Sekite naujienas

Verslas

A. Matulevičienė. Naujausios verslo dovanų tendencijos – dovanoja gausiai, užsako visiems metams ir ieško išskirtinumo

Paskelbta

-

Asta Matulevičienė, UAB „Resursų centras” („Skani tradicija”) direktorė

Verslo dovanos – ypač svarbios įmonių sėkmei, rodo naujausios verslo dovanų tendencijos. Vis daugiau įmonių dovanas užsiprenumeruoja visiems metams, pačioms dovanoms netaupo – dovanoja dosniai tiek klientams, partneriams, tiek darbuotojams ir jų šeimoms. Verslai ieško aukštos kokybės produktų ir išskirtinumo, o populiariausiomis išlieka valgomos dovanos. Nauja dovanų kryptis – kartu skirti paramą socialinėms iniciatyvoms, tvarumo ir įsitraukimo skatinimui.

Reklama:

Skiria penktadaliu daugiau

Įmonės aktyviai sveikina tiek darbuotojus ir jų vaikus, tiek klientus ir partnerius. Dovanos ruošiamos labiau diferencijuojant jų sudėtį pagal adresatą, tad įmonės užsakinėja po kelis skirtingus dovanų variantus.

Dovanoms įmonės skiria maždaug penktadaliu didesnį biudžetą, nei anksčiau, nes infliacija paaugino vidutinę dovanos kainą iki 40-50 Eur. Tai 20% daugiau, lyginant su ankstesniais metais, kuomet vidutinė dovanų kaina svyravo tarp 30-45 Eur už vienetą. Mažai tikėtina, kad dovanų kainos sugrįš į ankstesnių metų lygį, nors infliacijos augimas ir sustojo.

Populiarėja dovanų prenumeratos – kai įmonės dovanas užsako visiems metams į priekį pagal specialų kalendorių – darbuotojų, klientų gimtadienius, metų šventes. Taip sutaupomas laikas ir nereikia kaskart rūpintis dovanomis – jos jau būna suplanuotos.

Dovanų siuntimas klientams, partneriams į užsienį taip pat jau sugrįžo į priešpandeminį lygį. Per pandemiją ir prasidėjus karui tokių siuntinių kiekiai buvo sumažėję maždaug penktadaliu.

Populiariausios – valgomos dovanos

Pastaruoju metu įmonės renkasi vidutinio ir aukštesnio lygio dovanas, kokybiškus produktus. Tradiciškai populiariausiomis išlieka valgomos dovanos, karaliauja įvairūs maisto, gėrimų rinkiniai, jie turi būti gausūs, gurmaniški. Dovanoti valgomas staigmenas – ilgametė verslų tradicija, kuri, tikėtina, nesikeis ir toliau.

Dovanų rinkinius stengiamasi komplektuoti su idėja: jeigu dovanojamas pyragas – tai su aiškia, prasminga žinute ar mintimi, jei gurmaniškas rinkinys – tuomet su išskirtiniu palinkėjimu pagal savo veiklos kryptį, įmonės ar darbuotojų tikslus.

Pavyzdžiui, vis daugiau įmonių ieško su tvarumu susijusių dovanų. Arba dovanas sieja su savo veikla – turėjome ne vieną finansų srityje veikiančią įmonę, kuri ieškojo skanėstų, panašių į monetas, kupiūras ar aukso luitus.

Populiariausios dovanos, kuriomis galima vaišintis visai šeimai – tai tradiciniais tapę brandinti vaisių pyragai, šimtalapiai, keksai, meduoliai. Ypač daug dėmesio sulaukia gurmaniški produktai iš žvėrienos, fermentuoti gėrimai.

Kaip visuomet, populiarūs šokolado gaminiai, tačiau kasmet jie tampa vis gurmaniškesni – šiuo metu populiariausi šokoladai, pagardinti alumi, gericijų (Lion’s Mane) bei tikrinio blizgučio (Reishi) grybais. Daugiau populiarių dovanų variantų galima rasti puslapyje www.skanitradicija.lt.

Siekia išsiskirti ir pradžiuginti


Verslai daug dėmesio skiria dovanų pakuotei, nori išsiskirti dovanų dydžiu, forma, siekia padaryti visapusišką įspūdį. Tam net gaminamos specialios pakuotės, naudojamas išskirtinis dekoras, spalvos, medžiagos.

Tad atsargumas dėl ekonominės situacijos dovanojant nėra juntamas, gal todėl, kad verslo dovanos – tai visiems priimtinas būdas parodyti dėmesį ir dėkingumą. Šiais įtemptais laikais įmonės vertina turimus klientus, partnerius ir darbuotojus, nori stiprinti ryšius, įnešti daugiau pozityvumo, džiaugsmo ir atsipalaidavimo.

Vis daugiau verslų metų pradžioje suplanuoja ir užprenumeruoja visas dovanas, kurių metų eigoje prireiks sveikinant darbuotojus, klientus, partnerius su gimtadieniais, šventėmis ar kitomis progomis. Tuomet jos pristatomos pagal iš anksto suderintą grafiką, ir itin palengvina veiklą.
Užsisakant dovanas iš anksto, jų pasirinkimui galima skirti daugiau laiko, susiderinti ir pasirinkti norimus produktus.

Pastebima tendencija, kad gerėjant ekonominei situacijai, įmonės dar daugiau dėmesio skiria verslo dovanoms, ieško būdų, kaip išsiskirti ir pradžiuginti savo klientus, partnerius ir darbuotojus, tad šiemet tikimasi verslo dovanų rinkos augimo.

Tvarios ir socialiai atsakingos dovanos

Ankstesnių metų susikaupimas dėl pandemijos, karo yra atšokęs lyg įsitempusi spiralė – įmonės vėl nori dovanoti, tai daro dosniai, ieško išskirtinių, kokybiškų, prabangių produktų.

Nauja verslo dovanų tendencija – įmonės aktyviai renkasi socialiai atsakingas, tvarias, įsitraukimą skatinančias dovanas, nori paremti vietos bendruomenes ir organizacijas. Dažna įmonė, sekdama savo vertybėmis ir numatyta socialinės atsakomybės, tvarumo strategija, renkasi dovanas, į kurių sudėtį įeitų žmonių su negalia pagaminti produktai.

Remiamos nevyriausybinės organizacijos, įtraukiant jų paruoštus produktus į dovanų rinkinius ir taip skiriant lėšų šių organizacijų socialinei veiklai. Pavyzdžiui, viena iš įmonių, kuriai pakavome dovanas, pasirinko organizacijos „Raudonos nosys. Gydytojai klounai“ atributiką dovanoti kartu su kitais produktais, taip perteikdama savo vertybinę poziciją klientams bei partneriams, o kartu ir paremdama socialinius partnerius.

Jau kelerius metus vis daugiau verslų atsigręžia į socialinį aspektą, tvarumą, aukojimą, paramą ir siekia šią žinutę įtraukti į savo dovanas. Taip parodomas dėmesys ir komunikuojami socialinės atsakomybės, tvarumo ir vertybių aspektai.

Ir galima prognozuoti, kad įmonių noras dovanojant išlaikyti geradarystės dvasią bus stipri dar kelerių ateinančių metų tendencija.

Skaitykite

Naujienos

Verslo Vikingai

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Nekilnojamas turtas3 mėnesiai prieš

NT agentūrą Ispanijoje įkūrusi lietuvė: „Svajokite, planuokite, veikite ir jums pavyks. Po saule vietos yra visiems”

Dirbti ir vystyti verslą saulėtoje Ispanijoje gali būti ne vieno lietuvio svajonė. Ją prieš šešerius metus įgyvendino Sonata Norkienė, šiuo...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

SPA trenerė, grožio terapeutė Deimantė Gelgutienė: „Tu gali būti tik pavyzdžiu kitiems“

Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

„SME Finance“ vadovas Mindaugas Mikalajūnas: „Šiuo metu finansavimo galimybės – beribės“

„SME Finance“ įmonė šiuo metu didžiausia Baltijos šalyse nebankinio finansavimo technologijų platforma, suteikusi finansavimą už daugiau nei 1,5 mlrd. eurų,...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |