Paskelbta
1 metai prieš-
„Pinterest“ – vienas iš populiariausių socialinių tinklų visame pasaulyje. Jis įrodė koks svarbus yra vaizdo turinys. Ši programėlė – graži, unikali ir didelė virtuali skelbimų lenta, kurioje žmonės gali susikurti savo profilį iš patikusių nuotraukų.
Paskutiniais duomenimis „Pinterest“ vertė siekia 12 milijardo dolerių, o mėnesinis aktyvių vartotojų skaičius yra apie 478 milijonų žmonių. Skamba įspūdingai? Vis dėlto, už šio startuolio sėkmės istorijos slypi trijų vyrų atkaklumas, užsispyrimas ir sunkus darbas. Taigi, kaip ir kada gimė ši socialinių tinklų programėlė?
Vienas iš „Pinterest“ įkūrėjų Benas Silbermannas gimė 1982 metais Ajovos valstijoje. Jis augo oftalmologų šeimoje ir pats tikėjo vieną dieną tapsiantis gydytoju. Tačiau jis pasirinko kitą kelią ir 2003 metais baigęs politikos mokslus Yale’o universitete, pradėjo dirbti konsultantu. Vis dėlto vaikinas greitai suprato, jog ir šis darbas jam ne prie širdies. B. Silbermannas persikėlė gyventi į Kaliforniją ir įsidarbino „Google“ kompanijoje. Dirbdamas reklamos skyriaus konsultantu ir kasdien būdamas šalia kūrybingų ir talentingų žmonių, Benas suprato, jog taip pat nori kurti didžius dalykus ir galbūt net pradėti savo startuolį.
Jis išėjo iš „Google“ ir kartu su savo bičiuliu Paulu Sciarra 2008 metais pradėjo dirbti prie startuolio, pavadinimu „Cold Brew Labs“. Ši programėlė nenusisekė, tačiau vaikinai nenuleido rankų ir sukūrė apsipirkimo programėlę, pavadinimu „Tote“. Deja, tačiau ir ji dėl įvairių techninių netobulumų nesulaukė didelio vartotojų dėmesio.
2009 metais Benas sutiko vaikiną, vardu Evan‘ą Sharp‘ą. Trijulė nusprendė, jog sekantis jų startuolis virs dviejų prieš tai nenusisekusių programėlių patobulinta versija.
Dar vaikystėje B. Silbermannas mėgo kolekcionuoti įvairius daiktus, kaip pavyzdžiui, pašto ženklus ir vabzdžius. Jis tikėjo, jog tai, kuo žmonės domisi, daug ką pasako apie jų asmenybę. Jaunuolis nusprendė, jog žmonėms būtų įdomu ir naudinga sukurti savo virtualias lentas, prie kurių galėtų „prisegti“ jiems patinkančias nuotraukas. Tai būtų tarsi didžiulė virtuali skelbimų lenta, kurioje vartotojai tvarkingai susidėliotų jiems patikusias daiktų nuotraukas. Vyrai, pasimokę iš klaidų, jau žinojo, jog nauja jų programėlė turi būti lengvai naudojama, taip pat ji turi atrodyti estetiškai ir patraukliai bei turėti tik vieną pagrindinę funkciją, ties kuria ir reikės koncentruotis.
2009 metų spalio mėnesį trijulė pradėjo dirbti prie naujojo projekto. 2010 metų sausio mėnesį jie sukūrė pirmąjį „Pinterest“ prototipą, kuriuo labai didžiavosi. Jie išsiuntė programėlę visiems savo pažįstamiems, tačiau nesulaukė tokios reakcijos, kokios tikėjosi.
Vartotojų skaičius augo, tačiau labai lėtai. Praėjus devyniems mėnesiams nuo „Pinterest“ gyvavimo pradžios, platforma naudojosi tik 10 000 vartotojų. Vis dėlto, Benas su draugais nenuleido rankų. Jis asmeniškai susisiekė su pirmaisiais 5000 „Pinterest“ vartotojais, davė jiems savo telefono numerį ir pasiūlė susitikti. B. Silbermennas taip pat vykdė įvairias marketingo kampanijas, kolaboravosi su blogeriais, kurie reklamavo jo programėlę, rengė susitikimus su vartotojais ir apsišarvavęs kantrybe stebėjo kaip pamažu auga jų platformos vartotojų skaičius.
Sunkus vaikinų darbas atsipirko, kai 2011 m. birželio mėn. „Pinterest“ pradėjo sulaukti žiniasklaidos dėmesio.
Tų pačių metų rugpjūčio mėnesį žurnalas „Time“ įtraukė „Pinterest“ į straipsnį pavadinimu „50 geriausių 2011 m. tinklalapių“. Taip pat tais pačiais 2011 m. „TechCrunch Crunchies Awards“ išrinkto „Pinterest“ kaip geriausią metų startuolį. Bendrovė gavo 10 mln. JAV dolerių, o 2011 m. spalį dar 27 mln. JAV dolerių finansavimą iš „Andreessen Horowitz“.
Praėjus šiek tiek daugiau nei devyneriems metams nuo „Pinterest“ pradžios, 2019 m. balandžio mėn. bendrovė surengė viešą akcijų siūlymą (angl. initial public offering, IPO). Šiandien įmonėje dirba 2,200 darbuotojų, o jos pajamos siekia 1,693mlrd. dolerių.
Benas Silbermannas yra laimingai vedęs Divją Bhaskaran, su kuria turi du vaikus. Jis gyvena San Franciske, Kalifornijoje ir, „Forbes“ duomenimis, 2021 m. jo turtas siekė apie 3,4 milijardo dolerių.
Keli „Pinterest“ platformos įkūrėjų patarimai, norintiems sukurti sėkmingą startuolį:
Dalijasi startuoliai: kokias naujas galimybės DI atveria jau šiandien
Berlyne įsikūrusi HR technologijų įmonė „Kenjo“ gauna 8,8 mln. eurų, kad padėtų pirmiesiems darbuotojams skaitmeninėje eroje
Nustokite kalbėti, pradėkite daryti – DI reguliavimas ateina ir jūs turite būti tam pasirengę
Dirbtinio intelekto ekspertai iš viso pasaulio susirinks Valensijos skaitmeniniame aukščiausiojo lygio susitikime
Saugių sandorių platforma „EscrowPack“ padės internete pirkti ir parduoti nesibaiminant sukčių
BIPA ir PLATIO: Nors saulės energetika Lietuvoje įgavusi pagreitį, saulės grindinys – vis dar naujovė
Išanalizavo Lietuvos startuolius: kokiose srityse ir sektoriuose veikia
Lietuvos startuolių sektoriuje – pokyčiai: darbuotojų skaičiaus augimas sustojo, atlyginimai kyla ir toliau
Įmonės „Leafood“ reklaminis šūkis: „Nesislėpkite už lapų – valgykite juos“
Galvojate, kokį verslą atidaryti mažame miestelyje? Pateikiame 25 verslo idėjas pradedantiesiems, kurias galima įgyvendinti mažame miestelyje ar mažame mieste. Rakto...
Šis straipsnis yra natūralus verslo idėjų paieškos medžiaga. Jei bent kartą gyvenime tikrai susimąstėte, kaip kurti idėjas savo verslui, tikriausiai...
Patikėkite savimi Negalėsite vadovauti sėkmingam verslui, kol pakankamai pasitikėsite savimi, kad susitvarkytumėte su iškilusiomis problemomis. Dauguma žmonių negali įgyvendinti idėjos...
Dirbtinio intelekto (DI) srityje vyksta didžiuliai pokyčiai, kurie neaplenkia ir Lietuvos startuolių – aktyviai vystomos naujos paslaugos ir produktai, jie...
Ar įmanoma užsidirbti pinigų su minimaliomis investicijomis arba be jų? Ar galvojate apie verslą? Kiek kartų pagauname save galvojant, kad...
Kriptovaliutos, akcijų prekyba rinkoje, spekuliavimas, investavimas – vieniems šios temos atrodo nepažįstamos ir sunkiai perprantamos, o kiti sukaupia tiek žinių,...
Renginių organizatoriaus darbas atrodo nesibaigianti šventė. Tad norinčių dirbti šioje srityje turėtų netrūkti. „Iš dalies taip ir yra, – sutinka...
Neseniai įsikūrusios kampanijos LAVA SALES tikslas – pritraukti naujų klientų šaltų skambučių pagalba ir taip padėti verslui augti. Telemarketingo paslaugas...
Tikrai ne vieną kartą pačiam teko patirti ar iš draugų girdėti apie sukčiavimo atvejus, kuomet perkant prekes iš fizinių asmenų...
Taupymas, investavimas, akcijų biržos – terminai, kurių daugelis dar nepažįsta, o gal laiko tolima siekiamybe. Praktinius patarimus geresniam finansų valdymui...