Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
By
LukasŠių dienų tendencijos suformavo naujus vartotojų paieškos įpročius. Po pandemijos daugelis jų tapo labiau „digital“, o tai lėmė ir pačios paieškos pasikeitimus. Vartotojai užduoda labai konkrečius klausimus paieškos laukelyje, ieškodami dominančios informacijos, prekės ar paslaugos. Net „Google“ algoritmas nuolat atnaujinamas tam, jog kuo tiksliau galėtų pateikti reikiamą atsakymą į kiekvieną suformuluotą užklausą. O tam, kad pateiktų išsamų ir tikslų atsakymą, jam reikia rasti kuo daugiau patikimos informacijos interneto šaltiniuose. Kuo daugiau šaltinių algoritmas įvertina ir kuo jie patikimesni, tuo tikslesnį galutinį atsakymą jis pateikia vartotojui. Tai suprasti svarbu kiekvienai įmonei, norinčiai pritraukti vartotojus, kurie ieško jos prekių ar paslaugų.
Kodėl verslui svarbu neatsilikti?
Skaitmenizacijai įsibėgėjus, tam tikri dalykai skaitmeninėje erdvėje jau tapo norma, pvz., įmonės svetainės ar socialinių tinklų paskyrų turėjimas. Svetainės optimizacijos, mokamos reklamos, „Google Business Profilio“, verslo informacijos tinklalapių ir sąrašų, navigacijos sistemų naudojimo bei daugelio kitų, taip pat reikėtų nepamiršti. Juos reikia tikslingai išnaudoti verslo žinomumo didinimui ir pardavimų skatinimui. Tarkim, lext.lt – analogų Lietuvoje neturinti ir pasaulyje pripažinta platforma, kuri padeda valdyti ir optimizuoti verslo informaciją internete visame Lext tinkle. Jį sudaro paieškos ir verslo vietos informacijos tinklalapiai („Google“, „Bing“, VisaLietuva.lt, Imones.lt, 1588.lt, „TripAdvisor“, „TrustPilot“, t.t.), navigacijose bei žemėlapių programos („Apple Maps“, „TomTom“, „Waze“, „Here“, t.t.), socialiniai tinklai („Facebook“, „LinkedIn“, „Instagram“, „Twitter“, „Snapchat“, t.t.) bei kt. Toks inovatyvus sprendimas, paprastas įrankis smulkiam ir vidutiniam verslui, leidžia sutaupyti ypatingai daug laiko bei resursų. Šis ir kiti šiuolaikiški sprendimai verslui yra labiausiai orientuoti į pasikeitusius vartotojų paieškos įpročius ir nuolat kintančius paieškos sistemų algoritmus.
Verslo informacijos svarba
Kiekvienas verslas turėtų atsakyti į keletą klausimų: kaip jį randa vartotojai, kur jį randa, kokią informaciją jie randa? Ir tik tada vertinti, ar pateikiama verslo informacija atliepia šių dienų vartotojų poreikius, ar tas verslas turi potencialo būti randamas, kai ieško jo prekių ir paslaugų. Svarbu ir tai, kaip vartotojai formuluoja užklausas, tarkim: „baldų parduotuvė Klaipėdoje su privažiavimu neįgaliesiems“, „skaniausias meksikietiškas maistas išsinešti dabar dirba“, „pigiausia kirpykla vaikams arti manęs su patogiu parkavimu“ ir t.t. Visose šiose formuluotėse yra labai konkreti papildoma informacija, kurią kiekvienas verslas turėtų skelbti apie save. Kalbame ne tik apie pavadinimą, adresą ar telefono numerį. Dėmesys turi būti skiriamas papildomiems atributams, tokiems kaip klientų atsiliepimai ir vertinimai, darbo valandos, privažiavimo galimybė, aptarnavimo ar pristatymo tipas, atsiskaitymo galimybės, prekių ženklai ir kita papildoma informacija. Kuo daugiau skelbsite nuoseklaus turinio apie save, tuo labiau tikėtina, kad gavus užklausą, algoritmas pateiks atsakymą apie jūsų įmonę.
Kur tokią išsamią informaciją skelbti? Visur, kur tik galite. Ypatingai palanku, jei tai patikimi verslo informacijos šaltiniai.
Kokie tie patikimi šaltiniai?
Tai jūsų verslo svetainė, socialinių tinklų paskyros, ypač, verslo įmonių informacijos tinklalapiai ir kt. Tai visuma priemonių, kuriose gali būti atvaizduojama jūsų įmonės informacija, detalus aprašymas, logotipas, nuotraukos, prekių ženklai, atsiliepimai bei vertinimai ir t.t. Kuo daugiau ir kuo išsamesnės informacijos pateikiama, tuo geriau. Tuo tikslesnis atsakymas pateikiamas vartotojui. Dažniausiai vartotojams ieškant informacijos pagal tam tikras raktines frazes paieškoje pateikiami rezultatai iš: įmonės „Google Business Profilio“ kortelės, svetainės, verslo informacijos tinklalapių ar socialinių tinklų. Todėl į tai ir reikėtų orientuotis. Verslo informacijos svetainės, kaip antai: imones.lt ar visalietuva.lt, dar vienas būdas skelbti tik patikimą savo įmonės informaciją internete. Tokie tinklalapiai padeda būti randamam suinteresuotų vartotojų, leidžia skelbti detalią informaciją su išsamiais aprašymais, nuotraukų galerijomis, prekių ženklais, rašyti atsiliepimus ir lyginti įmonių reitingus, matyti sodros ir kitus finansinius duomenis, įsigyti papildomą įvaizdinę reklamą ir išsiskirti tarp konkurentų.
Kiekvienas verslas turi atkreipti dėmesį į šias tendencijas bei būti jų priešakyje. Tam, kad jo informaciją vartotojai rastų būtent tada, kada ieško, ir būtent ten, kur jie dažniausiai ieško.
Lietuvoje startuolių daugėja, tačiau įvardija du esminius iššūkius, trukdančius tapti „plėtruoliais“
Lietuviai garsiausioje išmaniosios medicinos konferencijoje – tarp tokių technologijos milžinių, kaip „Google“, „Roche“, „Microsoft“
Kuo skiriasi startuolis nuo tradicinio verslo?
Savaitės startuolio sėkmės istorija – Instagram
Pertvarkyta „Gmail“ sąsaja, įskaitant „Chat“ ir „Meet“, dabar yra naujoji numatytoji
Populiariausios el. pašto programos: „Outlook“ prieš „Gmail“
Siekdamas veikti tvariau kiekviename žingsnyje, prekybos tinklas „Lidl“ prekių gabenimui pradėjo naudoti biometanu varomus vilkikus. Ekspertai teigia, kad tokiu būdu...
Viena didžiausių Lietuvoje nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovių „Realco“ rinkoje ketina pasiskolinti apie 60 proc., arba iki 67 mln. eurų,...
Didžiausiame Vakarų Lietuvoje prekybos ir pramogų centre Klaipėdos „Akropolyje“, valdomame „Akropolis Group“, iš esmės modernizuojamas interjeras. Į bendrųjų erdvių atnaujinimą...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
NUMAI – pirmasis nepriklausomas „Nuomokis ir pirk“ paslaugos teikėjas Europos sąjungoje. Suteikdami žmonėms galimybę greičiau įsikelti į savo namus, per...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...