Sekite naujienas

Verslas

Kodėl esame tokie lojalūs lietuviškai produkcijai?

Paskelbta

-

Parduotuvėse sutinkame prekių iš įvairiausių šalių. Pirkėjams platus pasirinkimas yra svarbus, tačiau dažnai jie būtent vietinėms prekėms teikia prioritetą. „Lidl Lietuva“ užsakymu apklausų bendrovės „Norstat“ atlikta apklausa parodė, jog 31 proc. respondentų prekes renkasi pagal kilmės šalį. Ekspertai sako, kad nėra vieno atsakymo, kodėl žmonės teikia prioritetą vietiniams produktams – tai gali lemti ir emociniai dalykai, ir pats asortimentas ar įpročiai.

 

Reklama:

Kokiose prekių kategorijose vartotojai renkasi vietines prekes?

„Vilnius Tech“ universiteto vyresnioji mokslo darbuotoja dr. Neringa Vilkaitė-Vaitonė, analizuojanti vartotojų lojalumą pastarąjį dešimtmetį, sako, kad pirkėjų pasirinkimas tarp vietinių ir atvežtinių produktų priklauso ir nuo konkrečios prekių kategorijos.

 

„Lietuviška kilmė dažnais atvejais tampa svarbiu, pasirinkimą lemiančiu veiksniu. Ypač tai svarbu kalbant apie kasdienius produktus: pieną, duoną, mėsą. Čia lietuviški produktai užima didžiausią asortimento dalį, tad natūralu, kad vartotojas perka lietuvišką produktą ne tik dėl to, kad galbūt jaučia prieraišumą, bet ir dėl alternatyvų stokos. Produktų kategorijose, kuriose lietuviškų prekės ženklų yra mažiau, vartotojai labiau įpratę ieškoti užsienio šalių prekės ženklų. Į šias kategorijas patenka kava, šampūnas“, – teigia N. Vilkaitė-Vaitonė.

 

„Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė Ilona Čiužienė sako, jog atsižvelgia į pirkėjų lūkeščius ir nuolat stengiasi jiems pasiūlyti platų lietuviškų prekių asortimentą.

 

„Žinodami šias tendencijas ir pirkėjų palankumą lietuviškai produkcijai, santykius su vietos tiekėjais užmezgėme dar prieš atidarydami pirmąsias savo parduotuves Lietuvoje. Asortimentas nuolat auga, šiuo metu mūsų parduotuvėse iš viso yra apie 700 produktų, kurie gaminami čia, Lietuvoje. Vietos gamintojų produkcija sudaro apie 90 proc. supakuotos duonos ir 65 proc. bazinių pieno produktų kategorijose, taip pat – 45 proc. šviežios mėsos asortimento“, – teigia I. Čiužienė.

Pirkėjų lojalumas – ne tik produkto kilmei

 

N. Vilkaitė-Vaitonė sako, jog vietinės produkcijos pasirinkimas gali būti grįstas ir emociniu ryšiu. „Kai kuriais atvejais kilmės vietos sąsaja savaime kuria tam tikrą emocinį foną, pasitikėjimą. Tai reiškia, kad lietuviški prekės ženklai turi didesnį potencialą su vartotoju užmegzti artimą ryšį, kas yra labai svarbu, kuriant ir stiprinant vartotojų lojalumą“, – tikina vartotojų lojalumo tyrėja.

Kiti faktoriai, kurie, pasak mokslininkės, lemia pirkėjų pasirinkimus yra produkto sudėtis, geresnis kainos ir kokybės santykis, produkto vertė, tačiau šie veiksniai gali vartotoją paskatinti rinktis tiek vietinę, tiek užsienio prekę.

„Stebint sudėtingą ekonominę situaciją viso pasaulio rinkose, ypač ryškėja kainos svarba. Vartotojų kelionė, jiems apsilankius prekybos centre, nebūtinai baigiasi pirkimu, nes žmonės tikrina produkto kainas skirtingų pardavėjų elektroninėse parduotuvėse ar kainų palyginimo platformose. Vartotojo, kurio jautrumas kainai šiuo metu padidėjęs, besirenkančio iš alternatyvių lietuviškos ir užsienio kilmės produktų, sprendimą gali paskatinti ir nulemti būtent nuolaidos“, – sako N. Vilkaitė-Vaitonė.


Pirkėjų akiratyje – tvarumas ir kokybė

„Vilnius Tech“ mokslininkė sako, jog ateityje pirkėjų lojalumas vietinėms prekėms neturėtų drastiškai keistis, nes lietuviai itin mėgsta lietuviškus prekės ženklus.

„Turime vartotojų pripažinimo sulaukusių stiprių prekės ženklų, ar šios preferencijos kis, priklauso tik nuo pačių prekės ženklų. Jei lietuviškas prekės ženklas tenkina vartotojo lūkesčius, vartotojas ir toliau rinksis jį, jei ne – jis ieškos kitų, lietuviškų ar užsienietiškų alternatyvų“, – pasakoja „Vilnius Tech“ universiteto vyresnioji mokslo darbuotoja.

Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad produkto pasirinkimo kryžkelėje esantį vartotoją, tiek šiuo metu, tiek ateityje patraukti į vieną ar kitą pusę gali ir tvarumo sprendimai.

„Gamtai draugiškesnė produkto sudėtis, pakuotė, aplinką tausojanti produkto gamintojo veikla turi ir artimiausiu metu vis dar turės svarios įtakos pirkėjų pasirinkimui, tačiau prekės ženklų tvarumo sprendimai neturėtų būti būti „žaliasis smegenų plovimas“ (angl. greenwashing), tai turėtų būti tikra“, – tikina mokslininkė.

 

„Lidl Lietuva“ pirkimų tarnybos vadovė I. Čiužienė sako, kad pirkėjams be pagaminimo vietos, itin svarbus geras kokybės ir kainos santykis: „Savo tiekėjams bei gamintojams keliame itin aukštus reikalavimus. Visi kartu turime stengtis atitikti pirkėjų lūkesčius, kad jie galėtų rasti kokybiškos, vietinės produkcijos už žemą kainą“.

Naujienos

Verslo idėjos4 val prieš

Verslo idėjos patentavimas Europoje, kaip viskas vyksta?

Patentavimas Europoje Europos patentas – tai Europos patentų organizacijos išduotas apsaugos dokumentas. Europos patentų sistema grindžiama Europos patentų tarnybos ir...

Verslo idėjos17 val prieš

Verslo idėjos neįgaliesiems: 11 gerų idėjų

Lietuvoje nekalbama apie patogias sąlygas neįgaliesiems. Bet, jei nekalbama net apie patogų judėjimą, ar apskritai galima galvoti apie verslą? O...

Dirbtinis intelektas19 val prieš

Lietuvoje ir JAV veikiančios dirbtinio intelekto kompanijos „Genus AI“ kapitalo investicijos pasiekė 11 mln. JAV dolerių

Tiesiogiai vartotojams pardavinėjančioms ir elektronine komercija užsiimančioms įmonėms dirbtiniu intelektu grįstus sprendimus tiekianti kompanija „Genus AI“ pranešė gavusi 6 mln....

Nekilnojamas turtas20 val prieš

Euromoney tyrimas: EfTEN Capital antrą kartą pripažintas geriausiu nekilnojamojo turto investicijų valdytoju Centrinėje ir Rytų Europoje

Baltijos šalyse veikianti nekilnojamojo turto investicijų valdymo bendrovė „EfTEN Capital“ 2023 metais išrinkta geriausia nekilnojamojo turto investicijų valdytoja Vidurio ir...

Verslas21 val prieš

Į kvartalą Vilniaus Naujamiestyje „Hanner“ planuoja investuoti 35 mln. eurų

Nekilnojamojo turto plėtros kompanija „Hanner“ sostinės Naujamiesčio rajone planuoja pradėti naujo gyvenamojo kvartalo statybas. Vilniaus miesto savivaldybei pateiktas prašymas 4...

Verslo Vikingai

Finansai1 savaitė prieš

Techninių analitikų mokytojas Tomas Dulkys: „Didžiausia investuotojų ir spekuliantų klaida – noras praturtėti, o ne tapti šios srities profesionalu“

Kriptovaliutos, akcijų prekyba rinkoje, spekuliavimas, investavimas – vieniems šios temos atrodo nepažįstamos ir sunkiai perprantamos, o kiti sukaupia tiek žinių,...

Verslo vikingai2 savaitės prieš

„A Management“ vadovė Aušra Virkietytė: Sužvaigždėjimas renginių organizatoriui – karjeros pabaiga

Renginių organizatoriaus darbas atrodo nesibaigianti šventė. Tad norinčių dirbti šioje srityje turėtų netrūkti. „Iš dalies taip ir yra, – sutinka...

Verslo vikingai2 savaitės prieš

LAVA SALES kompanijos vadovas Paulius Gumbelevičius: „Komanda – branduolys, padedantis sukurti sėkmingą verslą”

Neseniai įsikūrusios kampanijos LAVA SALES tikslas – pritraukti naujų klientų šaltų skambučių pagalba ir taip padėti verslui augti. Telemarketingo paslaugas...

Startuoliai2 mėnesiai prieš

Saugių sandorių platforma „EscrowPack“ padės internete pirkti ir parduoti nesibaiminant sukčių

Tikrai ne vieną kartą pačiam teko patirti ar iš draugų girdėti apie sukčiavimo atvejus, kuomet perkant prekes iš fizinių asmenų...

Finansai2 mėnesiai prieš

29-erių į pensiją išėjęs Gintaras Pociūnas: „Finansiškai raštingas ir investuojantis žmogus – turtingo mąstymo žmogus“

Taupymas, investavimas, akcijų biržos – terminai, kurių daugelis dar nepažįsta, o gal laiko tolima siekiamybe. Praktinius patarimus geresniam finansų valdymui...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |