Paskelbta
3 metai prieš-
Pirmosiomis vasario dienomis elektronikos prekių gamintojas „TCL“ paskelbė nuo šiol nebeišleisiantis naujų „Blackberry“ telefonų modelių, o nuo rugpjūčio 31 d. sustabdantis prekybą esamais. Tai reiškia, jog šio prekės ženklo įrenginį įsigyti galima iki šių metų rugpjūčio, nors iki 2022-ųjų rugsėjo telefonų programinė įranga ir toliau bus prižiūrima. „Bitės Profai“ pasakoja, kuo „Blackberry“ buvo ypatingi, kodėl sužavėjo garsenybes, tarp kurių – net ir JAV prezidentas, bei kodėl šių įrenginių pasitraukimas neturėtų stebinti.
Išgarsėjo kaip telefonas verslui
Bene garsiausia telefono reklama tapo 2009 metais išrinkto JAV prezidento Baracko Obamos atsisakymas nustoti naudotis pamėgtu „Blackberry“ telefonu, pradėjus eiti pareigas Baltuosiuose rūmuose. „Turės patys ištraukti man iš rankų“, – tuomet komentavo B. Obama, reaguodamas valstybės pareigūnus, raginančius nebenaudoti telefono. Visiškai šio gamintojo telefonų JAV prezidentas atsisakė tik 2016 metais.
Praėjusio dešimtmečio pradžioje „Blackberry“ įrenginiai jau buvo tapę ir popkultūros dalimi. Viena garsiausių telefono gerbėjų laikyta Kim Kardashian, kuri, kaip ir JAV prezidentas, šio prekės ženklo įrenginių atsisakė tik 2016 metais. Dainininkė Lana Del Rey 2011 metais net įrašė dainą „BBM Baby“, kurioje pasakojama apie susirašinėjimą su vaikinu per „Blackberry Messenger“ platformą.
„Vos atsiradę, „Blackberry“ tapo mėgstamiausiais telefonais tiems, kurie su šiuo įrenginiu turėjo dažnai naudoti el. paštą bei atlikti kitus darbus. Nors pirmo šio amžiaus dešimtmečio pabaigoje prieigą prie interneto turėjo daugelis telefonų, klasikinė klaviatūra buvo gerokai patogesnė SMS žinutėms nei rimtiems darbiniams laiškams. Be to, „Blackberry“ turėjo ilgą laiką veikiančias baterijas ir itin greitą operacinę sistemą, verslo sektoriaus itin vertinamas aukštesnio saugumo garantijas“, – teigia „Bitės Profas“ Karolis Špiliauskas.
Būtent „Bitė“ Lietuvoje pirmoji pristatė „Blackberry“ telefonus ir jiems reikalingas paslaugas, kurios leistų vartotojams išnaudoti viskas jų galimybes. Praėjusio dešimtmečio pradžioje net ir Lietuvoje šis įrenginys buvo vienas perkamiausių.
Ilgiausiai išlikusi mygtukų klaviatūra
Ne vienerius metus buvę tarp išmaniųjų telefonų lyderių, „Blackberry“ didžiausią iššūkį privalėjo spręsti tuomet, kai rinka labai greitai ir drastiškai pradėjo sukti prie liečiamų ekranų. Išmaniųjų telefonų ekspertas aiškina, kad per ilgas delsimas atsisakyti klasikinės QWERTY klaviatūros „Blackberry“ kirto skaudžiausiai. Įmonė iki pat 2013-ųjų, kai buvo išleistas liečiamo ekrano „Blackberry 10“, tikėjosi, kad publika rimtiems darbams grįš prie klaviatūros naudojimo, o liečiamas ekranas taps pramogų bei laisvalaikio atributu.
Daugelio specialistų įsitikinimu, būtent lėta įmonės vadovų reakcija į esminius visos telekomunikacijų rinkos pokyčius įmonę privertė taip atsilikti nuo konkurentų, kad vėlesni pokyčiai atgauti prarastos šlovės jau nebepadėjo.
„Ilgą laiką „Blackberry“, kaip plačiausias galimybes turintis telefonas, buvo siejamas su tam tikru prestižu. Atsiradus „iPhone“, kuris nebeturėjo ekrano vietą užimančių mygtukų, būtent šis „Apple“ įrenginys perėmė madingiausio telefono vardą. Tuo pačiu „Android“ ėmė siūlyti daugelį panašių funkcijų, bet už mažesnę kainą ir „Blackberry“ labai greitai ėmė nuo abiejų šių konkurentų atsilikti. Galiausiai įmonė problemą suprato, bet jau buvo spėjusi apleisti turėtas pozicijas“, – teigia „Bitės Profas“.
Liūdna baigtis prognozuota jau anksčiau
Gamintojas „TCL“ prekės ženklą „Blackberry“ įsigijo 2016 metais. Tuomet tikėtasi, kad naujos investicijos padės prikelti užmigusį milžiną. Nuo to laiko išleista saujelė naujų „Blackberry“ modelių. Turbūt garsiausiai iš jų nuskambėjo serija „KEY“, grąžinusi ir su liečiamu ekranu sujungusi „QWERTY“ klaviatūrą, tik šįkart perdariusi ją iš stiklinio mygtukų korpuso. Šiuose modeliuose buvo naudojama „Android“ sistema, kuri papildyta specialiais saugumo sprendimais, taip tikintis atgauti saugumą užtikrinančių telefonų vardą. Nors šios nostalgijos pakako paskleisti žinią apie „Blackberry“ prisikėlimą, vartotojai į senųjų modelių interpretavimą žvelgė skeptiškai.
Tiesa, galimybė vieną dieną išvysti „Blackberry“ prisikėlimą išlieka – šio vardo įmonė toliau gamina saugumo sprendimus ir programinę įrangą automobiliams. Įmanoma, kad ateityje teises į savo telefonų gamybą ji gali parduoti kitam gamintojui, kaip 2016 metais tai padarė su „TCL“. Žinoma tai – mažai tikėtina, todėl galima pripažinti, kad „Blackberry“ telefonų era pasibaigė.
Jei apie „Blackberry“ ir kitus telefonus norite sužinoti daugiau, pagalbos galite kreiptis „Bitės“ tinklapyje arba į didžiuosiuose Lietuvos miestuose įsikūrusius „Bitės Profus“, kurie galės suteikti išsamią konsultaciją. „Bitės Profai“ nemokamai aptarnauja visus klientus, nepriklausomai nuo jų naudojamo tinklo.
Apie „Bitė Lietuva“
„Bitė“ kuria patikimą, greitą ir išmanų tinklą. Ir tuo pačiu rūpinasi, kad kvapą gniaužiančios technologijų galimybės neliktų vien inovacijų konferencijose, o būtų nuolat naudojamos kasdienybėje. Todėl „Bitė“, išmaniuosius sprendimus darydama tokiais paprastais ir patogiais, kasdien lengvina savo klientų gyvenimą.
Pavėluotos išmaniųjų Kalėdos: „iPhone“ pardavimai iššovė sausį, o juodą keitė ryškios spalvos
Ar aukosime ekonomikos augimą tam, kad pažabotume infliaciją?
„Airbnb“ startuolio sėkmės istorija
Savaitės startuolio sėkmės istorija – „Pinterest“
G. Landsbergis: gynybos strategijos įgyvendinimui mūsų regione JAV lyderystė yra ypač svarbi
Irako ministro pirmininko namus atakavo bepiločiai lėktuvai
Rekomendacijos šildytis gamtai draugiškesniu būdu nesuveikė, todėl nuo birželio pradžios Vilniuje įsigalios draudimas būstuose kūrenti anglį ir durpes. Tiems miesto...
„European Merchant Bank” („EMBank”) suteikė 1 mln. 981 tūkst. eurų investicinį kreditą buvusio viešbučio „Magnus Hotel” rekonstrukcijai Kaune. Šių metų...
Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, iki 2050 m. apie 2,5 mlrd. žmonių visame pasaulyje susidurs su tam tikro lygmens...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...