Sekite naujienas

Turizmas

Keliautojų tyrimas: kelionės pasirinkimą lemia tinkama atostogų data ir trukmė

Paskelbta

-

Kelionių išsiilgę žmonės dar pernai ėmė keliauti itin aktyviai, o šiais metais, vertinant išankstinius kelionių pardavimus, keliaus dar intensyviau. Turizmo ekspertai pastebi, kad keliautojai tampa vis reiklesni, o dažniausiai kelionės pasirinkimą lemia tinkama atostogų data ir trukmė.

Dažniausiai kelionės planuojamos atsižvelgiant į kalendorines šventes, šeimos ar gyvenimo įvykius, pavyzdžiui, gimtadienius, mokyklines atostogas. Tai rodo ir kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ užsakymu atlikto reprezentatyvaus Lietuvos gyventojų tyrimo duomenys – keliautojams svarbiausia išlieka kelionės data ir trukmė.

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

„Lyginant su praėjusiais metais, matome tuos pačius kelionės pasirinkimo kriterijus. Pirmasis kriterijus yra kelionės data ir trukmė. Kartu keliautojai tampa vis išrankesni, auga šalies bei viešbučio svarba“, – kalba „Tez Tour“ rinkodaros ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.

Tyrimo duomenys rodo, kad šalis, į kurią vykstama, kaip kelionės pasirinkimo kriterijus, svarbi net 82 proc. apklaustųjų. Viešbučio vieta ir kokybė pasirenkant kelionę svarbu 65 proc. respondentų. Pasak turizmo ekspertės, pastaruoju metu matoma tendencija, kad  keliautojai renkasi prabangesnius 5 žvaigždučių viešbučius. Ilgėja ir kelionės trukmė – pirmenybė teikiama 9-10 naktų kelionėms, tokios trukmės poilsį dažnai renkasi ir šeimos su vaikais. Taip pat gyventojai planuoja dažniau keliauti – bent 2-3 kartus per metus.

„Nors infliacijos kontekste jaučiama ir kelionės kainos svarba, vis dėlto pastebime, kad keliautojai yra linkę netaupyti ir per atostogas pasilepinti. Jau dabar parduodamų kelionių paketų kaina yra maždaug 20 proc. didesnė nei anksčiau. Paskutinės minutės pasiūlymų laukti tikintis pigesnių kainų neverta – dėl didelės kelionių ir skrydžių paklausos geriausi pasiūlymai yra išperkami iš anksto“, – apibendrina I. Aukštuolytė.

Pirmenybė teikiama gerai pažįstamoms šalims

Geidžiamiausios TOP3 šalys, į kurias labiausiai norima keliauti, išliko tos pačios kaip ir anksčiau – tai Turkija, Ispanija ir Italija. Tiesa, Ispanijos populiarumas šiek tiek ūgtelėjo – iš antrosios vietos pakilo į pirmąją, antroje vietoje palikdama Turkiją, o trečioje – Italiją.

„Keliautojų geidžiamiausios šalys yra jau gerai pažįstamos. Jose nuo pavasario galima pasimėgauti šiluma. Ispanijoje, Turkijoje, Italijoje yra daug itin kokybiškų viešbučių, puikūs paplūdimiai“, – sako I. Aukštuolytė.

Turizmo ekspertės nuomone, Ispanijos populiarumą lemia palankus klimatas, patogūs ir dideli paplūdimiai, kokybiškas maistas bei galimybė aplankyti ir kultūrinius objektus. Atsižvelgus į keliautojų norus, nuo gegužės mėnesio kelionių organizatorius atnaujina ir užsakomuosius skrydžius į Barseloną.

Turkija tarp Lietuvos keliautojų mėgstama dėl itin palankaus kainos ir kokybės santykio, galimybės kokybiškai pailsėti, ypač pasirinkus „viskas įskaičiuota“ variantą. Į šią šalį skrydžiai startuos jau balandžio mėnesį, o nuo gegužės mėnesio – į Itališkąją Kalabriją.

Pasitikima kelionių organizatoriais

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, kelionės su turizmo paslaugų rinkiniu, įsigytu turizmo paslaugas teikiančiose įmonėse, 2022 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 31,2 proc. visų kelionių, arba 2,2 karto daugiau nei tą patį 2021 m. ketvirtį.

Išaugusią kelionių su kelionių organizatoriais paklausą patvirtina ir gyventojų apklausa. Remiantis jos duomenimis, kelionės planavimas dažniau patikimas kelionių organizatoriams ir agentūroms nei planuojama savarankiškai: 50 proc. keliautojų pasitiki kelionių organizatoriais ir tik 30 proc. respondentų linkę keliones planuoti patys.

„Keliautojai pasitiki kelionių organizatoriais ir kelionės planavimo rūpesčius, viešbučio paieškas mielai perleidžia specialistams. Kartu pastebime, kad mūsų klientai yra gerokai reiklesni, daugiau dėmesio kreipia į kokybę, jiems svarbu rekomendacijos“, – pastebi I. Aukštuolytė.

Daugiau dėmesio bendravimui

Dar viena po pandemijos išryškėjusi tendencija – keliautojai atostogų metu mieliau linkę pasimėgauti baseinu ar SPA, tikisi įdomių vakarinių renginių. Tuo tarpu aktyvus sportas ar sporto salė domina mažiau.

„Keliautojų tyrimas rodo, kad pagrindinė atostogų priežastis išlieka ta pati – pailsėti nuo darbo ir įtampos. Jeigu prieš pandemiją atostogos vertintos kaip būdas pakeisti aplinką, pabūti su savimi, pavyzdžiui, pasimaudyti ir pasivaikščioti po kalnus, dabar keliautojams svarbiau patenkinti socialinius poreikius: pasilinksminti, papramogauti, atrasti naujas kultūras. Tai lemia ir norą dažniau keliauti su šeima ar draugų kompanija“, – kalba specialistė.

Naujienos

Verslas4 val prieš

Pirmoji LOGIN diena: pranešėjai iš viso pasaulio, išskirtiniai renginiai ir uždaras vakarėlis dalyviams

Šiemet didžiausiam Baltijos šalyse inovacijų festivaliui LOGIN – aštuoniolika. Ta proga į konferenciją atvyksta rekordinis kiekis pranešėjų, dvi dienas Litexpo...

Ekspertai22 val prieš

Kripto ekspertai piešia verslo ateitį: paprastės NT įsigijimas, o Lietuva pasiūlys savo kriptovaliutą

Finansinių technologijų pažanga pasaulyje padarė didžiulį postūmį teikiant klientams inovatyvias ir patogias paslaugas. Finansų valdymas mobiliąja programėle jau nieko nebestebina....

Verslas22 val prieš

2023 m. „Hostinger“ fiksavo pelną, pajamos augo 57 proc. iki 110,2 mln. Eur

„Hostinger“ įmonių grupės konsoliduotos pardavimo pajamos 2023 m., lyginant su ankstesniais metais, didėjo 57 proc. – iki 110,2 mln. Eur....

Verslas1 d. prieš

„Akropolis Group“ trečius metus iš eilės išlaikė „S&P Global Ratings“ suteiktą BB+ reitingą su stabilia perspektyva

Tarptautinė reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ iš naujo įvertino rezultatus ir kitas aplinkybes, kuriomis remiantis prekybos ir pramogų centrų valdymo...

Verslas4 d. prieš

„Planas Chuliganas” tapo „Ignitis” klientų aptarnavimo partneriais

Laimėjęs viešą pirkimą teikti klientų aptarnavimo paslaugas, kontaktų centras „Planas Chuliganas” oficialiai tapo sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis” klientų aptarnavimo...

Verslo Vikingai

Technologijos2 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai2 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas3 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |