Paskelbta
11 mėnesių prieš-
JAV sukurta vaizdo įrašų ir nuotraukų bendrinimo „Instagram“ startuolio istorija prasidėjo apie 2010 metus, kuomet jos įkūrėjai Mike‘as Kriegeris ir Kevinas Systromas spalio 6 dieną paleido Instagram į „App store“. Per pirmas kelias valandas tūkstančiai vartotojų parsisiuntė šią nuotraukų bendrinimo platformą. Serveriai nuo per didelio krūvio užlūžo ir vaikinams teko dirbti visą naktį, siekiant atkurti serverių darbą bei leisti vartotojams sėkmingai parsisiųsti programą.
Vis dėlto, sėkmė amerikiečius neaplankė per vieną dieną. „Instagram“ buvo ne pirmasis jų bandymas paleisti nuotraukų dalijimosi programėlę. Tačiau jų žinios, jaunatviškas atkaklumas ir noras bet kokia kaina išspręsti problemą, kuri, jų manymu, dar nebuvo išspręsta, padėjo jiems pasiekti tikslą – sukurti itin sėkmingą startuolį.
Kevinas Systromas gimė 1983 m. gruodžio 30 dieną Holliston mieste, Masačusetso valstijoje, JAV. Jo motina Diane Systrom dirbo automobilių bendrovės „Zipcar“ rinkodaros vadove, o jo tėvas Douglasas Systromas – tarptautinės universalinės parduotuvės „TJX“ viceprezidentu. Manoma, jog Kevinas meilę technologijoms paveldėjo iš motinos.
Būsimasis „Instagram“ platformos įkūrėjas jau mokyklos laikais domėjosi programavimu, o baigęs vidurinę mokyklą įstojo į Stanfordą mokytis abstrakčiosios programavimo kalbos. Vis dėlto, neužilgo jis suprato, jog nori studijuoti verslą ir studijas pakeitė.
Beje, būtent šiame universitete Kevinas sutiko ir susibičiuliavo su savo būsimuoju verslo partneriu Mike‘u Kriegeriu.
Studijuodamas Stanforde Kevinas sulaukė Marko Zuckerbergo pasiūlymo dirbti „Facebook“, tačiau šį pasiūlymą jis atmetė. Vietoj to K. Systromas nusprendė atlikti praktiką „Odeo“ įmonėje, kuri vėliau tapo „Twitter“.
Baigęs mokslus, Kevinas įsidarbino „Google“ kompanijos rinkodaros skyriuje. Čia jis pradirbo keletą metų. Išėjęs iš „Google“, vaikinas rado darbą daug žadančiame startuolyje „Nextstop.com“. Dirbant šioje kompanijoje jis pradėjo rimtai užsiimti programavimu. Leidžiant dienas darbe tarp kitų entuziastingų ir jaunų žmonių, Kevinas suprato, jog nori tapti anterpreneriu ir sukurti savo startuolį.
Taigi, dienomis jis dirbdavo „Nextstop“, o vakarais ir naktimis savarankiškai programuodavo įvairias programėles. Pirmoji platforma, sukurta Kevino, buvo pavadinimu „Burbn“. Ji leido vartotojams dalintis nuotraukomis nustatant jų esamą vietovę. Ši programa buvo labai panaši į kitą skaitmeninį produktą, pavadinimu „Foursquare“.
2010 metų sausio mėnesį, nuėjęs į vieną vakarėlį ir atsitiktinai sutikęs rizikos kapitalo fondų „Baseline Ventures“ ir „Andreessen Horowitz“ atstovus, Kevinas parodė sukurtos programėlės prototipą ir šie jam pasiūlė susitikti bei plačiau aptarti jo kuriamą projektą.
Po šio susitikimo K. Systromas nusprendė išeiti iš darbo ir visą laiką skirti platformos tobulinimui. Jam labai pasisekė, nes po dviejų savaičių jis gavo milžinišką 500 tūkst. dolerių pradinį finansavimą iš tų pačių „Baseline Ventures“ ir Andreessen Horowitz rizikos fondų atstovų. Sekantis žingsnis vaikinui buvo susirasti kolegą, kuris padėtų patobulinti kuriamos sistemos darbą.
Jo draugas Mike’as Kriegeris iš Standordo universiteto laikų tapo jo startuolio bendra-įkūrėju.
Kevinas ir Mike‘as tobulino „Burbn“ projektą, tačiau galutinis rezultatas jų netenkino. Ši platforma buvo per daug sudėtinga, todėl jie sukūrė kitą programėlę, pavadinimu „Scotch“. Tai buvo „Instagram“ pirmtakas, tačiau taip pat nesėkmingas. „Scotch“ neturėjo pakankamai nuotraukų filtrų, jame buvo per daug klaidų ir jo veikimo principas buvo per lėtas. Trečiasis bandymas Kevinui ir Mike‘ui buvo lemiamas. Naujai sukurta „Instagram“ platforma buvo supaprastinta kitų dviejų programėlių versija. Įkūrėjai nusprendė koncentruotis tik ties vienu dalyku ir leisti vartotojams lengvai ir greitai dalintis savo nuotraukomis. Kelių paspaudimų dėka, „Instagram“ buvo galima įkelti nuotrauką, pakomentuoti po ja bei įvertinti.
Aštuonias savaites vaikinai redagavo ir tobulino programėlę. Tuomet leido ją išbandyti draugams bei pažįstamiems.
2010 metų spalio 6 dieną, išaušus pirmadienio rytui, Kevinas ir Mike‘as oficialiai paleido „Instagram“ į platųjį pasaulį ir iš karto tapo vieni sėkmingiausių startuolių.
Vartotojams patiko paprasta nuotraukų kėlimo funkcija bei filtrai, pagražinantys veido bruožus. Naudotojų skaičius nepaliaujamai augo ir Kevinas suprato, jog pagaliau sukūrė kažką ypatingo ir vertingo.
Šiandien milijardieriai, kurie mažiau nei per dvejus įmonės veikimo metus pardavė ją Facebook už 1 mlrd. dolerių, jauniesiems startuoliams pataria:
Sukurta „Twitter“ alternatyva: į socialinių tinklų rinką žengia nauja platforma „Bluesky“
Lietuvos startuolių sektoriuje – pokyčiai: darbuotojų skaičiaus augimas sustojo, atlyginimai kyla ir toliau
Įmonės „Leafood“ reklaminis šūkis: „Nesislėpkite už lapų – valgykite juos“
Lietuvos energetikos startuolis „Inion Software” pirmąjį 2023 m. ketvirtį padidino pajamas 2,6 kartus
“Twitter“ pristatė naują turinio apmokestinimo tvarką: kūrėjai galės užsidirbti dar lengviau
Lietuvių startuolio patirtis: susirinkimai – naudingas įrankis, kai žinai, kaip juo naudotis
Rekomendacijos šildytis gamtai draugiškesniu būdu nesuveikė, todėl nuo birželio pradžios Vilniuje įsigalios draudimas būstuose kūrenti anglį ir durpes. Tiems miesto...
„European Merchant Bank” („EMBank”) suteikė 1 mln. 981 tūkst. eurų investicinį kreditą buvusio viešbučio „Magnus Hotel” rekonstrukcijai Kaune. Šių metų...
Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, iki 2050 m. apie 2,5 mlrd. žmonių visame pasaulyje susidurs su tam tikro lygmens...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...