Sekite naujienas

Startuoliai

Savaitės startuolio sėkmės istorija – Instagram

Paskelbta

-

JAV sukurta vaizdo įrašų ir nuotraukų bendrinimo „Instagram“ startuolio istorija prasidėjo apie 2010 metus, kuomet jos įkūrėjai Mike‘as Kriegeris ir Kevinas Systromas spalio 6 dieną paleido Instagram į „App store“. Per pirmas kelias valandas tūkstančiai vartotojų parsisiuntė šią nuotraukų bendrinimo platformą. Serveriai nuo per didelio krūvio užlūžo ir vaikinams teko dirbti visą naktį, siekiant atkurti serverių darbą bei leisti vartotojams sėkmingai parsisiųsti programą.

Per pirmus tris mėnesius „Instagram“ pasiekė trijų milijonų vartotojų skaičių, o praėjus 18 mėnesių nuo platformos išleidimo dienos, ja naudojosi net 30 milijonų žmonių.

Vis dėlto, sėkmė amerikiečius neaplankė per vieną dieną. „Instagram“ buvo ne pirmasis jų bandymas paleisti nuotraukų dalijimosi programėlę. Tačiau jų žinios, jaunatviškas atkaklumas ir noras bet kokia kaina išspręsti problemą, kuri, jų manymu, dar nebuvo išspręsta, padėjo jiems pasiekti tikslą – sukurti itin sėkmingą startuolį.

Reklama:

Kevinas Systromas gimė 1983 m. gruodžio 30 dieną Holliston mieste, Masačusetso valstijoje, JAV. Jo motina Diane Systrom dirbo automobilių bendrovės „Zipcar“ rinkodaros vadove, o jo tėvas Douglasas Systromas – tarptautinės universalinės parduotuvės „TJX“ viceprezidentu. Manoma, jog Kevinas meilę technologijoms paveldėjo iš motinos.

Būsimasis „Instagram“ platformos įkūrėjas jau mokyklos laikais domėjosi programavimu, o baigęs vidurinę mokyklą įstojo į Stanfordą mokytis abstrakčiosios programavimo kalbos. Vis dėlto, neužilgo jis suprato, jog nori studijuoti verslą ir studijas pakeitė.

Beje, būtent šiame universitete Kevinas sutiko ir susibičiuliavo su savo būsimuoju verslo partneriu Mike‘u Kriegeriu.

Reklama:

Studijuodamas Stanforde Kevinas sulaukė Marko Zuckerbergo pasiūlymo dirbti „Facebook“, tačiau šį pasiūlymą jis atmetė. Vietoj to K. Systromas nusprendė atlikti praktiką „Odeo“ įmonėje, kuri vėliau tapo „Twitter“.

Baigęs mokslus, Kevinas įsidarbino „Google“ kompanijos rinkodaros skyriuje. Čia jis pradirbo keletą metų. Išėjęs iš „Google“, vaikinas rado darbą daug žadančiame startuolyje „Nextstop.com“. Dirbant šioje kompanijoje jis pradėjo rimtai užsiimti programavimu. Leidžiant dienas darbe tarp kitų entuziastingų ir jaunų žmonių, Kevinas suprato, jog nori tapti anterpreneriu ir sukurti savo startuolį.

Taigi, dienomis jis dirbdavo „Nextstop“, o vakarais ir naktimis savarankiškai programuodavo įvairias programėles. Pirmoji platforma, sukurta Kevino, buvo pavadinimu „Burbn“. Ji leido vartotojams dalintis nuotraukomis nustatant jų esamą vietovę. Ši programa buvo labai panaši į kitą skaitmeninį produktą, pavadinimu „Foursquare“.

2010 metų sausio mėnesį, nuėjęs į vieną vakarėlį ir atsitiktinai sutikęs rizikos kapitalo fondų „Baseline Ventures“ ir „Andreessen Horowitz“ atstovus, Kevinas parodė sukurtos programėlės prototipą ir šie jam pasiūlė susitikti bei plačiau aptarti jo kuriamą projektą.

Po šio susitikimo K. Systromas nusprendė išeiti iš darbo ir visą laiką skirti platformos tobulinimui. Jam labai pasisekė, nes po dviejų savaičių jis gavo milžinišką 500 tūkst. dolerių pradinį finansavimą iš tų pačių „Baseline Ventures“ ir Andreessen Horowitz rizikos fondų atstovų. Sekantis žingsnis vaikinui buvo susirasti kolegą, kuris padėtų patobulinti kuriamos sistemos darbą.

Jo draugas Mike’as Kriegeris iš Standordo universiteto laikų tapo jo startuolio bendra-įkūrėju.

Kevinas ir Mike‘as tobulino „Burbn“ projektą, tačiau galutinis rezultatas jų netenkino. Ši platforma buvo per daug sudėtinga, todėl jie sukūrė kitą programėlę, pavadinimu „Scotch“. Tai buvo „Instagram“ pirmtakas, tačiau taip pat nesėkmingas. „Scotch“ neturėjo pakankamai nuotraukų filtrų, jame buvo per daug klaidų ir jo veikimo principas buvo per lėtas. Trečiasis bandymas Kevinui ir Mike‘ui buvo lemiamas. Naujai sukurta „Instagram“ platforma buvo supaprastinta kitų dviejų programėlių versija. Įkūrėjai nusprendė koncentruotis tik ties vienu dalyku ir leisti vartotojams lengvai ir greitai dalintis savo nuotraukomis. Kelių paspaudimų dėka, „Instagram“ buvo galima įkelti nuotrauką, pakomentuoti po ja bei įvertinti.

Aštuonias savaites vaikinai redagavo ir tobulino programėlę. Tuomet leido ją išbandyti draugams bei pažįstamiems.

2010 metų spalio 6 dieną, išaušus pirmadienio rytui, Kevinas ir Mike‘as oficialiai paleido „Instagram“ į platųjį pasaulį ir iš karto tapo vieni sėkmingiausių startuolių.

Vartotojams patiko paprasta nuotraukų kėlimo funkcija bei filtrai, pagražinantys veido bruožus. Naudotojų skaičius nepaliaujamai augo ir Kevinas suprato, jog pagaliau sukūrė kažką ypatingo ir vertingo.

Šiandien milijardieriai, kurie mažiau nei per dvejus įmonės veikimo metus pardavė ją Facebook už 1 mlrd. dolerių, jauniesiems startuoliams pataria:

  • Nebijokite problemas spręsti, pasitelkdami paprastus sprendimus. „Instagram“ sėkmė aplankė todėl, jog sistema buvo lengva naudotis. Prieš tai kurtos programėlės nepasiteisino, nes jos buvo apkrautos įvairiomis funkcijomis, kurios apsunkindavo vartotojų ja naudojimąsi. „Instagram“ turėjo vieną pagrindinę funkciją – nuotraukų kėlimas ir dalijimasis.
  • Neprisiriškite prie pirminės produkto kūrimo idėjos. Tik trečia vaikinų sukurta programėlė pasiteisino ir sulaukė sėkmės. Jie greitai reagavo ir nebijojo atsisakyti kuriamų produktų. Tobulino jas ir kūrė tol, kol surado tinkamiausią versiją, patikusią visiems vartotojams. Viename interviu Kevinas teigė: „Jums reikia patirti nesėkmę, kad surastumėte tinkamiausią sprendimą. Atminkite, jūsų pirminė verslo idėja netaps paskutine. Tik kelias, kupinas nesėkmių, atves jus į sėkmę“.
  • Įsiklausykite ir supraskite, ko reikia jūsų vartotojams. Kuriant startuolį, reikia turėti ir psichologo savybių. Reikia kurti ne tai, kas jums atrodo svarbu, o tai, kas reikalinga vartotojams. Kevinas su Mike‘u stebėdami vartotojų elgseną, pamatė, jog žmonės naudojasi tik nuotraukų kėlimo ir dalijimosi funkcijomis, todėl greitai supaprastino vartotojų naudojimosi programėle kelionę.

Reklama
Reklama
Reklama

Naujienos

Sekite naujienas

Video naujienos

Verslo vikingai

Verslo idėjos




Visos teisės saugomos.© 2015-2020 | Kopijuoti draudžiama |