Paskelbta
5 metai prieš-
By
Vilmantas„Kantar TNS” tyrimas: šalies reklamos rinka augo kaip tikėtasi – 3,8 proc.
„Kantar TNS” tyrimas: šalies reklamos rinka augo kaip tikėtasi – 3,8 proc.
Lietuvos reklamos rinka 2017 m. augo 3,8 proc. ir siekė 111,2 mln. eurų – maždaug tokių apimčių ir tikėjosi reklamos rinkos ekspertai, pernai metų pradžioje prognozavę jai 3,5 proc. augimą. Vienam šalies gyventojui pernai teko 39 eurai reklamos žiniasklaidoje išlaidų. Šiemet reklamos rinkai žadamas 2,4 proc. augimas, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Kantar TNS” atliktas reklamos rinkos metinis tyrimas.
Greičiausias rinkos arkliukas pernai buvo lauko reklama – ji per metus ūgtelėjo beveik 16 proc., užimdama dešimtąją rinkos dalį su 11 mln. eurų. Toliau spartų augimo tempą išlaiko ir banerinė reklama internete – jos padaugėjo per 12 proc., kas sudaro netoli penktadalio (18,2 proc.) viso rinkos pyrago. Internetui tenka antroji pozicija reklamos rinkos lentelėje. Vienvaldė rinkos lyderė TV reklama sparčių augimo tempų demonstruoti negali, kadangi užima arti pusės reklamos (45 proc.), vis dėlto ir čia fiksuotas beveik 3 procentų augimas bei pasiektas 50 mln. eurų biudžetas.
Sąlyginai nedidelį biudžetą – 1 mln. eurų ir 0,9 proc. rinkos – turinti vidaus TV reklama demonstravo įspūdingą 25 proc. augimą. Panašią poziciją (1 proc. rinkos) užimanti kino reklama savo ruožtu augo 10 proc. – tiek pat augo ir investicijos į radijo reklamą. Pastaroji pagal reklamos biudžetus užima ketvirtąją vietą rinkoje, nedaug nusileisdama žurnalams. Žurnalų kategorija pernai smuktelėjo 13,5 proc., vis dėlto jai tenkanti biudžeto riekė (9,6 mln. eur) išlieka panaši į radijo reklamos (9,8 mln. eur). Kiek lėčiau per metus mažėjo investicijos į reklamą laikraščiuose – 6,6 proc. iki 7,6 proc. rinkos dalies su 8,5 mln. eurų metiniu biudžetu. (Žr. pirmąją lentelę prisegtame xls).
„Augimą kai kuriuose žiniasklaidos kanaluose pernai ženkliai lėmė alkoholio reklamos bumas prieš įsigaliojant draudimui. Alkoholio reklamos uždraudimas ekspertų nurodomas kaip pagrindinė priežastis, kurį gali pristabdyti reklamos rinkos augimą šiaip metais”, – sako tyrimų bendrovės „Kantar TNS” reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė. Pasak jos, varomąja 2017 metų reklamos rinkos jėga tradicinėje žiniasklaidoje išlieka mažmeninės prekybos žaidėjai.
2018 metais reklamos rinka žada augti 2,4 proc.
„Kantar TNS” atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 2,4 proc. Didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 9,5 proc., tačiau kalbant apie atskirus interneto reklamos kanalus, prognozuojama, kad banerinės interneto reklamos lietuviškuose portaluose šiek tiek mažės – 0,4 proc. Kino reklama numatoma augs 7,5 proc., radijo reklama 3 proc., televizijos reklama 1,5 proc., o vidaus reklama 0,5 proc. Pasak reklamos ekspertų, išlaidos šiais metais mažės laikraščių reklamai (6,8 proc.), žurnalų (2,7 proc.) ir lauko reklamai (1 proc.).
„Kalbant apie reklamos kainas 2018 metais, ekspertai prognozuoja, kad 4 proc. turėtų augti TV reklamos, radijo ir interneto reklamos kainos. Lauko reklamos įkainiai turėtų ūgtelti nežymiai – 1 proc. Visų kitų žiniasklaidos kanalų – laikraščių, žurnalų, kino ir vidaus reklamos reklamos įkainiai numatoma nesikeis”, – tyrimo išvadas komentavo „Kantar TNS” reklamos monitoringo vadovė.
Pasak reklamos rinkos ekspertų, bendrą reklamos apimčių augimą šiais metais turėtų lemti aktyvi konkurencija mažmeninės prekybos ir telekomunikacijų sektoriuje, palankios šalies ekonominės prognozės bei augantis vidaus vartojimas. Tačiau spartesnį reklamos rinkos augimą stabdys alkoholio reklamos draudimas. Šis draudimas, pasak kai kurių rinkos ekspertų, gali lemti ir bendrą reklamos rinkos mažėjimą 2018 metais.
Po truputį augs dauguma interneto reklamos formų
Jau ketvirtus metus iš eilės žiniasklaidos planavimo agentūros įvertino ne tik interneto banerinės reklamos apimtis, bet ir kitų interneto reklamos kanalų biudžeto dalis bei prognozes šiems metams. (Žr. antrąją lentelę). Ekspertų manymu, po vieną procentinį punktą kitąmet turėtų augti reklamos investicijos paieškos sistemose (iki 12 proc. rinkos), mobilioji reklama (iki 11 proc.), banerinė reklama užsienio portaluose (iki 10 proc.), taip pat video reklama – tiek „Youtube”, tiek lietuviškuose vaizdo portaluose (atitinkamai iki 8 ir 9 proc. rinkos).
Vienu procentiniu punktu prognozuojama mažės „Facebook” reklamos biudžetai (iki 14 proc. interneto reklamos rinkos). Banerinės reklamos investicijų lietuviškuose portaluose, pasak žiniasklaidos planuotojų, turėtų mažėti 4 procentiniais punktais – nors jos dalis interneto reklamoje 2018 m. toliau liks didžiausia (32 proc.). (žr. antrąją lentelę prisegtame xls).
Remiantis žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais skaičiais ir banerinės interneto rinkos dydžiu, „Kantar TNS” skaičiuoja, kad 2017 metais bendras įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas Lietuvoje galėjo būti apie 56,4 milijonų eurų. Atkreiptinas dėmesys, kad šis skaičius neįtraukia tiesiogiai reklamą interneto kanaluose perkančių reklamdavių išlaidų.
Lietuvos reklamos rinkos tyrimą „Kantar TNS” atliko išanalizavusi savo 2017 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų teikėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.
Prisegtoje nuotraukoje: Giedrė Juronienė, „Kantar TNS” reklamos monitoringo vadovė
Prisegtame xls: „Kantar TNS” reklamos rinkos tyrimo lentelės
Prisegti failai:
https://zenpr.lt/uploads/file/5aba7fe4f3c6e.xls
https://zenpr.lt/uploads/file/5aba81da9c511.jpg
Daugiau informacijos:
Elektroninis paštas
[email protected]
Tel. nr
+37068534114
Vardas, pavardė
Giedrė Juronienė
Lietuvos gyventojai bendrovę „Telia“ laiko tvariausia telekomunikacijų rinkos įmone šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“...
Hibridinis darbo modelis įsitvirtino ir nesiruošia niekur trauktis. Priešingai – įmonės vis dažniau remiasi nutolusiomis komandomis, o darbuotojams suteikia vis daugiau...
Nors situacija, rodos, gerėja, tačiau nelaimingų atsitikimų darbe, pastebi Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vedėjas Saulius Balčiūnas, rodikliai vis dar...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...
Verslo idėja – kuri nudžiugins tūkstančius vaikų. Uždarbis iš prieššventinio triukšmo gali būti puiki priemonė norint gauti tinkamą pradinį kapitalą...