Paskelbta
9 mėn. prieš-
JAV sukurta vaizdo įrašų ir nuotraukų bendrinimo „Instagram“ startuolio istorija prasidėjo apie 2010 metus, kuomet jos įkūrėjai Mike‘as Kriegeris ir Kevinas Systromas spalio 6 dieną paleido Instagram į „App store“. Per pirmas kelias valandas tūkstančiai vartotojų parsisiuntė šią nuotraukų bendrinimo platformą. Serveriai nuo per didelio krūvio užlūžo ir vaikinams teko dirbti visą naktį, siekiant atkurti serverių darbą bei leisti vartotojams sėkmingai parsisiųsti programą.
Vis dėlto, sėkmė amerikiečius neaplankė per vieną dieną. „Instagram“ buvo ne pirmasis jų bandymas paleisti nuotraukų dalijimosi programėlę. Tačiau jų žinios, jaunatviškas atkaklumas ir noras bet kokia kaina išspręsti problemą, kuri, jų manymu, dar nebuvo išspręsta, padėjo jiems pasiekti tikslą – sukurti itin sėkmingą startuolį.
Kevinas Systromas gimė 1983 m. gruodžio 30 dieną Holliston mieste, Masačusetso valstijoje, JAV. Jo motina Diane Systrom dirbo automobilių bendrovės „Zipcar“ rinkodaros vadove, o jo tėvas Douglasas Systromas – tarptautinės universalinės parduotuvės „TJX“ viceprezidentu. Manoma, jog Kevinas meilę technologijoms paveldėjo iš motinos.
Būsimasis „Instagram“ platformos įkūrėjas jau mokyklos laikais domėjosi programavimu, o baigęs vidurinę mokyklą įstojo į Stanfordą mokytis abstrakčiosios programavimo kalbos. Vis dėlto, neužilgo jis suprato, jog nori studijuoti verslą ir studijas pakeitė.
Beje, būtent šiame universitete Kevinas sutiko ir susibičiuliavo su savo būsimuoju verslo partneriu Mike‘u Kriegeriu.
Studijuodamas Stanforde Kevinas sulaukė Marko Zuckerbergo pasiūlymo dirbti „Facebook“, tačiau šį pasiūlymą jis atmetė. Vietoj to K. Systromas nusprendė atlikti praktiką „Odeo“ įmonėje, kuri vėliau tapo „Twitter“.
Baigęs mokslus, Kevinas įsidarbino „Google“ kompanijos rinkodaros skyriuje. Čia jis pradirbo keletą metų. Išėjęs iš „Google“, vaikinas rado darbą daug žadančiame startuolyje „Nextstop.com“. Dirbant šioje kompanijoje jis pradėjo rimtai užsiimti programavimu. Leidžiant dienas darbe tarp kitų entuziastingų ir jaunų žmonių, Kevinas suprato, jog nori tapti anterpreneriu ir sukurti savo startuolį.
Taigi, dienomis jis dirbdavo „Nextstop“, o vakarais ir naktimis savarankiškai programuodavo įvairias programėles. Pirmoji platforma, sukurta Kevino, buvo pavadinimu „Burbn“. Ji leido vartotojams dalintis nuotraukomis nustatant jų esamą vietovę. Ši programa buvo labai panaši į kitą skaitmeninį produktą, pavadinimu „Foursquare“.
2010 metų sausio mėnesį, nuėjęs į vieną vakarėlį ir atsitiktinai sutikęs rizikos kapitalo fondų „Baseline Ventures“ ir „Andreessen Horowitz“ atstovus, Kevinas parodė sukurtos programėlės prototipą ir šie jam pasiūlė susitikti bei plačiau aptarti jo kuriamą projektą.
Po šio susitikimo K. Systromas nusprendė išeiti iš darbo ir visą laiką skirti platformos tobulinimui. Jam labai pasisekė, nes po dviejų savaičių jis gavo milžinišką 500 tūkst. dolerių pradinį finansavimą iš tų pačių „Baseline Ventures“ ir Andreessen Horowitz rizikos fondų atstovų. Sekantis žingsnis vaikinui buvo susirasti kolegą, kuris padėtų patobulinti kuriamos sistemos darbą.
Jo draugas Mike’as Kriegeris iš Standordo universiteto laikų tapo jo startuolio bendra-įkūrėju.
Kevinas ir Mike‘as tobulino „Burbn“ projektą, tačiau galutinis rezultatas jų netenkino. Ši platforma buvo per daug sudėtinga, todėl jie sukūrė kitą programėlę, pavadinimu „Scotch“. Tai buvo „Instagram“ pirmtakas, tačiau taip pat nesėkmingas. „Scotch“ neturėjo pakankamai nuotraukų filtrų, jame buvo per daug klaidų ir jo veikimo principas buvo per lėtas. Trečiasis bandymas Kevinui ir Mike‘ui buvo lemiamas. Naujai sukurta „Instagram“ platforma buvo supaprastinta kitų dviejų programėlių versija. Įkūrėjai nusprendė koncentruotis tik ties vienu dalyku ir leisti vartotojams lengvai ir greitai dalintis savo nuotraukomis. Kelių paspaudimų dėka, „Instagram“ buvo galima įkelti nuotrauką, pakomentuoti po ja bei įvertinti.
Aštuonias savaites vaikinai redagavo ir tobulino programėlę. Tuomet leido ją išbandyti draugams bei pažįstamiems.
2010 metų spalio 6 dieną, išaušus pirmadienio rytui, Kevinas ir Mike‘as oficialiai paleido „Instagram“ į platųjį pasaulį ir iš karto tapo vieni sėkmingiausių startuolių.
Vartotojams patiko paprasta nuotraukų kėlimo funkcija bei filtrai, pagražinantys veido bruožus. Naudotojų skaičius nepaliaujamai augo ir Kevinas suprato, jog pagaliau sukūrė kažką ypatingo ir vertingo.
Šiandien milijardieriai, kurie mažiau nei per dvejus įmonės veikimo metus pardavė ją Facebook už 1 mlrd. dolerių, jauniesiems startuoliams pataria:
Pertvarkyta „Gmail“ sąsaja, įskaitant „Chat“ ir „Meet“, dabar yra naujoji numatytoji
Karantino metu atgaivino verslą ir pradėjo vystyti naują projektą
Prieš išvykstant į Tailandą pardavė verslą, bet atsivežė kitą
Pandemija padiktavo naują verslo planą: lietuvių sukurtą mobilią darbo vietą graibsto ir Prancūzijoje
„Thepeer“, API pagrįstas startuolis, jungiantis Afrikos įmones, surenka 2,1 mln. USD, vadovaujamas „Raba Partnership“
Sėkmingas verslo startas paskatino likti ir įsitvirtinti Tauragėje
Šiandien „Snapchat“ oficialiai pristatė mokamą prenumeratos planą „Snapchat +“, kuris pasiūlys išskirtinių funkcijų, tokių kaip galimybė pakeisti programos piktogramą ir...
„Gmail“ dabar pristato naują vartotojo sąsają, kurios šoninėje srityje pagal numatytuosius nustatymus bus rodomos „Chat“ ir „Meet“ skiltys. „Google“ pristatė...
Vyriausybė pritarė Ekonomikos ir inovacijų ministerijos parengtiems Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimams, kurie iš esmės pagerins sąlygas augančioms bendrovėms pritraukti investicijas,...
Karantinas daugumai verslininkų sukėlė iššūkių ir ne vienam teko perdėlioti savo verslo planus. Taip nutiko ir Alytaus bendradarbystės centro „Spiečius“...
Alytaus „Spiečiaus“ – „Verslios Lietuvos“ bendradarbystės centro, skirto smulkaus ir vidutinio verslo atstovams – narį Tomą Kupetį sunku įsprausti į...
„Mes kelią randame, arba jį sukuriame“, – drąsiai ir užtikrintai skelbia viena iš didžiausių krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovių Lietuvoje,...
„Jaukumo prieskoniai“ – intriguojantis ir įdomus pavadinimas, po kuriuo slypi prieš keletą metų sukurtas stilingos ir patogios mados prekinis ženklas....
Virtualios realybės arenos Tauragėje įkūrėjas ir naujo socialinio projekto „Partizanų paslaptys“ vykdytojas Vytautas Merkelis atvirauja, kad pandemija užklupo netikėtai ir...
Panevėžyje visai neseniai atgimė legendinis didžiausio spalvotų kineskopų gamintojo Baltijos šalyse „Ekranas“ pastatas. Nuo šiol čia – modernios logistikos, sandėliavimo...
Atėjus vasarai dažnai išauga ir mūsų išlaidos, tad ne vienas susimąsto, kaip būtų galima papildomai užsidirbti. Šiandien galimybių itin daug:...
Socialinių tinklų konsultantas – nauja ir vis populiarėjanti profesija, tačiau ne kiekvienas išdrįsta imtis šio darbo, o gal nežino, kur...
Ar verslas gali būti kūrybiškas? Tikrai taip. Būtent bene daugiausiai kūrybos ir originalių idėjų reikalaujantis verslas – papuošalų gamyba. Šiuolaikiniame...
Vestuvės – bene viena svarbiausių ir įsimintiniausių švenčių kiekvieno žmogaus gyvenime. Kiekviena būsima šeima, santuokos dieną patiria nemažai streso, įtampos...
Daugelis geriausių 2022 m. smulkiojo verslo idėjų yra susijusios su internetiniu verslo modeliu. Pasirinkite verslo idėją, kurią išmanote ir kuri...