Sekite naujienas

Turizmas

Vilnius per metus sulaukė beveik 1,2 mln. turistų – kitąmet tikisi dar didesnio augimo

Paskelbta

-

Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ duomenimis, sostinė praėjusiais metais sulaukė didesnio turistų skaičiaus nei 2022 m.: skaičiuojama, kad iš viso miestą aplankė beveik 1,2 mln. svečių, apsistojusių įvairiose Vilniaus apgyvendinimo įstaigose. Didžiąją dalį apsilankiusiųjų sudarė užsieniečiai iš Europos ir JAV.

Sostinę aplankė 20 proc. daugiau užsieniečių

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

Vis dažniau Vilnius tampa atostogų kryptimi turistams iš viso pasaulio: čia atvykusių užsienio piliečių skaičius padidėjo 20 proc. ir sudarė iš viso 69 proc., likusi dalis – Lietuvoje gyvenantys asmenys.

Lyginant su 2022 m., bendras visų turistų skaičiaus augimas siekė 12 proc. ir sudarė beveik 1,2 mln. apsilankiusiųjų. Pasak „Go Vilnius“ vadovės Dovilės Aleksandravičienės, nors padidėjęs turistų skaičius dar vejasi iki pandemijos buvusius srautus, visgi praėjusiais metais pasiekti rezultatai džiugina.

„Vilnius yra su geopolitiniais iššūkiais susiduriančio regiono dalis, todėl galime tik pasidžiaugti augančiais į sostinę atvykstančių turistų srautais. Pastebime, kad lyginant su 2022 m., pernai išaugo tiek bendras atvykstančių į miestą svečių rodiklis, tiek ir užsieniečių dalis. Nepaisant to, kad dar nesugrįžome į iki pandemijos matytus turistų srautus, praėjusių metų rodikliai nuteikia optimistiškai, todėl šiemet prognozuojame dar daugiau turistų ir dar didesnę jų sugeneruotą naudą visai miesto ekonomikai“, – pažymi „Go Vilnius“ vadovė.

Padidėjusį turistų skaičių pernai fiksavo ir Ryga bei Talinas, sulaukę panašaus srauto: Rygoje apsilankė beveik 1,2 mln. užsieniečių, o Taline – 1,29 mln.

Daugiausiai keliautojų – vasarą

Žvelgiant geografiniu aspektu, Lietuvos sostinę daugiausia aplanko turistai iš Lenkijos, Vokietijos, Latvijos, JAV, Jungtinės Karalystės, Baltarusijos. Ypač didelio turistų srauto augimo sulaukta iš Lenkijos – lyginant su 2022 m., Vilniuje apsilankė net 58 proc. daugiau šios šalies piliečių. Taip pat pastebėtas turistų skaičiaus augimas iš Vokietijos (33 proc.), Jungtinės Karalystės (10 proc.), Latvijos (6 proc.) ir JAV (26 proc.) Daugiausia svečių Lietuvos sostinėje apsilanko vasaros laikotarpiu, gegužės–rugpjūčio mėnesiais. Vidutiniškai jie mieste praleidžia po nepilnas dvi paras.

Kartu su didėjančiu turistų skaičiumi, Vilniaus mieste pastebimas ir augantis viešbučių užimtumas. Praėjusiais metais jis siekė net 68 proc., o 2022 m. šis rodiklis fiksuotas 7 proc. punktais mažesnis. Skirtingais skaičiavimais, vienas užsienietis per dieną vidutiniškai mieste išleidžia maždaug 94 eurų sumą. Iš viso vietinis ir tarptautinis 2023 m. sostinei turizmas sugeneravo apie 224 mln. eurų pajamų, kurios pasiskirstė apgyvendinimo, maitinimo, transporto, ekskursijų, pramogų bei kitų paslaugų teikėjams.

Pasiekta 140 mln. auditorija visame pasaulyje

Turistų srautų iš tikslinių rinkų augimui daug įtakos turėjo „Go Vilnius“ agentūros vykdytos rinkodarinės žinomumo kampanijos. Užsieniečių dėmesio sulaukė tiek akcijos kaimyninių šalių gyventojams, tiek Vilniaus 700 metų jubiliejui skirti renginiai. Šios kampanijos leido į sostinę pritraukti ir užsienio šalių žurnalistus iš tokių leidinių kaip „Financial Times“, „BBC radio“, „National Geographic“ „Time Out“ ir „Forbes“. Žiniasklaidos priemonių atstovų mieste netrūko ir dėl sostinėje vykusio „NATO“ viršūnių susitikimo. Jo metu Vilniuje viešėjo apie 2 tūkst. užsienio žurnalistų, kurie padėjo pasiekti 140 mln. auditoriją svarbiausiuose tarptautiniuose žiniasklaidos kanaluose.

Kasmet atliekamas tyrimas tikslinėse rinkose parodė, jog Vokietijoje Vilniaus žinomumas lyginant su 2022 m. paaugo 5 proc. iki 62 proc.; UK – nuo 42 proc. 2022m. iki 2023 m. 43 proc. Tiesa, sostinės žinomumas didintas ne tik užsienio žiniasklaidos pagalba. 2023 m. buvo įgyvendintos 6 turizmo skatinimo kampanijos įvairiose internetinėse turizmo platformose, skirtose Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir Lenkijos gyventojams.

Tikimasi dar didesnio turistų srauto

Nors prognozuojama, kad 2024 m. turizmas visiškai sugrįš į 2019 m. lygį, visgi pastebimas nevienodas keliaujančiųjų pasiskirstymas skirtinguose Europos regionuose. Jungtinių Tautų duomenimis, Centrinės ir Rytų Europos regionas, į kurį įeina Lietuva, sulaukė mažiausiai turistų, lyginant su 2019 m.: į šį regioną atvyko tik 75 proc. prieš pandemiją buvusio užsieniečių srauto. „Euromonitor International“ atlikta turizmo profesionalų apklausa parodė, kad tarp veiksnių, labiausiai trukdančių turizmo atsistatymui šiame regione, yra geopolitiniai iššūkiai.

Nepaisant to, „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė tiki, kad ateinančiais metais turistų skaičius mieste dar labiau augs: „Atsižvelgiant į bendrąsias turizmo tendencijas, keliautojų įpročius bei aplinkybes, darančias įtaką turizmo plėtrai, mes sieksime, kad šiemet turistų skaičius padidėtų bent 11 proc. Planuojame ir toliau aktyviai dirbti su tikslinėmis rinkomis: Lenkija, Vokietija, Jungtinė Karalyste ir Latvija. Keliame sau tikslą užtikrinti efektyvių priemonių naudojimą, kurios turės realią įtaką turistų skaičiaus augimui. Tarp jų ir darbas su užsienio žurnalistais, rinkodaros kampanijos, skrydžių bei tarptautinių renginių skatinimo programos bei kitos iniciatyvos.“

Naujienos

Verslas4 val prieš

Pirmoji LOGIN diena: pranešėjai iš viso pasaulio, išskirtiniai renginiai ir uždaras vakarėlis dalyviams

Šiemet didžiausiam Baltijos šalyse inovacijų festivaliui LOGIN – aštuoniolika. Ta proga į konferenciją atvyksta rekordinis kiekis pranešėjų, dvi dienas Litexpo...

Ekspertai22 val prieš

Kripto ekspertai piešia verslo ateitį: paprastės NT įsigijimas, o Lietuva pasiūlys savo kriptovaliutą

Finansinių technologijų pažanga pasaulyje padarė didžiulį postūmį teikiant klientams inovatyvias ir patogias paslaugas. Finansų valdymas mobiliąja programėle jau nieko nebestebina....

Verslas22 val prieš

2023 m. „Hostinger“ fiksavo pelną, pajamos augo 57 proc. iki 110,2 mln. Eur

„Hostinger“ įmonių grupės konsoliduotos pardavimo pajamos 2023 m., lyginant su ankstesniais metais, didėjo 57 proc. – iki 110,2 mln. Eur....

Verslas1 d. prieš

„Akropolis Group“ trečius metus iš eilės išlaikė „S&P Global Ratings“ suteiktą BB+ reitingą su stabilia perspektyva

Tarptautinė reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ iš naujo įvertino rezultatus ir kitas aplinkybes, kuriomis remiantis prekybos ir pramogų centrų valdymo...

Verslas4 d. prieš

„Planas Chuliganas” tapo „Ignitis” klientų aptarnavimo partneriais

Laimėjęs viešą pirkimą teikti klientų aptarnavimo paslaugas, kontaktų centras „Planas Chuliganas” oficialiai tapo sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis” klientų aptarnavimo...

Verslo Vikingai

Technologijos2 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai2 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas3 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |