Sekite naujienas

Verslas

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra – puiki didmiesčiuose, neišvystyta regionuose

Paskelbta

-

Praėjusią savaitę Alytuje vyko Transporto inovacijų asociacijos organizuotas renginys apie tvarumą, inovacijas ir skaitmenizaciją transporto sektoriuje. Viena pagrindinių renginio temų buvo elektromobiliams skirtų įkrovimo stotelių plėtra regionuose. Renginyje pristatymą skaitęs vieno didžiausių įkrovimo tinklų Lietuvoje „Eldrive“ verslo plėtros vadovas Paulius Jankauskas pabrėžė, kad nors šiandien įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje plečiasi pakankamai sparčiai, visgi verslas tai galėtų išnaudoti labiau.

Reklama

Iki 2030 m. Lietuvoje elektromobilių skaičius turėtų išaugti iki 240 tūkst. Prognozuojama, kad iki 2025 m. bendras elektromobilių, įskaitant ir įkraunamus hibridus, skaičius šalyje turėtų išaugti iki 50 tūkst., o iki 2030 m. planuojama pasiekti 240 tūkst. vnt.

„Eldrive“ atstovas sako, kad Susisiekimo ministerijos duomenimis ir skaičiavimais, vienam elektromobiliui turi būti įrengta 1,3 kW įkrovimo infrastruktūra. Skaičiuojant tokiu principu, Lietuvoje įkrovimo stotelių yra pakankamai. Visgi remiantis viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų registravimo sistemos duomenimis (ev.lakd.lt), įkrovimo vietų išsidėstymas Lietuvojee atrodo labai netolygus.

„Viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų registravimo sistemoje sužymėta didžioji dauguma viešojo įkrovimo stotelių, iš ten matome, kad didžioji dalis įkrovimo stotelių yra didžiuosiuose miestuose ir pagrindiniuose keliuose. Tarkime, Vilniuje ir aplink jį mes turime daugiau kaip du šimtus vietų, kur galima įkrauti elektromobilį, Kaune ir aplink jį – apie 200, Klaipėdoje ir rajone – apie 90. Tuo tarpu Šiauliuose jau turime tik apie 17 vietų, Panevėžyje – 30 vietų. Čia yra labai preliminarūs skaičia, nes skirtingos platformos pateikia skirtingą informaciją, bet kad įsivaizduotumėte situaciją, apytiskliai skaičiai yra tokie“, – sako P. Jankauskas.

Remiantis įvairių platformų duomenimis, įkrovimo vietų Tauragėje yra 18, Druskininkuose – 15, Marijampolėje – 4, Molėtuose – 3, Alytuje – 7, Varėnoje – 2.

„Didieji miestai – Vilnius, Kaunas ir Klaipėda yra pakankamai gerai išvystę infrastruktūrą, kurios šiai dienai užtenka dabartiniam elektromobilių kiekiui bei pravažiuojančiam transportui. Tuo tarpu kalbant apie kitas savivaldybes – vaizdas nėra toks pozityvus“, – sako P. Jankauskas.

„Eldrive“ atstovo teigimu, jau dabar viešos įkrovimo stotelės dažniausiai yra įrenginėjamos šalia didžiųjų prekybos centrų ar verslo centruose, tačiau tik labai nedaug tokių įkrovimo vietų yra šalia smulkaus verslo valdomų parkavimo vietų.

„Šiandien įkrauti elektromobilį galima įvairiose vietose, bet daugiausia įkrovimo taškų yra šalia didžiųjų prekybos centrų, verslo centrų ir jų stovėjimo aikštelėse, šalia tinklinių užkandinių ar net kuro kolonėlių. Tačiau labai pasigendame kitų vietų regionuose – kelių, ar kitų lankytinų objektų. Tas vietas valdo smulkus ar vidutinis verslas ir jie šiose lenktynėse yra pakankamai pasyvūs“, – sako P. Jankauskas.

„Visa ši situacija rodo, kad regionuose elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra yra būtina, kadangi tai labiau skatintų kelionėms rinktis elektromobilį“, – sako P. Jankauskas.

Įkrovimo stoteles įrengia nemokamai


„Šiandien mes galime pasiūlyti įrengti įvairaus galingumo įkrovimo stoteles nemokamai, pasirūpinti projektavimo darbais gauti reikiamus leidimus, įrengti tam reikalingus elektros įvadus ir pačias įkrovimo stoteles. Be to, siūlome verslui galimybę gauti papildomas pajamas nuomojant aikšteles. Kitaip tariant – verslui tai nieko nekainuoja, mes viską apmokame ir verslas gali turėti papildomą naudą“, – sako P. Jankauskas.

„Eldrive“ atstovas pasakoja, kad tokios įkrovimo stotelės ir vietos padeda pritraukti lankytojų: „Matome, kad mūsų valdomose įkrovimo stotelėse, kurios yra prekybos centrų stovėjimo aikštelėse, klientai praleidžia po 40 minučių ar valandą. Tai yra papildomi lankytojai, kurie kavinėje ar kitoje vietoje bus ir ten leis laiką. Taigi, yra nauda ir verslui, tiesiog reikia rodyti didesnę iniciatyvą, nes pinigų investicijoms yra“.

Naujienos

Verslo Vikingai

Verslo vikingai1 mėnuo prieš

Soc. tinkluose išgarsėjusi Mokytoja Veronika: „Mokytojo darbas – tai ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdas“

Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...

Technologijos7 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas8 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai9 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |