Paskelbta
4 savaitės prieš-
Kelionių išsiilgę žmonės dar pernai ėmė keliauti itin aktyviai, o šiais metais, vertinant išankstinius kelionių pardavimus, keliaus dar intensyviau. Turizmo ekspertai pastebi, kad keliautojai tampa vis reiklesni, o dažniausiai kelionės pasirinkimą lemia tinkama atostogų data ir trukmė.
Dažniausiai kelionės planuojamos atsižvelgiant į kalendorines šventes, šeimos ar gyvenimo įvykius, pavyzdžiui, gimtadienius, mokyklines atostogas. Tai rodo ir kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ užsakymu atlikto reprezentatyvaus Lietuvos gyventojų tyrimo duomenys – keliautojams svarbiausia išlieka kelionės data ir trukmė.
„Lyginant su praėjusiais metais, matome tuos pačius kelionės pasirinkimo kriterijus. Pirmasis kriterijus yra kelionės data ir trukmė. Kartu keliautojai tampa vis išrankesni, auga šalies bei viešbučio svarba“, – kalba „Tez Tour“ rinkodaros ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė.
Tyrimo duomenys rodo, kad šalis, į kurią vykstama, kaip kelionės pasirinkimo kriterijus, svarbi net 82 proc. apklaustųjų. Viešbučio vieta ir kokybė pasirenkant kelionę svarbu 65 proc. respondentų. Pasak turizmo ekspertės, pastaruoju metu matoma tendencija, kad keliautojai renkasi prabangesnius 5 žvaigždučių viešbučius. Ilgėja ir kelionės trukmė – pirmenybė teikiama 9-10 naktų kelionėms, tokios trukmės poilsį dažnai renkasi ir šeimos su vaikais. Taip pat gyventojai planuoja dažniau keliauti – bent 2-3 kartus per metus.
„Nors infliacijos kontekste jaučiama ir kelionės kainos svarba, vis dėlto pastebime, kad keliautojai yra linkę netaupyti ir per atostogas pasilepinti. Jau dabar parduodamų kelionių paketų kaina yra maždaug 20 proc. didesnė nei anksčiau. Paskutinės minutės pasiūlymų laukti tikintis pigesnių kainų neverta – dėl didelės kelionių ir skrydžių paklausos geriausi pasiūlymai yra išperkami iš anksto“, – apibendrina I. Aukštuolytė.
Pirmenybė teikiama gerai pažįstamoms šalims
Geidžiamiausios TOP3 šalys, į kurias labiausiai norima keliauti, išliko tos pačios kaip ir anksčiau – tai Turkija, Ispanija ir Italija. Tiesa, Ispanijos populiarumas šiek tiek ūgtelėjo – iš antrosios vietos pakilo į pirmąją, antroje vietoje palikdama Turkiją, o trečioje – Italiją.
„Keliautojų geidžiamiausios šalys yra jau gerai pažįstamos. Jose nuo pavasario galima pasimėgauti šiluma. Ispanijoje, Turkijoje, Italijoje yra daug itin kokybiškų viešbučių, puikūs paplūdimiai“, – sako I. Aukštuolytė.
Turizmo ekspertės nuomone, Ispanijos populiarumą lemia palankus klimatas, patogūs ir dideli paplūdimiai, kokybiškas maistas bei galimybė aplankyti ir kultūrinius objektus. Atsižvelgus į keliautojų norus, nuo gegužės mėnesio kelionių organizatorius atnaujina ir užsakomuosius skrydžius į Barseloną.
Turkija tarp Lietuvos keliautojų mėgstama dėl itin palankaus kainos ir kokybės santykio, galimybės kokybiškai pailsėti, ypač pasirinkus „viskas įskaičiuota“ variantą. Į šią šalį skrydžiai startuos jau balandžio mėnesį, o nuo gegužės mėnesio – į Itališkąją Kalabriją.
Pasitikima kelionių organizatoriais
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, kelionės su turizmo paslaugų rinkiniu, įsigytu turizmo paslaugas teikiančiose įmonėse, 2022 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 31,2 proc. visų kelionių, arba 2,2 karto daugiau nei tą patį 2021 m. ketvirtį.
Išaugusią kelionių su kelionių organizatoriais paklausą patvirtina ir gyventojų apklausa. Remiantis jos duomenimis, kelionės planavimas dažniau patikimas kelionių organizatoriams ir agentūroms nei planuojama savarankiškai: 50 proc. keliautojų pasitiki kelionių organizatoriais ir tik 30 proc. respondentų linkę keliones planuoti patys.
„Keliautojai pasitiki kelionių organizatoriais ir kelionės planavimo rūpesčius, viešbučio paieškas mielai perleidžia specialistams. Kartu pastebime, kad mūsų klientai yra gerokai reiklesni, daugiau dėmesio kreipia į kokybę, jiems svarbu rekomendacijos“, – pastebi I. Aukštuolytė.
Daugiau dėmesio bendravimui
Dar viena po pandemijos išryškėjusi tendencija – keliautojai atostogų metu mieliau linkę pasimėgauti baseinu ar SPA, tikisi įdomių vakarinių renginių. Tuo tarpu aktyvus sportas ar sporto salė domina mažiau.
„Keliautojų tyrimas rodo, kad pagrindinė atostogų priežastis išlieka ta pati – pailsėti nuo darbo ir įtampos. Jeigu prieš pandemiją atostogos vertintos kaip būdas pakeisti aplinką, pabūti su savimi, pavyzdžiui, pasimaudyti ir pasivaikščioti po kalnus, dabar keliautojams svarbiau patenkinti socialinius poreikius: pasilinksminti, papramogauti, atrasti naujas kultūras. Tai lemia ir norą dažniau keliauti su šeima ar draugų kompanija“, – kalba specialistė.
Rekordiniai „Tez Tour“ metai: pajamos siekė beveik 114 mln. eurų
Turizmo sektoriaus atstovai: Turkijos viešbučiai laukia keliautojų
Kelionių sektoriaus atstovai apie turizmo sezoną Turkijoje: viešbučiai laukia keliautojų
Atostogų tendencijos šiemet – planuoja iš anksto, skiria didesnį biudžetą nei pernai
Kitą savaitę startuoja virtuali kelionių mugė – kas lauks keliautojų?
Aktualu planuojantiems atostogas Turkijoje: tyrimas atskleidė patikimiausią kelionių organizatorių
Artėjant ryškiausiai pavasario šventei, lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ inicijuota apklausa atskleidė, kad beveik pusė gyventojų patiekalus savo velykiniam stalui ketina...
Tarptautinių krovinių gabenimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugas teikianti „ACE Logistics“ plečia paslaugų krepšelį – nuo kovo įmonė verslo klientams siūlo...
Kelionių organizatorius „Tez Tour“ praėjusiais metais fiksavo rekordinius rezultatus Lietuvoje: pajamos siekė 113,8 mln. Eur ir buvo beveik dvigubai didesnės...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Pats verslas gana paprastas, nebrangus ir suprantamas , turi nedaug konkurentų, nes idėja palyginti nauja. Net ir atsiradus konkurencijai, ji...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...