Sekite naujienas

Verslas

Augantis aplinkai draugiško gyvenimo būdo populiarumas: ar lietuviams svarbu apsipirkti tvariau?

Paskelbta

-

Pastaraisiais metais tvaresni maisto produktai tapo itin svarbūs daugeliui žmonių visame pasaulyje. Lietuvos gyventojai – ne išimtis. Naujausia „Lidl Lietuva“ užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat“ atlikta apklausa atskleidė, kad didžioji dalis gyventojų renkasi tokias prekes, kurios būtų ne tik skanios ir kokybiškos, bet ir tvaresnės. Ekspertės teigimu, prekybos tinklai vis labiau turi užtikrinti ne tik puikų kainos ir kokybės santykį, bet ir platų tvaresnių produktų pasirinkimą.

„Tyrimo duomenys atskleidžia, kad didžiajai daliai apklaustųjų tvarumas ir aplinkos tausojimas yra svarbus kriterijus renkantis maisto produktus. Tai įrodo, kad esame ant didelio vartojimo įpročių pokyčio slenksčio, kuomet tvaresnės prekės tampa ne madinga tendencija, bet kasdienio apsipirkimo dalimi“, – sako „Lidl Lietuva“ pirkimų tvarumo specialistė Karolina Labulytė.

Reklama:

Renkasi vietinius ir sezoninius produktus

Pirkti vietinius ir sezoninius produktus – vienas iš būdų, kaip galima apsipirkti palankiau gamtai. Tokią praktiką taiko beveik trečdalis (26 proc.) Lietuvos gyventojų.

„Vietiniai ir sezoniniai produktai, tokie kaip vaisiai ir daržovės, neabejotinai reikalauja mažiau elektros energijos, vandens bei žmogiškųjų išteklių, kadangi jų transportavimo kelias yra gerokai trumpesnis. Visgi, siekiame užtikrinti, kad mėgstamais vaisiais ir daržovėmis pirkėjai galėtų mėgautis visus metus, todėl šviežių vaisių ir daržovių tiekėjams taikome itin aukštus reikalavimus“, – teigia „Lidl Lietuva“ pirkimų tvarumo specialistė.

Pavyzdžiui, šviežių vaisių ir daržovių tiekėjų „Lidl“ reikalauja taikyti gerąją žemės ūkio praktiką pagal „GlobalG.A.P.“ sertifikavimo programą ir turėti atitinkamą sertifikatą, kuris įrodo, kad ūkyje yra tinkamai laikomasi saugos, kokybės bei aplinkos tausojimo reikalavimų. Vykdant „GlobalG.A.P.“ programoje numatytų reikalavimų laikymosi kontrolę, nuolat tikrinama, ar produktų auginimas konkrečioje aplinkoje nekelia rizikos vandens prieinamumui bei kokybei.

Augaliniai produktai – palankūs planetai ir žmonėms


Dar vienas būdas, kuris neabejotinai prisideda prie palankesnio gamtai gyvenimo – į savo mitybą įtraukti daugiau augalinės kilmės baltymų turinčių produktų. Atliktos apklausos rezultatai rodo, kad 13 proc. Lietuvos gyventojų renkasi mažiau mėsos, gyvūninės kilmės produktus stengiasi keisti į augalinės.

„Toks įprotis itin reikšmingas tiek gamtai, tiek patiems žmonėms. Mat moksliniais tyrimais įrodyta, kad augalinė mityba yra net 75 proc. palankesnė planetai nei paremta gyvūninės kilmės produktais. Dėl šios priežasties „Lidl“ siūlo platų augalinės kilmės produktų pasirinkimą. Parduotuvių lentynose galima rasti „Vemondo“ linijos veganiškų produktų, tokių kaip tofu, glotnučiai, humusas, taip pat riešutų, šviežių vaisių ir daržovių, kurie yra augalinės mitybos pagrindas, įskaitant ir įvairias ankštines kultūras bei kruopas“, – pasakoja K. Labulytė.

Ji priduria, kad pastaruoju metu stebimas vis didėjantis susidomėjimas augaline mityba. Pavyzdžiui, prie kasmet „Lidl“ organizuojamo „Augalausio“, kurio metu skatinama į savo mitybą įtraukti daugiau augalinės kilmės baltymų, prisideda vis daugiau žmonių. Iššūkyje dalyvaujantys dalijasi, kad augalinė mityba prisideda ne tik prie planetos saugojimo, bet ir prie geresnės savijautos – gyvūninės kilmės produktus pakeitus augaliniais, atsiranda daugiau energijos, pavalgius dingsta sunkumo jausmas.

Stengiasi pirkti tai, ką suvartoja

Remiantis apklausos rezultatais, lietuviai ne tik ieško tvaresnių produktų, bet ir patys keičia savo apsipirkimo įpročius į palankesnius gamtai bei žmonėms. Pavyzdžiui, pirkdami maisto produktus didžiausią dėmesį Lietuvos gyventojai skiria pirkinių planavimui – net 75 proc. apklaustųjų teigia, kad maisto perka tiek, kad jo netektų išmesti.

„Maisto atliekos pasaulyje sudaro daugiau nei trečdalį visų atliekų. Išmesdami maistą kartu švaistome ir energiją, vandenį bei kitus išteklius, kurių reikia produktams užauginti, nuimti derlių, transportuoti ir supakuoti. Be to, maistui patekus į sąvartyną jis pūva ir išskiria metaną – šiltnamio efektą sukeliančias dujas (ŠESD), kurios yra gerokai kenksmingesnės už anglies dioksidą“, – aiškina K. Labulytė.

Vienas iš efektyviausių būdų sumažinti maisto švaistymą yra atsakingai planuoti savo pirkinius, tačiau prie išmetamo maisto kiekio mažinimo turi prisidėti ir patys prekybos tinklai. Pavyzdžiui, „Lidl“ pirkėjams siūlo „Geradarių maišelius“, kuriuos sudaro ne tobulos išvaizdos, tačiau vartojimui vis dar puikiai tinkantys vaisiai ir daržovės. Šiuos maišelius pirkėjai gali įsigyti mažesne kaina ir taip ne tik sutaupyti, bet ir sumažinti išmetamo maisto kiekį.

Atliktas tyrimas taip pat atskleidė, kad daugiau nei pusė (61 proc.) apklaustųjų teigia, jog apsipirkinėjant naudoja daugkartinį pirkinių maišelį. Taip pat beveik trečdalis (27 proc.) nesirenka produktų, kurių įpakavimui naudojama daug plastiko.

Naujienos

Verslo Vikingai

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Nekilnojamas turtas3 mėnesiai prieš

NT agentūrą Ispanijoje įkūrusi lietuvė: „Svajokite, planuokite, veikite ir jums pavyks. Po saule vietos yra visiems”

Dirbti ir vystyti verslą saulėtoje Ispanijoje gali būti ne vieno lietuvio svajonė. Ją prieš šešerius metus įgyvendino Sonata Norkienė, šiuo...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

SPA trenerė, grožio terapeutė Deimantė Gelgutienė: „Tu gali būti tik pavyzdžiu kitiems“

Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

„SME Finance“ vadovas Mindaugas Mikalajūnas: „Šiuo metu finansavimo galimybės – beribės“

„SME Finance“ įmonė šiuo metu didžiausia Baltijos šalyse nebankinio finansavimo technologijų platforma, suteikusi finansavimą už daugiau nei 1,5 mlrd. eurų,...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |