Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
By
Roberta
Viral marketingas – tai rinkodaros strategija, kuri siekia sukurti turinį, kuris greitai išplinta ir pasiekia didelę auditoriją per socialinius tinklus ir kitas interneto platformas. Šis metodas leidžia pasiekti neįtikėtiną poveikį, kurio tradicinėmis reklamos priemonėmis būtų sunku pasiekti. Šiame straipsnyje aptarsime, kas yra viral marketingas, kaip jis veikia ir kokie yra pagrindiniai jo elementai.
Kas yra viral marketingas?
Viral marketingas remiasi idėja, kad turinys arba kampanija gali tapti „virusiniu“, tai yra, ji greitai ir plačiai pasiskirsto vartotojų tarpe be reikšmingo finansinio įnašo. Toks turinys gali būti įvairių formų – vaizdo įrašai, nuotraukos, memes, straipsniai ar net žaidimai. Svarbu, kad jis būtų pakankamai patrauklus ir įdomus, kad žmonės norėtų juo dalytis su kitais.
Kaip veikia viral marketingas?
Viral marketingas grindžiamas socialiniu dalijimusi, kai vienas vartotojas perduoda turinį kitam, ir taip jis pasiekia vis daugiau žmonių. Kai kurios kampanijos yra sukuriamos taip, kad jos pasiektų kuo platesnę auditoriją per socialinius tinklus, tačiau labai svarbu, kad turinys būtų ne tik linksmas, bet ir įsimintinas, kad vartotojai jį pasidalytų su draugais.
Pagrindinis šio marketingo principas – pasiekti tą „sniego gniūžtės“ efektą, kai, pradėjus mažam kiekiui žmonių, turinys tampa vis populiaresnis ir pasiekia milijonus vartotojų. Sėkmingi viral marketingo pavyzdžiai apima įsimintinas reklamas, kurios virsta pasauliniu fenomenu, kaip, pavyzdžiui, „Ice Bucket Challenge“ ar „Old Town Road“ dainos sėkmė.
Pagrindiniai viral marketingo elementai
Emocinis įsitraukimas
Turi būti sukurtas turinys, kuris sukelia emocijas – juoką, šoką, nuostabą ar kitus jausmus. Kai žmonės jaučiasi stipriai įsitraukę, jie dažniau dalinsis turiniu su kitais.
Pasidalijimo paprastumas
Norint pasiekti sėkmę, turinys turi būti lengvai pasidalijamas. Tai gali būti socialinių tinklų mygtukai, kurios integruojamos į svetainę ar aplikaciją. Taip pat svarbu, kad dalijimasis būtų intuityvus ir greitas.
Autentiškumas ir originalumas
Žmonės dažniau pasidalins turiniu, kuris yra originalus ir autentiškas. Tai gali būti įspūdingi vaizdai, neįprasti faktai ar neįprastos reklamos idėjos.
Humoras
Viral marketingo turinys dažnai būna linksmas. Humoras yra galingas įrankis, kad sužadintų žmonių dėmesį ir skatintų juos dalintis turiniu su savo draugais ir šeima.
Nustatytas tikslas
Nepaisant to, kad viral marketingas remiasi atsitiktiniu platinimu, sėkmingos kampanijos turi aiškų tikslą. Tai gali būti prekės ženklo žinomumo didinimas, naujo produkto reklama ar tiesiog organizacijos vertybių skleidimas.
Viral marketingo privalumai ir iššūkiai
Vienas iš pagrindinių viral marketingo privalumų – tai mažos sąnaudos ir didelis potencialas pasiekti milžiniškas auditorijas. Šis metodas gali tapti itin efektyvus mažoms įmonėms, kurios neturi didelio biudžeto tradicinei reklamai. Tačiau šis procesas yra nenuspėjamas – ne kiekvienas turinys taps „virusiniu“. Todėl labai svarbu nuosekliai kurti kokybišką turinį ir būti pasirengusiems rizikuoti.
Viral marketingas yra galinga rinkodaros priemonė, kai turinys tampa plačiai žinomas ir pasiekia didžiulę auditoriją. Nors šis metodas gali būti labai efektyvus, jis taip pat reikalauja kūrybiškumo, inovatyvumo ir gebėjimo suprasti savo auditoriją. Kuriant viral marketingo kampaniją, svarbu atsižvelgti į emocinį įsitraukimą, originalumą, humoro elementus ir, žinoma, pasidalijimo paprastumą. Sėkmingos kampanijos gali ne tik padidinti prekės ženklo žinomumą, bet ir sukurti ilgalaikį ryšį su vartotojais.

Vienai didžiausių žemės ūkio ir maisto gamybos įmonių grupei AB Akola group priklausančios agroverslo „Linas Agro“ subgrupės įmonės Baltijos šalyse...
Kai 2006 metais kino teatruose pasirodė filmas „The Pursuit of Happyness“, daugelis žiūrovų manė, kad tai tik dar viena gražiai...
Kas bendra tarp geriausių viešbučių vestibiulių ir mūsų svetainių? Pasirodo, panašumo yra, o viešbučiuose naudojami sprendimai, pritaikyti, intensyviam naudojimui, paprastai...
„Biržų duonos“ kepykla užbaigė antrąjį nuosavo saulės elektrinių parko plėtros etapą. Įdiegus naują 550 kW galios elektrinę, bendras Biržuose įsikūrusio...
Ne tik filmas – tai veidrodis finansų pasauliui Kai 2013-aisiais pasirodė „Volstryto vilkas“, daugelis žiūrovų laukė tik gero kino seanso....
Vilniaus kriminalistai išardė didelės apimties SIM „spiečių”, naudotą automatizuotai apgaulingai veiklai internete. Policijos duomenimis, operacijos metu sulaikyti du asmenys, rasta...
Europos kelių transporto sektorius susiduria su struktūrine krize – šiandien Europoje trūksta daugiau nei 426 tūkst. vilkikų vairuotojų. Iki 2028...
Nauji mokslo metai – ne tik pradžia, bet ir didelis iššūkis suderinti namų gyvenimą su mokyklos reikalavimais. Neretai tėvai jau...
Paskutinį spalio sekmadienį, kartu su milijonais europiečių vėl persuksime laikrodžius. Šiandien jau retas kuris žino, tačiau du kartus per metus...
Per pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje užfiksuota beveik 8 tūkst. finansinio sukčiavimo atvejų, rodo Pinigų plovimo prevencijos kompetencijų centro duomenys....