Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
By
LukasEuropoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais.
Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą mažinti CO2 emisijas ir reaguojant į didėjančią pervežimų netaršiu transportu paklausą. Klientai įvairiose rinkose vis aktyviau išreiškia poreikį naudotis sprendimais, pagrįstais elektrifikuotu transportavimu, nes tai mažina bendrąsias jų verslo veiklos CO2 emisijas.
„Norime skatinti perėjimą prie tvaresnio kelių transporto. Mūsų plečiamas elektrinių sunkvežimių parkas ne tik prisidės prie mūsų veiklos poveikio klimatui mažinimo. Svarbu, kad tai leis DFDS palaikyti daugiau įmonių, siekiančių sumažinti savo tiekimo grandinių CO2 emisijas. 100 naujų elektrinių vilkikų pabrėžia mūsų įsipareigojimą siekti pažangos“, – sako Niklas Andersonas, DFDS Logistikos diviziono vykdantysis viceprezidentas.
Užsakius naujų vilkikų, per porą ateinančių metų DFDS naudojamų elektrinių sunkvežimių skaičius beveik padvigubės – pasieks 225. Naujieji elektriniai vilkikai yra „Volvo FH Electric“ ir „Volvo FM Electric“, kurie gali vežti ne daugiau kaip 44 tonas (bendroji masė) ir visiškai įkrauta baterija nuvažiuoti iki 300 kilometrų.
Pažangius elektra varomus sunkvežimius DFDS naudos Europos rinkose, kuriose jau eksploatuoja tokias transporto priemones, taip pat naujose, pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje, Airijoje ir Norvegijoje.
Patirtis Lietuvoje pasiteisino
UAB „DFDS Trucking“ direktorius Vadimas Radiukas atkreipia dėmesį, kad Lietuva buvo viena iš pirmųjų šalių, kuriose DFDS pradėjo naudoti elektra varomus vilkikus. „Užteko kelių mėnesių, kad pamatytume, kokių iššūkių kyla ir kaip juos reikia išspręsti. Savo sprendimais dalijomės su kolegomis kitose šalyse, kad žalieji pokyčiai vyktų sklandžiai“, – sako V. Radiukas.
Lietuvoje DFDS tris elektra varomus „Volvo FH Electric“ „įdarbino“ praėjusių metų birželį. Šiuose vilkikuose sumontuotos 540 kWh talpos baterijos. Daugiausia jie važinėja po Vakarų Lietuvos regioną, nors dalis reisų siekia ir Kauną. Vilkikų baterijos dažniausiai įkraunamos UAB „Centrinis Klaipėdos terminalas“ įrengtose įkrovimo stotelėse.
„DFDS Trucking“ skaičiavimais, vienas 70 km elektrinio sunkvežimio reisas nuo Klaipėdos iki Telšių leidžia sutaupyti 19,2 kg CO2. Numatoma, kad per šešerius metus vienas sunkvežimis aplinkos taršą Lietuvoje sumažins net 52 tonomis CO2.
El. transportas padėjo įgyti pranašumą
Perėjimas prie el. sunkvežimių, bendrovės DFDS teigimu, pasirodė kaip komerciškai perspektyvi iniciatyva, padedanti pritraukti klientus ir partnerius, kurie vertina tvarumą ir pažangą. 2023 metais pradėti transporto parko pokyčiai pirmiausia buvo orientuoti į Šiaurės šalių rinkas, tačiau klientų susidomėjimas nuolat auga ir likusioje Europos dalyje.
Papildomų 100 naujų vilkikų užsakymas ir nuolatinės investicijos į įkrovimo infrastruktūrą stiprina DFDS, kaip žaliosios transformacijos lyderės Europos sunkiojo transporto sektoriuje, poziciją. Bendrovė atsidūrė tarp pirmųjų logistikos verslų, kurie pasiūlė plataus masto pervežimų el. sunkvežimiais sprendimus ir įgijo pranašumą sparčiai besivystančiose transporto rinkose – vis daugiau klientų įmonių siekia sumažinti CO2 emisijas, kurios susidaro tiekimo grandinėse.
Artėja prie tikslo tapti klimatui neutralia bendrove
Po sutarties su „Volvo Trucks“ bendras DFDS elektrinių vilkikų parkas išaugs iki 225, iš kurių 95 šiuo metu aktyviai naudojami Švedijoje, Danijoje, Lietuvoje, Belgijoje ir Nyderlanduose. Skaičiuojama, kad per 2023 metus bendrovės el. sunkvežimiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją sumažino 1516 tonų.
Šiuo metu DFDS turi didžiausią Europoje elektra varomų vilkikų parką ir kryptingai juda link tikslo iki 2030 metų elektrifikuoti mažiausiai ketvirtadalį savo sunkvežimių parko. Kai „Volvo Trucks“ pristatys savo užsakymą, DFDS turės 225 elektra varomus sunkvežimius ir priartės prie bendrovės CO2 emisijų mažinimo plane užsibrėžto tikslo – iki 2050 m. tapti visiškai aplinkai neutralia bendrove.
Didžiausias Lietuvoje startuolių ekosistemos renginys „Startup Fair. Pulse 2024“ į Vilnių šiemet pritraukė virš 4000 dalyvių ir 300 investuotojų iš...
Pietų Ispanijoje, tarp Marbeljos, Esteponos ir Benahaviso miestų plytintis regionas jau gana seniai yra įgavęs „Auksinio trikampio“ pavadinimą. Pačiame Andalūzijos...
Viena didžiausių lenktai klijuotos faneros gamintojų Europoje, Klaipėdos rajone Plikių kaime veikianti „Sakuonos“ gamykla, ateityje planuoja asortimento ir gamybos apimčių...
Baltijos šalių turizmo rinkos lyderė „Novaturo“ grupė skelbia, kad nuo spalio 7 d. bendrovės finansų direktoriaus pareigas pradės eiti Darius...
Nors kibernetinių atakų skaičius Šiaurės Europoje nuo pernai išaugo beveik penkis kartus, jas atremti 2024 metų pradžioje buvo pasirengęs tik...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...