Sekite naujienas

Dirbtinis intelektas

Dirbtinis intelektas, dronai ir robotai: kaip ateityje bus pristatomos siuntos?

Paskelbta

-

Suklestėjus e. prekybai ir prekių užsakymams internetu tapus vartotojų kasdienybe sparčiai ėmė vystytis ir siuntų pristatymo rinka. Čia viena sparčiausiai prigijusių inovacijų tapo paštomatai, kurie šiandien yra neatsiejama e. prekybos ekosistemos dalimi. Vadinamieji paskutiniosios mylios (angl. last mile) sprendimai sparčiai vystosi toliau, o technologinis progresas jau žada siuntų pristatymą dronais ir robotais. Tad kokia gali būti netolima siuntų pristatymo ateitis ir kokios tendencijos šioje srityje šiandien yra ryškiausios?

Pristatyti siuntas padeda dirbtinis intelektas

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

Anot logistikos bendrovės „Itella Logistics“ komercijos ir pardavimų direktoriaus Baltijos šalims Gedimino Mickaus, viena iš sričių, į kurią investuoja siuntų pristatymo bendrovės, yra kurjerių maršrutų optimizavimas. Siekiant, kad siuntų pristatymas būtų kuo efektyvesnis, pasitelkiami dirbtinio intelekto įrankiai, padedantys siuntas išvežioti per kuo trumpesnį laiką, sunaudojant kuo mažiau kuro ir padarant kuo mažesnį poveikį aplinkai. Mašininio mokymosi algoritmai padeda parinkti kurjeriams greitesnį maršrutą, išvengti važinėjimo pirmyn-atgal ar tomis pačiomis vietomis keletą kartų. Šioms sistemoms tampant vis pažangesnėms siuntų logistika tampa vis efektyvesnė.

„Pristatant siuntas nemažai laiko prarandama ieškant reikiamo įvažiavimo į kiemą, įėjimo į patalpas ar parkavimo vietos judrioje gatvėje, todėl didinant siuntų pristatymo efektyvumą daug dėmesio skiriama paskutiniosios mylios, paskutiniųjų metrų sklandumui. Testuojami įvairūs geoerdvinės navigacijos sprendimai, kurie į įprastą žemėlapių aplinką integruoja ankstesnių pristatymų tuo pačiu adresu patirtį, kitų kurjerių patarimus, naujausią eismo informaciją. Tai padeda kurjeriams lengviau susiorientuoti, išvengti klaidų ir siuntas pristatyti greičiau“, – sako G. Mickus.


Vis daugiau dėmesio kurjeriam-dronams ir robotams

Optimizuojant siuntų pristatymo procesą taip pat siekiama jį automatizuoti bei robotizuoti. Tam testuojamos ir pasitelkiamos dronų, robotų bei autonominių automobilių galimybės. Pavyzdžiui, e. prekybos gigantė „Amazon“ jau nuo 2016 m. su tikslu dronais siuntas pristatyti greičiau nei per 30 minučių plėtoja „Prime Air“ paslaugą. Kol kas ji yra tik bandomojoje stadijoje, tačiau dronų potencialas logistikoje yra išties didelis. Skaičiuojama, kad tokiu būdu pristatyti siuntas yra iki 90 proc. pigiau nei automobiliais.

„Jau dabar šios technologijos sparčiai skinasi kelią į siuntų pristatymų rinką. Pavyzdžiui, Estijos ir JAV technologijų kompanija „Starship“ teigia savo autonominiais robotais-kurjeriais įvykdžiusi jau 5 mln. pristatymų. Kompanijos robotus galima sutikti JAV, Didžiosios Britanijos, Estijos, Suomijos ir Vokietijos miestų gatvėse. Panašią paslaugą vysto ir jau minėta kompanija „Amazon“, – sako G. Mickus.

Technologijos žmogaus nepakeis

Nepaisant technologijų proveržio ir įvairių inovacijų siuntų pristatymo srityje, G. Mickaus teigimu, žmogiškasis faktorius vis tiek išlieka labai svarbus. Dalis technologinių naujovių turi apribojimų, be to, svarbu ir žmogiškasis ryšys, todėl be siuntas pristatančių kurjerių neapsieisime ir ateityje – technologijos žmogaus pilnai nepakeis.

„Teigti, kad dronai ir robotai pilnai perims siuntų pristatymo darbus iš žmonių, turbūt būtų per drąsu. Dronas galbūt ir gali pristatyti siuntą ant individualaus gyvenamojo namo pievelės, tačiau vargu, ar yra labai praktiškas mieste, kur žmonės gyvena daugiabučiuose, o naviguoti tarp pastatų, inžinerinių tinklų ir infrastruktūros bepiločiui gali būti išties sudėtinga. Tuo tarpu robotai-kurjeriai – bent jau tokie, kokie jie yra dabar – taip pat turi nemažai apribojimų – pavyzdžiui, negali lipti laiptais, tad suteikiamo patogumo prasme su žmonėmis konkuruoti negali. Kol kas sunku pasakyti, kiek plačiai tokios technologijos bus naudojamos. Automatizacija išties perspektyvi ir įdomi sritis, tačiau pristatant siuntas į namus svarbus ir žmogiškasis ryšys – kultūringas ir malonus kurjeris, greitis, siuntos perdavimas iš rankų į rankas“, – sako G. Mickus.

Paštomatai modernėja ir jų daugėja

G. Mickaus teigimu, nepaisant investicijų į dronus ir robotus, kol kas bene geriausią kaštų, greičio, geros vartotojo patirties ir patogumo santykį pristatant siuntas suteikia paštomatai, todėl galima tikėtis tolimesnės jų plėtros ir technologinės pažangos. Anot jo, taip, kaip šiuo metu kiekviename gyvenamajame name yra įrengiamos pašto dėžutės, taip šalia kiekvieno gyvenamųjų namų, tikėtina, taps įprasta turėti paštomatą. Be to, įrengiama ir vis daugiau specializuotų paštomatų – pavyzdžiui, maistomatų, į kuriuos pristatomi maisto produktai.

„Paštomatų įrengiama ne tik vis daugiau, tačiau jie tampa ir vis pažangesni, efektyviam jų valdymui pasitelkiamas dirbtinis intelektas. Jis naudojamas, pavyzdžiui, paštomatų skyrelių užpildymui analizuoti ir prognozuoti“, – sako G. Mickus.

G. Mickaus manymu, kad ir kokia būtų siuntų pristatymo ateitis, dar bent kurį laiką ji neįsivaizduojama be paštomatų, kurie įsitvirtino kaip gyventojams vienas patogiausių, o taip pat ir aplinkai draugiškiausių, siuntų pristatymo būdų. Dėl to paštomatų paslaugų rinka turėtų toliau augti ir tapti vis inovatyvesnė.

Naujienos

Verslas4 val prieš

Pirmoji LOGIN diena: pranešėjai iš viso pasaulio, išskirtiniai renginiai ir uždaras vakarėlis dalyviams

Šiemet didžiausiam Baltijos šalyse inovacijų festivaliui LOGIN – aštuoniolika. Ta proga į konferenciją atvyksta rekordinis kiekis pranešėjų, dvi dienas Litexpo...

Ekspertai22 val prieš

Kripto ekspertai piešia verslo ateitį: paprastės NT įsigijimas, o Lietuva pasiūlys savo kriptovaliutą

Finansinių technologijų pažanga pasaulyje padarė didžiulį postūmį teikiant klientams inovatyvias ir patogias paslaugas. Finansų valdymas mobiliąja programėle jau nieko nebestebina....

Verslas22 val prieš

2023 m. „Hostinger“ fiksavo pelną, pajamos augo 57 proc. iki 110,2 mln. Eur

„Hostinger“ įmonių grupės konsoliduotos pardavimo pajamos 2023 m., lyginant su ankstesniais metais, didėjo 57 proc. – iki 110,2 mln. Eur....

Verslas1 d. prieš

„Akropolis Group“ trečius metus iš eilės išlaikė „S&P Global Ratings“ suteiktą BB+ reitingą su stabilia perspektyva

Tarptautinė reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ iš naujo įvertino rezultatus ir kitas aplinkybes, kuriomis remiantis prekybos ir pramogų centrų valdymo...

Verslas4 d. prieš

„Planas Chuliganas” tapo „Ignitis” klientų aptarnavimo partneriais

Laimėjęs viešą pirkimą teikti klientų aptarnavimo paslaugas, kontaktų centras „Planas Chuliganas” oficialiai tapo sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis” klientų aptarnavimo...

Verslo Vikingai

Technologijos2 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai2 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas3 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |