Paskelbta
9 mėn. prieš-
Ar žinojote, jog „Amazon“, „Apple“, „Facebook“, „Instagram“, „AirBnB“, „Pinterest“ bei daugelį kitų startuolių, kurie yra žinomi visame pasaulyje, sukūrė vyrai? „Women who tech“ puslapio tyrimo duomenimis, (https://womenwhotech.org/startupinfographic) tik 7% visų investuotojų pinigų tenka moterų įkurtiems startuoliams. Vyrai, tuo tarpu, šešis kartus dažniau gauna investicijų įgyvendinti savo idėjas, kai moterys gauna vos vieną finansavimą.
Kodėl moterų startuolių pasaulyje yra kur kas mažiau nei vyrų? Ką reikia daryti, jog situacija pasaulyje pasikeistų? Pasak to paties tyrimo, moterų sukurti startuoliai 35% atneša daugiau grąžos (ROI) nei vyrų kurti verslai. Jų sukurtos bendrovės sugeneruoja 20% daugiau pelno, gavusios 50% mažiau investicijų. Tai įrodo, jog moterys labiau stengiasi, nes jos jaučia spaudimą ir tam tikrą nusistatymą iš aplinkos. Dėl šios ir daugelio kitų priežasčių ne visos išdrįsta pradėti verslą technologijų pasaulyje.
Vis dėlto, situacija pamažu gerėja. Nuo 1997 iki 2014 metų moterų sukurtų startuolių skaičius padidėjo net 216% (https://womenwhotech.org/startupinfographic). Tačiau kodėl XXI amžiuje, kai technologijos yra prieinamos daugeliui pasaulio žmonių, vyrų kurtų startuolių vis dar yra ženkliai daugiau nei moterų? Žemiau išvardintos kelios galimos priežastys.
Pripažinkime, mergaitės dažnai yra auklėjamos švelniau nei berniukai. Nuo ankstyvos vaikystės joms yra diegiama, kad jos turi būti atlaidesnės, švelnesnės ir klausyti kitų. Berniukai, tuo tarpu, auklėjami griežčiau. Net ir šiandien, kai, rodos, yra tiek daug informacijos apie auklėjimą, berniukams kartojama, jog „tikri vyrai“ neverkia. Tai jokiu būdu nereiškia, kad toks auklėjimas yra teigiamas, tačiau verslo pasaulyje šis auklėjimo modulis pasireiškia tuo, kad moterys ne visada yra pakankamai agresyvios ir drąsios. Vyrai darbe dažnai neprašo leidimo. Jie tiesiog daro dalykus, o moterys dažnai negavusios kitų žmonių leidimo ar neturėdamos visų atsakymų į klausimus darbų pradėti nesiryžta.
Taip pat daugelis tėvų laikosi stereotipų ir mergaites leidžia į tokias užklasines veiklas kaip šokiai, plaukimas, atletika, tačiau ne programavimas ar kodavimas. Atsižvelgiant į sparčiai tobulėjančias technologijas, mergaites patartina pradėti mokyti kodavimo nuo ankstyvos vaikystės. Pažiūrėkite į šį ugdymą kaip į sportą. Jei siekiate, jog jūsų dukra užaugusi taptų profesionalia šokėja, jūs pradėsite ją vesti į šokių pamokas nuo ankstyvos vaikystės. Tas pats galioja ir su kodavimo mokymu. Siekiant ištreniruoti tam tikrą raumenį, reikia pradėti jį mankštinti kuo anksčiau.
Moterims, kurios nusprendė, jog nori kurti šeimą ir susilaukti vaikų, yra nelengva suderinti darbą su vaikų auginimu. Ypatingai sunku, kai moteris yra ne šiaip paprasta įmonės darbuotoja, o verslo vadovė, be kurios startuolio veikla pablogėtų ar žlugtų. Įprasta, jog vyrų darbo rutina, net ir sulaukus šeimos pagausėjimo, dažnai nepasikeičia. Moterims nesumažinti darbo valandų, turint naujagimį, yra gana sudėtinga dėl tokių natūralių dalykų kaip fizinio kūno atsistatymas, psichologinė sveikata ar maitinimas krūtimi. Vaiko atėjimas į pasaulį, nori to moteris ar ne, atitraukia ją nuo darbų ir karjeros tam tikram laikotarpiui.
„Fortune“ puslapio duomenimis,( https://fortune.com/2021/03/05/female-led-startups-angel-vc-investors/ ) 90% rizikos ir privataus kapitalo investuotojų sudaro vyrai, tad jie savo ruožtu 86% kapitalo mieliau investuoja į startuolius, kurių komandas sudaro ne kas kitas kaip vyrai.
Kito tyrimo metu (http://www.paulgraham.com/ideas.html#f1n ) buvo pateikta išvada, jog viena iš priežasčių kodėl startuolius dažniau steigia vyrai, o ne moterys, yra ta, jog startuolių pasaulyje, geriausiais draugais tampa tos paties lyties žmonės. Natūralu, jog jei šioje industrijoje vyrų sukasi daugiau nei moterų, galimybė, jog jie tarpusavyje susibičiuliaus ir kurs tolimesnius verslus kartu, yra gana didelė. Taip pat investuotojai, galimai, mieliau patiki savo pinigus tos paties lyties atstovams, nes patys garsiausi startuoliai buvo kurti vyrų. Tad šių sėkmingų startuolių istorijos tik dar labiau padidina jų pasitikėjimą vyrais.
Didelę įtaką mergaičių ateities pasirinkimui daro jų tėvai ir seneliai. Jei šeimoje gyveno močiutė, kuri buvo ministrė pirmininkė ar mama verslininkė, labiau tikėtina, jog mergaitė augusi tokioje šeimoje nebijos kurti savo verslo. Gaila, tačiau praeityje moterų technologijų ir verslo pasaulyje buvo kur kas mažiau nei šiandien. Taip pat anksčiau mergaitės buvo auklėjamos dar konservatyviau nei žmonės auklėja savo dukras dabar. Todėl nedaug merginų gali pasigirti tokiais savo mamų ar močiučių pavyzdžiais.
Pamažu situacija gerėja. Merginos vis dažniau ir drąsiau pasirenka mokytis kompiuterinės inžinerijos, programavimo ar verslo pradmenų. Moterys steigia startuolius ir sėkmingai keičia verslo pasaulyje dominuojančius vyrus. Tikėtina, ateities kartų mergaitės, turėdamos tokius sėkmingus moterų pavyzdžius, drąsiau ir dažniau rinksis technologijų mokslus ir kurs sėkmingus startuolius.
Karantino metu atgaivino verslą ir pradėjo vystyti naują projektą
Prieš išvykstant į Tailandą pardavė verslą, bet atsivežė kitą
Pandemija padiktavo naują verslo planą: lietuvių sukurtą mobilią darbo vietą graibsto ir Prancūzijoje
„Thepeer“, API pagrįstas startuolis, jungiantis Afrikos įmones, surenka 2,1 mln. USD, vadovaujamas „Raba Partnership“
Sėkmingas verslo startas paskatino likti ir įsitvirtinti Tauragėje
Spietietis Andrius Pleikys sukūrė būdą, kaip išmaniai dalintis verslo kontaktais
Šiandien „Snapchat“ oficialiai pristatė mokamą prenumeratos planą „Snapchat +“, kuris pasiūlys išskirtinių funkcijų, tokių kaip galimybė pakeisti programos piktogramą ir...
„Gmail“ dabar pristato naują vartotojo sąsają, kurios šoninėje srityje pagal numatytuosius nustatymus bus rodomos „Chat“ ir „Meet“ skiltys. „Google“ pristatė...
Vyriausybė pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtiems Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimams, kurie iš esmės pagerins sąlygas augančioms bendrovėms pritraukti investicijas,...
Karantinas daugumai verslininkų sukėlė iššūkių ir ne vienam teko perdėlioti savo verslo planus. Taip nutiko ir Alytaus bendradarbystės centro „Spiečius“...
Alytaus „Spiečiaus“ – „Verslios Lietuvos“ bendradarbystės centro, skirto smulkaus ir vidutinio verslo atstovams – narį Tomą Kupetį sunku įsprausti į...
„Mes kelią randame, arba jį sukuriame“, – drąsiai ir užtikrintai skelbia viena iš didžiausių krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovių Lietuvoje,...
„Jaukumo prieskoniai“ – intriguojantis ir įdomus pavadinimas, po kuriuo slypi prieš keletą metų sukurtas stilingos ir patogios mados prekinis ženklas....
Virtualios realybės arenos Tauragėje įkūrėjas ir naujo socialinio projekto „Partizanų paslaptys“ vykdytojas Vytautas Merkelis atvirauja, kad pandemija užklupo netikėtai ir...
Panevėžyje visai neseniai atgimė legendinis didžiausio spalvotų kineskopų gamintojo Baltijos šalyse „Ekranas“ pastatas. Nuo šiol čia – modernios logistikos, sandėliavimo...
Atėjus vasarai dažnai išauga ir mūsų išlaidos, tad ne vienas susimąsto, kaip būtų galima papildomai užsidirbti. Šiandien galimybių itin daug:...
Socialinių tinklų konsultantas – nauja ir vis populiarėjanti profesija, tačiau ne kiekvienas išdrįsta imtis šio darbo, o gal nežino, kur...
Ar verslas gali būti kūrybiškas? Tikrai taip. Būtent bene daugiausiai kūrybos ir originalių idėjų reikalaujantis verslas – papuošalų gamyba. Šiuolaikiniame...
Vestuvės – bene viena svarbiausių ir įsimintiniausių švenčių kiekvieno žmogaus gyvenime. Kiekviena būsima šeima, santuokos dieną patiria nemažai streso, įtampos...
Daugelis geriausių 2022 m. smulkiojo verslo idėjų yra susijusios su internetiniu verslo modeliu. Pasirinkite verslo idėją, kurią išmanote ir kuri...