Sekite naujienas

Startuoliai

„Airbnb“ startuolio sėkmės istorija

Paskelbta

-

Šios savaitės startuolio sėkmės istorija yra apie „Airbnb“ – didžiausią tarptautinę platformą, skirtą trumpalaikei būsto nuomai. Šiandien sunku rasti šalį, kuriame neveiktų ši nuomos sistema, tačiau mažai kas žino šios kompanijos sunkią pradžią. Straipsniuose dažnai minimi tik įspūdingi startuolio pasiekimai ir uždirbti milijonai, tačiau mažai dėmesio skiriama pasakojant jo įkūrėjų pastangas ir patirtas nesėkmes, siekiant bendrovę paversti milžiniška sėkminga kompanija. Taigi, kaip ir kodėl gimė „Airbnb“? Su kokiais iššūkiais kompanijos įkūrimo pradžioje susidūrė startuolio įkūrėjai ir kaip jie juos išsprendė?

Dažnai geriausios kompanijų istorijos gimsta, kai žmonės susiduria su tam tikra realia problema ir jiems tenka ieškoti šios problemos sprendimo būdų. Taip nutiko ir trims bičiuliams, kai 2007 metų spalio mėnesį Nathan‘o Blecharczyko ir Joe Gebbia buto nuoma San Franciske pakilo net 25%. Padidėjęs nuomos mokestis privertė Nathan‘ą išsikraustyti, nes jis tiesiog neturėjo pakankamai pinigų susimokėti. Tuo pat metu jų draugas Brian‘as Chesky, persikraustė iš Los Andželo į San Franciską turėdamas vos 1000 dolerių. Buto nuoma, tuo tarpu, kainavo 1150 dolerių.

Reklama:

Taigi, vaikinams vis tiek trūko pinigų nuomai. Siekdami išspręsti šį piniginį klausimą draugai, kurie buvo dizaineriai, sužinoję, jog mieste vyksta dizaino konferencija, nusprendė, jog dalyvaus šiame renginyje ir užsidirbs pinigų.

Visai netyčia jie pastebėjo, jog būtent šiomis dienomis, kuomet vyksta renginys, visi viešbučiai buvo užimti. Jie sumanė renginio dalyviams išnuomoti savo bute esantį laisvą kambarį. Jaunuoliai pripūtė kelis čiužinius, sukūrė paprastą tinklaraštį ir paprašė vietinių blogerių savo svetainėse paminėti jų puslapį. Tokiu būdu jie pritraukė pirmuosius nuomininkus. Ši savaitė draugams tapo naujo verslo pradžia. Jie ne tik uždirbo 1000 dolerių, tačiau ir susibičiuliavo su konferencijos dalyviais. Vaikinai suvokė, jog iš šios idėjos galima užsidirbti, nes ji naudinga visoms suinteresuotoms pusėms.

Po poros mėnesių, 2008 metų sausį, jų bičiulis Nathan‘as metė darbą ir prisijungė prie Brian‘o ir Joe, tobulinant nuomos svetainę ir bandant paversti ją tikru verslu. Kelių savaičių bėgyje jie sukūrė airbedandbreakfast.com svetainę, kuriame ir kiti žmonės galėjo įkelti savo būstus nuomai. Patobulinę svetainę, jaunieji verslininkai susisiekė su septynias rizikos kapitalo fondais. Penki fondai atsiuntė neigiamą atsakymą, o kiti du pasiūlymą tiesiog ignoravo. Visiškai be pinigų, be darbo, per patį ekonominės krizės laikotarpį draugai toliau tobulino apmokėjimo sistemą ir patį puslapį, siekdami supaprastinti vartotojų apmokėjimo ir būsto nuomos kelionę.

Reklama:

Atnaujintą svetainę jie sumanė paleisti prieš pat vieną politinį renginį. Tuo metu jie skendo skolose, nes visus metus svetainė nesulaukė didelio dėmesio ir jie gyveno iš savo santaupų bei kreditinių kortelių.

Siekdami užsidirbti bent kiek pajamų, prieš pat renginį jie sukūrė avižinių dribsnių pakuotes su Barack‘o Obamos atvaizdu, kurį išsiuntė vietiniams žurnalistams. Šis jų triukas sulaukė didelio žiniasklaidos dėmesio ir šie pakvietė vaikinus į gyvą CNN transliaciją. Žiniasklaidos dėka, jaunuoliai sulaukė užsakymo penkiems šimtams vienetų po 40 dolerių. Gautas 30 tūkst. dolerių pajamas jie panaudojo savo įmonės skoloms apmokėti.

Taip pat ši jų idėja su dribsniais sulaukė rizikos kapitalisto Paulo Grahamo dėmesio, kuris pasiūlė prisijungti prie gerai žinomo startuolių akceleratoriaus „Y Combinator“. Vis dėlto, finansavimą vaikinai gavo ne iš karto. Žinomi investuotojai, tokie kaip Fredas Wilsonas, nepatikėjo jų idėja. Jaunieji verslininkai tęsė darbus. Jie patys eidavo iš namų į namus pas būsto šeimininkus, rašydavo atsiliepimus svetainėje ir profesionaliai fotografuodavo kambarius bei namus.

2009 metais „Airbnb“ pagaliau gavo pirmą didelę investiciją. „Sequoia Capital“ patikėjo startuolio ateitimi ir investavo 600 000 dolerių. „Sequoia“ investicijų grąža su laiku tapo astronominė. 2020 metų duomenimis, jie iš „Airbnb“ gavo apie 280 milijonų dolerių.

Taigi, 2009 metai tapo „Airbnb“ ir jos įkūrėjų Brian‘o, Joe ir Nathan‘o sėkmės metai. 2011 m. liepą bendrovė sulaukė 100 mln. JAV dolerių finansavimo iš skirtingų investuotojų ir buvo įvertinta 2–3 mlrd. JAV dolerių.

2020 metų gruodžio mėnesį „Airbnb“ paleido savo akcijas į viešą biržų pirkimą. Šiandien platforma naudojasi daugiau nei 150 milijonų vartotojų ir per metus yra priimama daugiau nei pusę milijardo svečių.

Kelios išmoktos „Airbnb“ pamokos, kurias galima pritaikyti, siekiant sukurti savo startuolį:

– „Airbnb“ sistema puikiai veikė, nes realiai sprendė keliautojų problemas. Iš sistemos galėjo pasipelnyti visi: žmonės, kurie ieškojo kur nebrangiai apsistoti vienai nakčiai, buto nuomininkai, užsidirbdami iš savo būsto nuomos ir „Airbnb“ įkūrėjai, kurie už šią paslaugą gauna tam tikrą procentą pelno. Jei startuolis tikrai sprendžia žmonių problemas, galimybė, jog jis bus sėkmingas, patrigubėja.

– Anglų kalboje yra toks išsireiškimas: „think outside the box“. Išvertus į lietuvių kalbą tai reiškia, „nebijoti galvoti kitaip“. „Airbnb“ įkūrėjai, norėdami uždirbti pinigų tolimesnei startuolio plėtrai, sukūrė savo avižinių dribsnių pakuotes su Baracko Obamos atvaizdu ir pardavinėjo jas kaip suvenyrus. Tokiu išradingu būdu jaunuoliai užsidirbo 30 tūkst. dolerių ir sulaukė vieno rizikos kapitalo fondo dėmesio.

– Trumpas ir įsimintinas startuolio pavadinimas. Ar žinojote, jog anksčiau „Airbnb“ vadinosi AirBedandBreakfast.com? Skamba ilgai ir painiai. 2009 m. Kovo mėn. startuolio įkūrėjai nusprendė pakeisti įmonės pavadinimą iš „Air Bed and Breakfast“ į „Airbnb“ – trumpas ir paprastas pavadinimas tapo daug įsimintinesnis ir palengvino vartotojų pasiekiamumą.

– Lengvai naudojama startuolio sistema. Brian‘as su kolegomis ne kartą nusprendė atnaujinti visą „Airbnb“ svetainę, tokiu būdu siekdamas palengvinti užsakymo procesą vartotojams vos trimis pelės mygtuko paspaudimais. Kai svetainė įgavo visiškai naują išvaizdą ir ja tapo paprasta naudotis, padidėjo svetainės užsakymų skaičius.

Reklama
Reklama
Reklama

Naujienos

Sekite naujienas

Video naujienos

Verslo vikingai

Verslo idėjos

Visos teisės saugomos.© 2015-2020 | Kopijuoti draudžiama |