Sekite naujienas

Lietuvoje

Lietuva pasiekė taros grąžinimo rekordą – netikėta priežastis slypi poilsiautojų įpročiuose

L

Paskelbta

-

Ežeringo Utenos krašto, vasaros sostinės Palangos, taip pat Birštono bei kitų kurortinių vietovių gyventojai ir svečiai pernai svariai prisidėjo prie švaresnės gamtos ir naujo taros grąžinimo rekordo Lietuvoje. VšĮ „Užstato sistemos administratoriaus“ (USAD) duomenimis, vienam šalies gyventojui pernai vidutiniškai teko 236 grąžintos užstato pakuotės. Palyginti, Druskininkuose vienam gyventojui teko – 288, Palangoje – beveik 410 grąžintų pakuočių.

Reklama

„Kurortinių ir turistinių vietovių duomenys rodo, kad Lietuvos gyventojai yra įpratę užstato grąžinimo sistema naudotis tiek namuose, tiek poilsiaudami svečiuose. Prieš 9 metus vienkartinių gėrimų pakuočių užstato sistema Lietuvoje pirmiausia buvo sukurta tam, kad saugotų gamtą – paežerės, miškai ir pajūris būtų švaresni, o gyventojai galėtų lengvai palaikyti žiedinės ekonomikos principus: grąžintos pakuotės yra perdirbamos ir gali vėl sugrįžti į parduotuvių lentynas kaip nauji gaminiai. Mūsų duomenimis, gyventojai grąžina 9 iš 10 į rinką išleistų pakuočių – tai rodo aukštą visuomenės sąmoningumą ir tvarių sprendimų palaikymą“, – teigia VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) vadovas Gintaras Varnas.

Pasak G. Varno, džiugu matyti, kad gyventojai metai po metų aktyviai grąžina pakuotes, naudojasi taromatais ir kitomis taros surinkimo vietomis tiek didžiuosiuose miestuose, tiek regionuose. Taip pat USAD vadovas akcentuoja sistemos partnerių prekybininkų indėlį, nes prekybos vietų darbuotojai užtikrina sklandų taros priėmimą ir gerąją sistemos vartotojų patirtį. G. Varnas atkreipia dėmesį, kad kai kuriose vietovėse vasarą grąžinama net kelis kartus daugiau pakuočių negu žiemos mėnesiais, tad pasiruošimas šiltajam sezonui, kai gėrimų pardavimai išauga, yra svarbūs namų darbai visai užstato sistemai.

USAD vadovo žodžius patvirtina 2024 metų duomenys, rodantys, kad Palangos miesto savivaldybėje liepą ir rugpjūtį buvo grąžinta daugiau kaip 2,9 mln. užstato pakuočių, o pernai sausį ir gruodį – 0,77 mln. pakuočių. Dviejų vasaros ir dviejų žiemos mėnesių skirtumas sudaro per tris su puse karto. Atitinkamai, Neringos savivaldybėje šis skirtumas pernai siekė 7,5 karto. Tuo metu Druskininkuose, Birštone, Anykščiuose per vasaros piką grąžinama maždaug du kartus daugiau pakuočių negu vidutiniškai šaltaisiais žiemos mėnesiais.

USAD duomenimis, Palangos miesto savivaldybėje iš viso per praėjusius metus grąžinta 8,1 mln. vienkartinių gėrimų pakuočių, Neringoje – beveik 1,2 mln. Druskininkų gyventojai ir svečiai užstato sistemą palaikė grąžinę per 6,1 mln., o Birštono – 1,1 mln. pakuočių. Anykščių rajono savivaldybėje per metus sukaupta 4,75 mln. pakuočių.

Utenos rajono gyventojai kartu su vasaros poilsiautojų indėliu pernai sėkmingai įveikė 10 mln. per metus grąžintų užstato pakuočių ribą, o Molėtams tik šiek tiek pritrūko iki 5 milijonų. Trakų rajono gyventojai ir svečiai pernai priartėjo prie 7 mln. grąžintų pakuočių sumos – pristigo vos 10 tūkst. pakuočių, kad ją pasiektų.

Ignalinos ir Zarasų rajonų statistika pernai atrodė tarsi atkaklios sporto rungtynės – taškas į tašką. Per metus zarasiškiai grąžino 3,4 mln. pakuočių, o kaimynai Ignalinos apylinkėse – per 3,5 milijono.

Visoje Lietuvoje 2024 metais buvo grąžinta 708,5 mln. užstato pakuočių – pasiektas naujas metų rekordas. Pasak USAD vadovo G. Varno, šis rekordas rodo tvirtas visuomenės nuostatas saugoti gamtą. Per tradicinę apklausą dauguma gyventojų nurodė, kad ryškiausias užstato sistemos privalumas – mažiau šiukšlių, mažiau teršiama aplinka.

 

Reklama

Reklama

Naujienos

Verslas11 minučių prieš

„Vanagas Group“ viešoje emisijoje sėkmingai išplatino 8 mln. Eur vertės obligacijų

Įmonių grupės „Vanagas Group“ investicinis subholdingas UAB „Vanagas Asset Management“ trimis atkarpomis per „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržą išplatino viešą obligacijų emisiją ir pritraukė 8 mln. Eur, skaičiuojant nominalia verte. Pirmosios emisijos atkarpos pritraukta suma...

Verslas1 val prieš

Kodėl „Blockbuster“ žlugo ir kaip „Netflix“ pakeitė pramogų pasaulį?

Retkarčiais verslo pasaulyje įvyksta istorijos, kurios vis dar kankina tų laikų žaidėjus. Jos primena ne apie pralaimėtus mūšius, o apie...

Verslas5 val prieš

Kodėl prieššventiniu laikotarpiu el. paštas tampa stipriausiu pardavimų kanalu?

Lapkričio pabaiga prekių ženklams yra pats intensyviausias metas. Dar iki Black Friday starto jaučiamas sujudimas: kampanijos startuoja jau lapkričio pradžioje, vyksta pasiruošimas kalėdiniams pasiūlymams, o reklamos kainos pasiekia aukštumas. Prieššventinis laikotarpis...

Namams10 val prieš

Keli tūkstančiai eurų virtuvės atnaujinimui? Gyventojai mano, kad to pakanka

Įsitikinimas, kad virtuvės atnaujinimas turi kainuoti dešimtis tūkstančių eurų, pamažu nyksta. Dauguma gyventojų Lietuvoje mano, kad virtuvės renovacijai iš tiesų...

Verslas1 d. prieš

Tikroji Coca-Cola gimimo istorija: kaip gimė gėrimas, kurio niekas neplanavo kurti?

Iš pirmo žvilgsnio Coca-Cola atrodo kaip produktas, gimęs marketingo laboratorijoje, kruopščiai sukonstruotas, nušlifuotas, suplanuotas. Toks jau tas šiuolaikinio prekinio ženklo...

Ekspertai

Visos teisės saugomos.© 2015-2025 | Kopijuoti draudžiama |