Paskelbta
7 mėnesiai prieš-
Kelionių išsiilgę žmonės dar pernai ėmė keliauti itin aktyviai, o šiais metais, vertinant išankstinius kelionių pardavimus, keliaus dar intensyviau. Turizmo ekspertai pastebi, kad keliautojai tampa vis reiklesni, o dažniausiai kelionės pasirinkimą lemia tinkama atostogų data ir trukmė.
Dažniausiai kelionės planuojamos atsižvelgiant į kalendorines šventes, šeimos ar gyvenimo įvykius, pavyzdžiui, gimtadienius, mokyklines atostogas. Tai rodo ir kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ užsakymu atlikto reprezentatyvaus Lietuvos gyventojų tyrimo duomenys – keliautojams svarbiausia išlieka kelionės data ir trukmė.
„Lyginant su praėjusiais metais, matome tuos pačius kelionės pasirinkimo kriterijus. Pirmasis kriterijus yra kelionės data ir trukmė. Kartu keliautojai tampa vis išrankesni, auga šalies bei viešbučio svarba“, – kalba „Tez Tour“ rinkodaros ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.
Tyrimo duomenys rodo, kad šalis, į kurią vykstama, kaip kelionės pasirinkimo kriterijus, svarbi net 82 proc. apklaustųjų. Viešbučio vieta ir kokybė pasirenkant kelionę svarbu 65 proc. respondentų. Pasak turizmo ekspertės, pastaruoju metu matoma tendencija, kad keliautojai renkasi prabangesnius 5 žvaigždučių viešbučius. Ilgėja ir kelionės trukmė – pirmenybė teikiama 9-10 naktų kelionėms, tokios trukmės poilsį dažnai renkasi ir šeimos su vaikais. Taip pat gyventojai planuoja dažniau keliauti – bent 2-3 kartus per metus.
„Nors infliacijos kontekste jaučiama ir kelionės kainos svarba, vis dėlto pastebime, kad keliautojai yra linkę netaupyti ir per atostogas pasilepinti. Jau dabar parduodamų kelionių paketų kaina yra maždaug 20 proc. didesnė nei anksčiau. Paskutinės minutės pasiūlymų laukti tikintis pigesnių kainų neverta – dėl didelės kelionių ir skrydžių paklausos geriausi pasiūlymai yra išperkami iš anksto“, – apibendrina I. Aukštuolytė.
Pirmenybė teikiama gerai pažįstamoms šalims
Geidžiamiausios TOP3 šalys, į kurias labiausiai norima keliauti, išliko tos pačios kaip ir anksčiau – tai Turkija, Ispanija ir Italija. Tiesa, Ispanijos populiarumas šiek tiek ūgtelėjo – iš antrosios vietos pakilo į pirmąją, antroje vietoje palikdama Turkiją, o trečioje – Italiją.
„Keliautojų geidžiamiausios šalys yra jau gerai pažįstamos. Jose nuo pavasario galima pasimėgauti šiluma. Ispanijoje, Turkijoje, Italijoje yra daug itin kokybiškų viešbučių, puikūs paplūdimiai“, – sako I. Aukštuolytė.
Turizmo ekspertės nuomone, Ispanijos populiarumą lemia palankus klimatas, patogūs ir dideli paplūdimiai, kokybiškas maistas bei galimybė aplankyti ir kultūrinius objektus. Atsižvelgus į keliautojų norus, nuo gegužės mėnesio kelionių organizatorius atnaujina ir užsakomuosius skrydžius į Barseloną.
Turkija tarp Lietuvos keliautojų mėgstama dėl itin palankaus kainos ir kokybės santykio, galimybės kokybiškai pailsėti, ypač pasirinkus „viskas įskaičiuota“ variantą. Į šią šalį skrydžiai startuos jau balandžio mėnesį, o nuo gegužės mėnesio – į Itališkąją Kalabriją.
Pasitikima kelionių organizatoriais
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, kelionės su turizmo paslaugų rinkiniu, įsigytu turizmo paslaugas teikiančiose įmonėse, 2022 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 31,2 proc. visų kelionių, arba 2,2 karto daugiau nei tą patį 2021 m. ketvirtį.
Išaugusią kelionių su kelionių organizatoriais paklausą patvirtina ir gyventojų apklausa. Remiantis jos duomenimis, kelionės planavimas dažniau patikimas kelionių organizatoriams ir agentūroms nei planuojama savarankiškai: 50 proc. keliautojų pasitiki kelionių organizatoriais ir tik 30 proc. respondentų linkę keliones planuoti patys.
„Keliautojai pasitiki kelionių organizatoriais ir kelionės planavimo rūpesčius, viešbučio paieškas mielai perleidžia specialistams. Kartu pastebime, kad mūsų klientai yra gerokai reiklesni, daugiau dėmesio kreipia į kokybę, jiems svarbu rekomendacijos“, – pastebi I. Aukštuolytė.
Daugiau dėmesio bendravimui
Dar viena po pandemijos išryškėjusi tendencija – keliautojai atostogų metu mieliau linkę pasimėgauti baseinu ar SPA, tikisi įdomių vakarinių renginių. Tuo tarpu aktyvus sportas ar sporto salė domina mažiau.
„Keliautojų tyrimas rodo, kad pagrindinė atostogų priežastis išlieka ta pati – pailsėti nuo darbo ir įtampos. Jeigu prieš pandemiją atostogos vertintos kaip būdas pakeisti aplinką, pabūti su savimi, pavyzdžiui, pasimaudyti ir pasivaikščioti po kalnus, dabar keliautojams svarbiau patenkinti socialinius poreikius: pasilinksminti, papramogauti, atrasti naujas kultūras. Tai lemia ir norą dažniau keliauti su šeima ar draugų kompanija“, – kalba specialistė.
Populiariausios vasaros kelionių kryptys: lietuviai mažiau keliavo į pamėgtus kurortus, populiarėjo netikėta šalis
Vasaros atostogų sezonas prasideda: psichikos sveikatos specialistai paaiškina, kodėl svarbu pailsėti
Rekordiniai „Tez Tour“ metai: pajamos siekė beveik 114 mln. eurų
Turizmo sektoriaus atstovai: Turkijos viešbučiai laukia keliautojų
Kelionių sektoriaus atstovai apie turizmo sezoną Turkijoje: viešbučiai laukia keliautojų
Atostogų tendencijos šiemet – planuoja iš anksto, skiria didesnį biudžetą nei pernai
Kitą savaitę startuoja virtuali kelionių mugė – kas lauks keliautojų?
Aktualu planuojantiems atostogas Turkijoje: tyrimas atskleidė patikimiausią kelionių organizatorių
Lietuvos turizmo asociacija kviečia į virtualią kelionių mugę „Vivattur“
Lietuvoje nekalbama apie patogias sąlygas neįgaliesiems. Bet, jei nekalbama net apie patogų judėjimą, ar apskritai galima galvoti apie verslą? O...
Tiesiogiai vartotojams pardavinėjančioms ir elektronine komercija užsiimančioms įmonėms dirbtiniu intelektu grįstus sprendimus tiekianti kompanija „Genus AI“ pranešė gavusi 6 mln....
Baltijos šalyse veikianti nekilnojamojo turto investicijų valdymo bendrovė „EfTEN Capital“ 2023 metais išrinkta geriausia nekilnojamojo turto investicijų valdytoja Vidurio ir...
Nekilnojamojo turto plėtros kompanija „Hanner“ sostinės Naujamiesčio rajone planuoja pradėti naujo gyvenamojo kvartalo statybas. Vilniaus miesto savivaldybei pateiktas prašymas 4...
Galvojate, kokį verslą atidaryti mažame miestelyje? Pateikiame 25 verslo idėjas pradedantiesiems, kurias galima įgyvendinti mažame miestelyje ar mažame mieste. Rakto...
Kriptovaliutos, akcijų prekyba rinkoje, spekuliavimas, investavimas – vieniems šios temos atrodo nepažįstamos ir sunkiai perprantamos, o kiti sukaupia tiek žinių,...
Renginių organizatoriaus darbas atrodo nesibaigianti šventė. Tad norinčių dirbti šioje srityje turėtų netrūkti. „Iš dalies taip ir yra, – sutinka...
Neseniai įsikūrusios kampanijos LAVA SALES tikslas – pritraukti naujų klientų šaltų skambučių pagalba ir taip padėti verslui augti. Telemarketingo paslaugas...
Tikrai ne vieną kartą pačiam teko patirti ar iš draugų girdėti apie sukčiavimo atvejus, kuomet perkant prekes iš fizinių asmenų...
Taupymas, investavimas, akcijų biržos – terminai, kurių daugelis dar nepažįsta, o gal laiko tolima siekiamybe. Praktinius patarimus geresniam finansų valdymui...