Paskelbta
2 metai prieš-
Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ duomenys rodo, kad išmaniosios televizijos paklausa pastaraisiais metais tendencingai auga – operatoriaus klientų skaičius šiame segmente nuo 2020 m. antrojo ketvirčio išaugo beveik 2,5 karto.
„Keičiantis vartotojų poreikiams, išmaniosios televizijos populiarumas jau pasivijo tradicinės televizijos. Tai lėmė kelios priežastys – platus kokybiško turinio katalogas ir galimybė jį žiūrėti per skirtingus įrenginius vartotojui patogiausiu laiku ir patogiausioje vietoje“, – sakė Donatas Pačėsa, „Tele2“ prekių ženklo vadovas.
Keičiasi vaizdo turinio žiūrėjimo įpročiai
Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ duomenys rodo, kad naujos kartos išmaniosios televizijos vartotojų skaičius antrąjį šių metų ketvirtį buvo beveik 2,5 karto didesnis nei prieš metus ir toliau nuosekliai auga.
Išmaniosios televizijos populiarumas šiais metais jau šiek tiek lenkia tradicinės. Pastarosios vartotojų skaičius (309,7 tūkst.) viršijo kabelinės televizijos vartotojų skaičių (302,0 tūkst.) – atskleidė naujausi ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) elektroninių ryšių rinkos 2021 m. I ketvirčio duomenys.
Palyginimui, 2021 m. rugpjūčio mėn. naujos kartos televizijos „Go3“ vartotojų skaičius yra dvigubai didesnis nei praėjusių metų rugpjūtį. Bendras visų vartotojų turinio žiūrimumas per tą patį laikotarpį išaugo net 3,5 karto.
Tai lėmė gerokai išplėsta turinio biblioteka, originalus turinys ir dėl karantino daugiau namuose praleisto laiko. Vidutiniškai vienas „Go3“ išmaniosios televizijos vartotojas per mėnesį žiūrėdamas vaizdo turinį praleidžia daugiau nei 77 val.
Nors televizoriuose šiandien turinys žiūrimas visiškai kitaip nei anksčiau – žiūrėjimo valdymą ir pasirinkimus į savo rankas perėmė patys vartotojai, tai nereiškia, kad tradicinės televizijos žiūrima mažiau. Rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TV“ auditorijos tyrimo duomenys rodo, kad vidutiniškai kasdien vienas Lietuvos gyventojas prie televizoriaus ekrano, žiūrėdamas tradicinę televiziją, praleidžia beveik keturias valandas (3 val. 41 min, 2021 m. sausio – liepos mėn. duomenimis).
Keičiasi ne tik vaizdo turinio vartojimo pobūdis, bet ir įrenginiai kuriais jį žiūrime.
„Tele2 išmaniosios televizijos Go3“ vartotojų statistikos duomenimis, pirmasis pasirinkimas laidų, filmų, sporto transliacijų peržiūroms šiuo metu yra išmanusis televizorius, antroje vietoje – kompiuteris, o trečioje – išmanusis telefonas. Būtent telefono pasirinkimas filmų ar laidų peržiūrai sufleruoja apie augantį vartotojų poreikį turinį turėti visados po ranka.
Televizijos ir vaizdo transliavimo platformos puikiai prisitaikė prie šių poreikių. Išmanioji televizija ir vaizdo platformos leidžia bet kada atsisukti praleistas laidas ir naršyti po neišsenkančią vaizdo kūrinių biblioteką bet kuriame įrenginyje sau patogiu laiku.
Ką žiūri lietuviai?
Išmaniosios televizijos vartotojai dažniausiai renkasi TV+filmai, televizijos arba TV+filmai+sportas paketus – matyti „Tele2 Go3 išmaniosios televizijos“ duomenyse. Visgi lyginant su laidų įrašais ir turinio biblioteka, daugiausia yra žiūrima tiesioginės televizijos.
Naujos kartos išmaniosios televizijos „Go3“ duomenimis, šiuo metu televizijos kanalų tiesioginės transliacijos ir archyvas (įrašai) siekia 65 proc. viso žiūrimumo laiko. Likusią dalį sudaro turinio bibliotekos laidų, filmų ir serialų peržiūros.
Tarp mėgstamiausių platformos serialų Lietuvoje – „Apokalipsė“ („The Stand“), „Tunelis“ („Tunnel“) ir „Dauntono abatija“ („Downtown Abbey“), o tarp populiariausių filmų – „Nusikaltėlis“ („Criminal“), „Bėk“ („Run“) ir „Svajonių šalis“ („Dreamland“). Taip pat labai populiarus „Go3“ sukurtas realybės šou „Meilė be sienų“ („Love Without Borders“).
Tuo tarpu tradicinė televizija vis dar atlieka informacinį vaidmenį – dažniausiai vartotojai žiūri žinias, tačiau panašią laiko dalį žiūrovai renkasi ir filmus. 2021 m. pirmąjį pusmetį Lietuvos gyventojų TOP5 mėgstamiausių programų buvo žinios (24 proc. nuo tradicinės televizijos žiūrėjimo laiko), filmai (23,7 proc.), dokumentinės dramos (15,9 proc.), serialai (11,1 proc.) ir muilo operos (5,1 proc.) – rodo rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TV“ auditorijos tyrimo 2021 m. sausio – liepos mėn. duomenys.
Vaizdo transliavimo platformų kova dėl žiūrovų
Su tradicine kabeline ir naujos kartos išmaniąja televizija konkuruoja ir vaizdo transliavimo platformos. Jas jau pamėgo ir lietuviai. Tiesa, ne visos yra prieinamos Lietuvos teritorijoje, todėl prieš renkantis reikėtų pasitikrinti, ar pasirinktoje šalyje platforma veikia.
Be puikiai žinomų Netflix“, „Amazon Prime Video“, „Hulu“, „HBO“ platformų, 2019 m. pasirodė dvi naujos ir vartotojų sparčiai pamėgtos vaizdo platformos. „Apple TV+“ išsiskyrė originaliu, niekur iki tol netransliuotu turiniu. „Disney+“ platformoje daugybė šeimai skirto turinio: nuo filmų ir laidų iki originalaus „Disney“ priklausančio turinio.
Kiek daugiau nei prieš metus pristatyta ir „Discovery+“ platforma, kuri garsėja unikaliomis laidomis, dokumentiniais filmais ir sporto varžybų transliacijomis. Taip pat sparčiai plečiasi tik šių metų kovą pradėjusi veikti „Paramount Plus“ platforma.
Tuo tarpu Lietuvos kino gurmanai gali išbandyti lietuvišką virtualią kino svetainę „Žmonės Cinema“. Atrinktus kino festivalių filmus patogiai savo namuose kviečia pasižiūrėti ir kitos lietuviškos kino platformos, pavyzdžiui, „Kino Pavasaris“, „Skalvija“ ir „Pasaka“.
Lenkijos tiekėjai – Dovanų verslui pradėti
Savivaldybių valdomos įmonės ruošiasi specialiųjų įpareigojimų apskaitos pokyčiams
„iPhone“ sulaukė ilgai laukto „iOS 16.4“ atnaujinimo: 21 naujas jaustukas ir funkcija kovai su triukšmu
Pavojingiausi dalykai vairuotojams pavasarį: didelį dėmesį skirkite ir motociklininkams
Nemokių darbdavių lietuviai bijo, bet dirba jiems net pusmetį negaudami atlygio
Maisto ekspertė dalijasi nesudėtingais ir nebrangiais želė desertų receptais – kartą paragavus, norėsis pakartoti
Dovanų verslas turi perspektyvas. Gan nemaža konkurencija, bei yra susiformavęs pirkėjų ratas. Per metus turime daug švenčių, plius gimtadieniai ir...
Nuo praėjusių metų Vyriausybės nutarimu savivaldybių valdomoms įmonėms (SVĮ) įtvirtinta prievolė teikti informaciją apie vykdomus specialiuosius įpareigojimus ir atskirti jų...
Šią savaitę „Apple“ nudžiugino savo klientus išleisdama ilgai lauktą „iOS 16.4“ atnaujinimą. Naujoji programinės įrangos versija pasižymi ne tik svarbiais...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Kava yra viena iš sparčiausiai augančių rinkų pasaulyje. Kiekvienas, kuris galvoja apie savo pirmojo verslo atidarymą, pradeda galvoti apie šią...
Pats verslas gana paprastas, nebrangus ir suprantamas , turi nedaug konkurentų, nes idėja palyginti nauja. Net ir atsiradus konkurencijai, ji...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...