvos rinkoje aktyvių SIM kortelių, naudojamų teikti interneto paslaugas, skaičius išaugo dešimtadaliu: „Dar didesnį šuolį matome rinkoje, kur esame stiprus lyderis – SIM kortelės, kurios dedamos į mobiliojo interneto modemus ir naudojamos tik internetui teikti. Čia aktyvių SIM kortelių daugėjo 20,7 proc., o „Bitė“ vienintelė šiame segmente pernai plėtė savo rinkos dalį. Per metus ją išauginome 4,7 proc. punktais iki 38,1 procentų.“
Vaizdo turinys – vis dar karalius
Pernai „Bitės“ tinkle buvo išnaršyta 65 proc. daugiau duomenų – didžioji jų dalis tradiciškai teko įvairiam vaizdo turiniui, kaip „YouTube“ ar filmų, serialų transliavimo platformoms.
„Vartojimo statistika atskleidė ir kitų naujų tendencijų. Pavyzdžiui, Lietuvoje sparčiai populiarėja socialinis tinklas „TikTok“ – per metus jame buvo išnaršyta net 225 proc. daugiau duomenų. Taip pat matome, kad mūsų klientai vis daugiau dėmesio skiria kompiuteriniams žaidimams – jų parsisiuntimui prireikė nuo 120 iki 460 proc. daugiau duomenų, priklausomai nuo naudojamos platformos: „PlayStation“, „Xbox“, „Steam“ ar „Origin“. Be to, vis dažniau mėgstame žiūrėti kaip žaidžia kiti – duomenų sunaudojimas tiesioginių žaidėjų vaizdo transliacijų platformoje „Twitch“ augo trečdaliu“, – pastebi G. Butėnas.
Šiemet – dėmesys išmanesniam tinklui
Pasak G. Butėno, šiemet duomenų sunaudojimas tinkle ir toliau turėtų augti: „Plėsdami tinklą visada pirmiau orientuojamės ne į skambius skaičius, bet į galutinę vartotojo patirtį – kaip sklandžiai jam veikia visos kasdien naudojamos paslaugos. 2020-aisiais ir toliau didinsime „Bitės“ tinklo spartą ir stabilumą, nes turėsime naujienų, susijusių su televizijos, filmų, serialų ir kito panašaus turinio stebėjimu išmaniuosiuose įrenginiuose. Taip pat aktyviai dirbsime ir su įvairiais išmaniaisiais sprendimais tinkle – jau dabar turime keletą pilotinių projektų, kur dirbtinio intelekto pagalba efektyviau ir lengviau valdome tam tikras tinklo dalis. Be to, tikimės didesnio aktyvumo ir daiktų interneto srityje – planuojame pirmus realius technologijos „NB-IoT“ panaudojimo sprendimus. Pastaroji leidžia prie tinklo prijungti įvairius daviklius, skaitiklius ir kitus daiktų interneto įrenginius, kuriuose iki šiol buvo sudėtinga ir neefektyvu įtaisyti fizines SIM korteles.“
Šiemet „Bitė“ į tinklo plėtrą Lietuvoje planuoja investuoti tiek pat kiek pernai – 15 mln. eurų.
Apie „Bitė Lietuva“
„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“, išmaniuosius sprendimus darydama tokiais paprastais ir patogiais, kasdien lengvina savo klientų gyvenimą.
Maisto švaistymas – tai viena tų problemų, prie kurios sprendimo gali prisidėti kiekvienas mūsų. Prekybos tinklas „Maxima“ kviečia visus vartotojus...
Valdymo koordinavimo centras skelbia apibendrintus 2021 metų VVĮ veiklos rezultatus. Pardavimo pajamos VVĮ portfelyje pernai išaugo daugiau nei 31 proc....
Vyriausybė pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtiems Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimams, kurie iš esmės pagerins sąlygas augančioms bendrovėms pritraukti investicijas,...
Karantinas daugumai verslininkų sukėlė iššūkių ir ne vienam teko perdėlioti savo verslo planus. Taip nutiko ir Alytaus bendradarbystės centro „Spiečius“...
Alytaus „Spiečiaus“ – „Verslios Lietuvos“ bendradarbystės centro, skirto smulkaus ir vidutinio verslo atstovams – narį Tomą Kupetį sunku įsprausti į...
Vilniuje įsikūrusio nestandartinių baldų gamintojo „Solid Supply“ naują produktą – inovatyvų darbo vietos sprendimą galima pamatyti tiek Lietuvos, tiek ir...
„Mes kelią randame, arba jį sukuriame“, – drąsiai ir užtikrintai skelbia viena iš didžiausių krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovių Lietuvoje,...
„Jaukumo prieskoniai“ – intriguojantis ir įdomus pavadinimas, po kuriuo slypi prieš keletą metų sukurtas stilingos ir patogios mados prekinis ženklas....
Virtualios realybės arenos Tauragėje įkūrėjas ir naujo socialinio projekto „Partizanų paslaptys“ vykdytojas Vytautas Merkelis atvirauja, kad pandemija užklupo netikėtai ir...
Panevėžyje visai neseniai atgimė legendinis didžiausio spalvotų kineskopų gamintojo Baltijos šalyse „Ekranas“ pastatas. Nuo šiol čia – modernios logistikos, sandėliavimo...
Atėjus vasarai dažnai išauga ir mūsų išlaidos, tad ne vienas susimąsto, kaip būtų galima papildomai užsidirbti. Šiandien galimybių itin daug:...
Socialinių tinklų konsultantas – nauja ir vis populiarėjanti profesija, tačiau ne kiekvienas išdrįsta imtis šio darbo, o gal nežino, kur...
Ar verslas gali būti kūrybiškas? Tikrai taip. Būtent bene daugiausiai kūrybos ir originalių idėjų reikalaujantis verslas – papuošalų gamyba. Šiuolaikiniame...
Vestuvės – bene viena svarbiausių ir įsimintiniausių švenčių kiekvieno žmogaus gyvenime. Kiekviena būsima šeima, santuokos dieną patiria nemažai streso, įtampos...
Daugelis geriausių 2022 m. smulkiojo verslo idėjų yra susijusios su internetiniu verslo modeliu. Pasirinkite verslo idėją, kurią išmanote ir kuri...