Sekite naujienas

Startuoliai

Savaitės startuolio sėkmės istorija – „Pinterest“

Paskelbta

-

„Pinterest“ – vienas iš populiariausių socialinių tinklų visame pasaulyje. Jis įrodė koks svarbus yra vaizdo turinys. Ši programėlė – graži, unikali ir didelė virtuali skelbimų lenta, kurioje žmonės gali susikurti savo profilį iš patikusių nuotraukų.

Paskutiniais duomenimis „Pinterest“ vertė siekia 12 milijardo dolerių, o mėnesinis aktyvių vartotojų skaičius yra apie 478 milijonų žmonių. Skamba įspūdingai? Vis dėlto, už šio startuolio sėkmės istorijos slypi trijų vyrų atkaklumas, užsispyrimas ir sunkus darbas. Taigi, kaip ir kada gimė ši socialinių tinklų programėlė?

Reklama:

Vienas iš „Pinterest“ įkūrėjų Benas Silbermannas gimė 1982 metais Ajovos valstijoje. Jis augo oftalmologų šeimoje ir pats tikėjo vieną dieną tapsiantis gydytoju. Tačiau jis pasirinko kitą kelią ir 2003 metais baigęs politikos mokslus Yale’o universitete, pradėjo dirbti konsultantu. Vis dėlto vaikinas greitai suprato, jog ir šis darbas jam ne prie širdies. B. Silbermannas persikėlė gyventi į Kaliforniją ir įsidarbino „Google“ kompanijoje. Dirbdamas reklamos skyriaus konsultantu ir kasdien būdamas šalia kūrybingų ir talentingų žmonių, Benas suprato, jog taip pat nori kurti didžius dalykus ir galbūt net pradėti savo startuolį.

Jis išėjo iš „Google“ ir kartu su savo bičiuliu Paulu Sciarra 2008 metais pradėjo dirbti prie startuolio, pavadinimu „Cold Brew Labs“. Ši programėlė nenusisekė, tačiau vaikinai nenuleido rankų ir sukūrė apsipirkimo programėlę, pavadinimu „Tote“. Deja, tačiau ir ji dėl įvairių techninių netobulumų nesulaukė didelio vartotojų dėmesio.

2009 metais Benas sutiko vaikiną, vardu Evan‘ą Sharp‘ą. Trijulė nusprendė, jog sekantis jų startuolis virs dviejų prieš tai nenusisekusių programėlių patobulinta versija.

Reklama:

Dar vaikystėje B. Silbermannas mėgo kolekcionuoti įvairius daiktus, kaip pavyzdžiui, pašto ženklus ir vabzdžius. Jis tikėjo, jog tai, kuo žmonės domisi, daug ką pasako apie jų asmenybę. Jaunuolis nusprendė, jog žmonėms būtų įdomu ir naudinga sukurti savo virtualias lentas, prie kurių galėtų „prisegti“ jiems patinkančias nuotraukas. Tai būtų tarsi didžiulė virtuali skelbimų lenta, kurioje vartotojai tvarkingai susidėliotų jiems patikusias daiktų nuotraukas. Vyrai, pasimokę iš klaidų, jau žinojo, jog nauja jų programėlė turi būti lengvai naudojama, taip pat ji turi atrodyti estetiškai ir patraukliai bei turėti tik vieną pagrindinę funkciją, ties kuria ir reikės koncentruotis.

2009 metų spalio mėnesį trijulė pradėjo dirbti prie naujojo projekto. 2010 metų sausio mėnesį jie sukūrė pirmąjį „Pinterest“ prototipą, kuriuo labai didžiavosi. Jie išsiuntė programėlę visiems savo pažįstamiems, tačiau nesulaukė tokios reakcijos, kokios tikėjosi.

Vartotojų skaičius augo, tačiau labai lėtai. Praėjus devyniems mėnesiams nuo „Pinterest“ gyvavimo pradžios, platforma naudojosi tik 10 000 vartotojų. Vis dėlto, Benas su draugais nenuleido rankų. Jis asmeniškai susisiekė su pirmaisiais 5000 „Pinterest“ vartotojais, davė jiems savo telefono numerį ir pasiūlė susitikti. B. Silbermennas taip pat vykdė įvairias marketingo kampanijas, kolaboravosi su blogeriais, kurie reklamavo jo programėlę, rengė susitikimus su vartotojais ir apsišarvavęs kantrybe stebėjo kaip pamažu auga jų platformos vartotojų skaičius.

Sunkus vaikinų darbas atsipirko, kai 2011 m. birželio mėn. „Pinterest“ pradėjo sulaukti žiniasklaidos dėmesio.

Tų pačių metų rugpjūčio mėnesį žurnalas „Time“ įtraukė „Pinterest“ į straipsnį pavadinimu „50 geriausių 2011 m. tinklalapių“. Taip pat tais pačiais 2011 m. „TechCrunch Crunchies Awards“ išrinkto „Pinterest“ kaip geriausią metų startuolį. Bendrovė gavo 10 mln. JAV dolerių, o 2011 m. spalį dar 27 mln. JAV dolerių finansavimą iš „Andreessen Horowitz“.

Praėjus šiek tiek daugiau nei devyneriems metams nuo „Pinterest“ pradžios, 2019 m. balandžio mėn. bendrovė surengė viešą akcijų siūlymą (angl. initial public offering, IPO). Šiandien įmonėje dirba 2,200 darbuotojų, o jos pajamos siekia 1,693mlrd. dolerių.

Benas Silbermannas yra laimingai vedęs Divją Bhaskaran, su kuria turi du vaikus. Jis gyvena San Franciske, Kalifornijoje ir, „Forbes“ duomenimis, 2021 m. jo turtas siekė apie 3,4 milijardo dolerių.

Keli „Pinterest“ platformos įkūrėjų patarimai, norintiems sukurti sėkmingą startuolį:

  • Sukurkite paprastą paslaugą, kuria galima naudotis lengvai, be didelių pastangų. Benui Silbermannui tik iš trečio karto pavyko sukurti sėkmingą startuolį, kuriuo buvo lengva naudotis. Prieš tai kuriamos programėlės buvo per painios ir turėjo daug funkcijų, kurios vartotojus tik trikdė.
  • Atidžiai sekti vartotojų elgseną ir pagal gautą analizę tobulinti produktą. „Pinterest“ įkūrėjai teigė, jog kompanijos gyvavimo pradžioje jie skyrė per mažai dėmesio savo platformos analizei, todėl jiems ir nepavyko sėkmingai paleisti į rinką pirmų dviejų platformų.
  • Apsišarvuoti kantrybe. B. Silbermann‘as teigė, jog jei būtų nuleidęs rankas po pirmojo ar antrojo bandymo, „Pinterest“ taip niekada ir nebūtų sukurtas. Tik atkakliausi ir rankas nenuleidžiantys verslininkai geba pasimokyti iš klaidų ir sukurti gerą, naudingą produktą.
  • Šventai tikėti savo kuriamu startuoliu ir jo ateitimi. Benas teigė, jog jis žinojo, kad jei investuotojai ir nesutiks duoti jam lėšų programėlės plėtrai, jo platforma vis tiek anksčiau ar vėliau sulauks sėkmės. Ir jis buvo teisus.

Reklama
Reklama
Reklama

Naujienos

Sekite naujienas

Video naujienos

Verslo vikingai

Verslo idėjos




Visos teisės saugomos.© 2015-2020 | Kopijuoti draudžiama |