Paskelbta
8 mėnesiai prieš-
Vakarų pasaulyje greičiausiai nėra žmogaus, kuris nebūtų girdėjęs apie „TikTok“ programėlę. Tiesa, šis startuolis, ne taip kaip kiti startuoliai, gimė ne Silicio slėnyje Kalifornijoje, o Kinijoje. Šiandien socialinė platforma yra viena iš dažniausiai atsisiunčiamų programėlių pasaulyje, turinti 1,5 milijardo mėnesinių aktyvių vartotojų iš 150 pasaulio šalių. Taigi, kas išrado vieną pelningiausių šių dienų startuolį „TikTok“ ir kokia buvo šios bendrovės atsiradimo istorija?
Apie „TikTok“ įkūrėją nėra daug žinoma. Vyras nemėgsta dalinti interviu ir retai kada viešai kalba apie asmeninį gyvenimą. Vis dėlto, apie jo profesinį kelią yra nemažai informacijos. Verslininko karjeros istorija yra gana panaši į kitų IT specialistų, sukūrusių sėkmingus startuolius.
Būsimosios „TikTok“ platformos įkūrėjas Zhang‘as Yiming gimė Kinijoje 1983 m. balandžio mėn. 2001 m. Jis įstojo į Nankai universitetą Tianjine, kur, prieš pereidamas studijuoti programinės įrangos inžineriją, įgijo mikroelektronikos specialybę. Studijas jaunuolis baigė 2005 metais.
Netrukus po studijų baigimo Zhang‘as 2006 metais įsidarbino „Kuxun“ kelionių bendrovėje. Vos per metus laiko jį paaukštino ir iš inžinieriaus jis tapo technikos direktoriumi. Būsimasis verslininkas ilgai šioje kompanijoje neužsibuvo.
2008 m. Z. Yiming‘as išėjo iš „Kuxan“ ir prisijungė prie „Microsoft“ kompanijos. Tačiau ir čia jis pradirbo neilgai. Daug žadantis jaunuolis suprato, jog nori pradėti savo verslą, o ne dirbti kitiems. Netrukus jis sukūrė pirmąjį startuolį , pavadinimu „Fanfou“. Deja, ši įmonė vos po metų gyvavimo žlugo.
Zhang‘o Yiming verslumo dvasia dėl šios nesėkmės niekur nedingo, tad ilgai nelaukęs, 2009 metais jis įkūrė kelionių bendrovę „99fang .com“. 2011 m., Z. Yiming‘as nusprendė, jog vėl nori imtis naujų iššūkių, tad pasamdė profesionalų vadybininką, kuris perėmė jo, kaip generalinio direktoriaus pareigas „99fang .com“ įmonėje ir sutelkė savo dėmesį į kito startuolio „ByteDance“ kūrimą.
2012 m. Zhang‘as Yiming pastebėjo, kad jo gimtojoj Kinijoje daugelis žmonių pereina nuo naudojimosi kompiuteriais prie išmaniųjų telefonų. Taip pat išmaniųjų telefonų vartotojams tuo metu buvo sunku rasti reikiamą informaciją vietinėje interneto paieškos sistemoje „Baidu“ (taip, „Google“ Kinijoje uždraustas). Ši sistema maišė paieškos rezultatus su įvairiomis reklamomis. Vyras siekė sukurti produktą, kuris vartotojams pateiktų atitinkamą turinį, naudodamasis dirbtinio intelekto sukurtomis rekomendacijomis. Nors idėja skambėjo šauniai, investuotojai nesutiko suteikti lėšų šio startuolio plėtrai. Vis dėlto, tai nesutrukdė išmaniajam programuotojui rasti išeitį. 29-erių metų vaikinas jau turėjo patirties ir pakankamai žinių technologijų pasaulyje, jog patobulintų sistemą ir įtikintų investuotojus patikėti jo vizija.
2012 m. Zhang‘as sukūrė „ByteDance“, o tų pačių metų rugpjūčio mėnesį paleido „Toutiao“ naujienų programą, kuri per dvejus metus pritraukė daugiau nei 13 milijonų kasdienių vartotojų. „Sequoia Capital“, pirmą kartą atmetusi Zhang‘o pasiūlymą, 2014 m. investavo į bendrovę 100 mln. JAV dolerių.
2015 m. rugsėjo mėn. „ByteDance“ paleido į rinką vaizdo įrašų bendrinimo programą „Douyin“. Žvelgdamas į tokių programų kaip „Snapchat“ populiarumą, Zhang‘as Yiming sukūrė tokią programėlę, kurioje vartotojai galėjo kurti trumpus ir smagius vaizdo filmukus. Žmonės gavo galimybę lengvai ir greitai atskleisti įvairius savo talentus: dainavimą, šokius, vaidybą ir pan. Siekdamas sudominti jaunąją auditoriją, Z. Yiming integravo dirbtinį intelektą, kad naudotojams rekomenduotų panašų turinį pagal jų pageidavimus ir paieškas. Ši sistema, kaip tikras virusas, žaibišku greičiu plito tarp jaunimo, o vėliau ir tarp vyresnių žmonių bei verslų.
2017 m., gimė ir „TikTok“. Jis tapo tarptautine „Douyin“ versija, kuria buvo galima naudotis daugelyje kitų šalių, o ne tik Kinijos ribose. Produktas iškart susilaukė didelio populiarumo Vakarų pasaulyje. Po metų „ByteDance“ nusipirko savo konkurentą, vaizdo įrašų bendrinimo programėlę „Musical.ly“ už 800 milijonų JAV dolerių ir integravo jį į „TikTok“. Tokiu būdu 2018 metais „TikTok|“ tapo prieinama visame pasaulyje.
Šiandien „ByteDance“ vertas 180mlrd. dolerių, o „TikTok“ grynoji vertė siekia apie 75 mlrd. Bendrovė uždirba pajamas pagal gautų bendrų peržiūrų skaičių ir milijonus vartotojų atsisiuntimų. Ši programėlė užima pirmą vietą pagal atsisiuntimų skaičių „Play“ parduotuvėje.
„TikTok“ pritraukia vartotojus dėl daugelio priežasčių. Visų pirma, ja patogu naudotis. Redaguoti ir įkelti turinį į „TikTok“ yra daug lengviau nei kitose programėlėse, kaip pavyzdžiui, „Instagram“ ar „Snapchat“. Kiekvienas, turintis išmanųjį telefoną, gali lengvai sukurti ir paskelbti turinį.
Antra, „TikTok“ yra labai unikali programėlė, kuri, iš pirmo žvilgsnio atrodo yra skirta tik šiandieninei jaunajai kartai, tačiau trumpi vaizdo įrašai, parinkti pagal kiekvieno vartotojo skonį, pritraukia įvairaus amžiaus vartotojus. Dėka DI algoritmų, vaizdo įrašai yra pritaikyti prie kiekvieno vartotojo poreikį. Visi mato tik tuos klipus, kuriuos mėgsta ir kuriais domisi. Trečia didelės „TikTok“ sėkmės priežastis yra programos sukurtas ryšys su „Instagram“. Tūkstančiai žmonių vos keliais paspaudimais gali savo „Instagram“ profilyje pasidalinti „TikTok“ kuriamais vaizdo įrašais. Nemaža žmonių dalis būtent tokiu būdu per „Instagram“ sužinojo apie „TikTok“ gyvavimą ir pradėjo naudotis šia programėle.
Kodėl verta tęsti nuotolinį darbą 2023 metais?
Komunikacijos ekspertė apie prognozes ir klaidas, kuriant turinį „LinkedIn“: gąsdina viena
Kuo dirbtinis intelektas gali būti naudingas investuotojui?
Netikėtos „CES 2023“ technologijų mugės naujienos: šaldytuvas, kuriame žiūrėsite „TikTok“ vaizdo įrašus ir patarimus dalinanti orkaitė
7 kūrybiškos idėjos, kaip už nedidelį biudžetą pakeisti namų interjerą
„LastMile“ skelbia šventinio laikotarpio darbo laiką: klientams prekes pristatys per porą valandų
Dovanų verslas turi perspektyvas. Gan nemaža konkurencija, bei yra susiformavęs pirkėjų ratas. Per metus turime daug švenčių, plius gimtadieniai ir...
Nuo praėjusių metų Vyriausybės nutarimu savivaldybių valdomoms įmonėms (SVĮ) įtvirtinta prievolė teikti informaciją apie vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirti jų...
Šią savaitę „Apple“ nudžiugino savo klientus išleisdama ilgai lauktą „iOS 16.4“ atnaujinimą. Naujoji programinės įrangos versija pasižymi ne tik svarbiais...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Kava yra viena iš sparčiausiai augančių rinkų pasaulyje. Kiekvienas, kuris galvoja apie savo pirmojo verslo atidarymą, pradeda galvoti apie šią...
Pats verslas gana paprastas, nebrangus ir suprantamas , turi nedaug konkurentų, nes idėja palyginti nauja. Net ir atsiradus konkurencijai, ji...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...