Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
By
Roberta
Reklama yra pagrindinis įrankis, leidžiantis įmonėms pasiekti savo auditoriją ir skatinti pardavimus. Tačiau kartais reklamos gali būti klaidinančios, suklaidindamos vartotojus, pateikdamos netikslią informaciją arba manipuliuodamos emocijomis. Tai gali sukelti ne tik vartotojų nusivylimą, bet ir teisines pasekmes reklamos užsakovams. Kas tai yra klaidinanti reklama ir kur kreiptis, jei su ja susidūrėte?
Klaidinanti reklama apima bet kokią reklamos formą, kuri gali sukelti klaidingą įspūdį apie produktą, paslaugą ar įmonę. Tai gali būti:
Klaidinanti reklama gali pasirodyti įvairiose žiniasklaidos priemonėse: televizijoje, radijuje, internete, laikraščiuose, socialinėse medijose ir kt. Dažnai reklama gali atrodyti patraukliai ir įtikinamai, tačiau ji gali būti klaidinanti ir sukelti neteisingus lūkesčius.
Klaidinanti reklama gali turėti rimtų pasekmių tiek vartotojams, tiek įmonėms. Vartotojai gali nusipirkti produktus ar paslaugas, kurių jie nebuvo tikėjęsi arba kurių kokybė neatitiko reklamuotos. Tai gali lemti finansinius nuostolius, pasitikėjimo praradimą ir netgi teisinius ieškinius prieš reklamos užsakovus.
Įmonės, kurios naudoja klaidinančią reklamą, gali sulaukti baudų ir sankcijų iš valstybinės priežiūros institucijų. Pavyzdžiui, Lietuvoje vartotojų teises gina Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), kuri gali imtis veiksmų prieš klaidinančias reklamas.
Jei susidūrėte su klaidinančia reklama, galite kreiptis į šias institucijas ir paslaugas:
VVTAT prižiūri reklamos skaidrumą ir vartotojų teisių apsaugą Lietuvoje. Jei reklama jus klaidina, galite pateikti skundą šioms institucijoms. VVTAT tiria klaidinančias reklamas, imasi veiksmų ir, jei reikia, nubaudžia pažeidėjus.
Ši komisija atsako už reklamos etikos priežiūrą ir sprendžia klausimus, susijusius su klaidinančia ar neteisinga reklama. Jei manote, kad reklama pažeidžia etikos normas, galite kreiptis į REK.
Be valstybinių institucijų, vartotojai gali kreiptis ir į įvairias vartotojų teises ginančias organizacijas. Šios asociacijos padeda vartotojams susitvarkyti su klaidinančia reklama ir pažeidimais, taip pat teikia teisines konsultacijas.
Jei įsigijote produktą ar paslaugą, kuri neatitinka reklamoje pateiktų pretenzijų, pirmiausia turite susisiekti su pardavėju ir bandyti išspręsti situaciją. Jei susitarimo nepasiekiate, galite pateikti skundą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai arba kreiptis į teismą.
Be to, svarbu išsaugoti visus reklamos įrodymus – nuotraukas, ekrano kopijas, reklamų tekstus, kad galėtumėte pateikti šią informaciją kaip įrodymus.
Klaidinanti reklama gali sukelti vartotojams ne tik finansinių nuostolių, bet ir pasitikėjimo praradimą. Jei susidūrėte su netikslumais, svarbu žinoti, kur ir kaip galite kreiptis dėl šios problemos. Pasitelkęs teises ir institucijas, galite užtikrinti savo interesų apsaugą ir prisidėti prie sąžiningesnės reklamos praktikos kūrimo.

„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Lietuvos darbo rinka išgyvena transformaciją, kurią žymi du esminiai pokyčiai: didėjantis aukštos kvalifikacijos talentų poreikis ir dirbtinio intelekto (DI) proveržis,...
Inovatyvūs technologiniai sprendimai daugelyje verslo sektorių jau tapo neatsiejama kasdienių procesų dalimi. Tai seniai nebėra išskirtinis verslo bruožas – tikrąją...
Lietuvių dirbtinio intelekto (DI) platforma „nexos.ai“, sukurta „Nord Security“ įkūrėjų komandos, pritraukė 30 mln. eurų „A serijos“ investiciją. Pagrindiniais partneriais...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....
Šiandien daug diskutuojama apie mokytojo vaidmenį – ar jis yra tik žinių perteikėjas, ar bendruomenės kūrėjas? Ar mokinys turi pasyviai...
Net 65 proc. gyventojų jaučia pastaruoju metu padidėjusį nerimą ir įtampą, atskleidė naujausia bendrovės „Spinter tyrimai“ visuomenės apklausa. Įtampa ir...
Ar ryte sunkiai pakylate iš lovos, nuolat jaučiatės suirzę ir pavargę, o net menkiausia užduotis kelią didžiulį stresą? Tai perdegimo simptomai, su kuriais šiandien...