Paskelbta
2 sav. prieš-
Birželio 6–7 d. Liubline (Lenkija) vykusiame Trijų jūrų iniciatyvos kongrese ir ekonomikos forume diskutuota apie Baltijos–Juodosios ir Egėjo jūrų transporto koridoriaus plėtrą naujame geopolitiniame kontekste. Šio koridoriaus plėtrą į Lietuvos teritoriją ir šalių bendradarbiavimą vežant Ukrainos produkciją per Lenkiją į Baltijos šalių jūrų uostus dvišaliame susitikime aptarė Lietuvos susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk. Plačiau apie tai diskutuota ekonomikos forume.
„Šiaurės–Pietų krypties transporto koridorius, jungiantis tris jūras – Baltijos, Juodąją ir Egėjo, yra kaip niekad svarbus ir turi būti multimodalinis, jungiantis tiek kelius, tiek europinio standarto geležinkelį. Palaikome Lenkijos siūlymą praplėsti šį transporto koridorių iki Lietuvos. Esama geopolitinė situacija diktuoja poreikį numatyti ir naujus, papildomus transporto koridorius bei infrastruktūros jungtis tarp Lietuvos ir Lenkijos, užtikrinant alternatyvas prioritetiniams „Rail Balticos“ ir „Via Balticos“ projektams. Viena tokių galimybių – automobilių kelio per Lazdijus plėtra, kuri leistų sukurti dvi strategines jungtis per Lietuvos ir Lenkijos valstybių sieną, sustiprinti logistikos grandines ir karinį mobilumą“, – sakė susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.
Viceministro teigimu, alternatyvi kelių transporto jungtis galėtų eiti nuo Bialystoko per Augustavą ir Lazdijus, toliau susijungti su Šiaurės–Baltijos jūrų koridoriaus atšaka, jungiančia Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, bei toliau į Šiaurę – Latviją ir Estiją. Lietuvos ir Lenkijos siekimu šį kelią numatoma įtraukti į transeuropinį transporto tinklą TEN-T ir pritaikyti kariniam mobilumui.
Lietuvos ir Lenkijos ministerijų vadovai aptarė bendradarbiavimą koordinuojant Ukrainos žemės ūkio produktų ir pramonės gaminių vežimą per Lenkijos teritoriją į Lietuvos ir Latvijos uostus. Sutarta, kad siekiant padėti Ukrainai išvežti produkciją šioje ypatingoje situacijoje būtini skubūs nestandartiniai veiksmai.
Derinamasi sukurti Baltarusiją aplenkiančius tranzito koridorius, kuriais prekės būtų vežamos taikant minimalius patikrinimus ir pagreitintas muitinės procedūras, kuo labiau sumažinant esamas infrastruktūros ir biurokratines kliūtis. Svarbu, kad šiame procese dalyvautų pervežimo bendrovės ir dirbtų operatoriai, kurie koordinuotų krovinių vežimą, skirstytų transporto pajėgumus ir derintų tvarkaraščius. Šiuo metu reikalingos papildomos pastangos naujai planuojant logistinius maršrutus ir papildomi ištekliai – platformos, vagonai, lokomotyvai, perkrovos įranga ir kt. Šalys numato konkrečius įvairaus sudėtingumo sprendimus, kurie galėtų pagreitinti Ukrainos krovinių vežimo procesą.
Lietuvos susisiekimo viceministras J. Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras A. Adamczyk taip pat aptarė šalių bendradarbiavimą įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, rekonstruojant Lietuvos ir Lenkijos pasienio kelius bei sprendžiant kitus aktualius transporto sektoriaus klausimus. Aptarta galimybė jau šiais metais užtikrinti susisiekimą keleiviniais traukiniais tarp Vilniaus ir Varšuvos.
Alytaus „Spiečiaus“ – „Verslios Lietuvos“ bendradarbystės centro, skirto smulkaus ir vidutinio verslo atstovams – narį Tomą Kupetį sunku įsprausti į...
Vilniuje įsikūrusio nestandartinių baldų gamintojo „Solid Supply“ naują produktą – inovatyvų darbo vietos sprendimą galima pamatyti tiek Lietuvos, tiek ir...
Šalies įmonėms naujų užsienio rinkų paieškai ir esamų plėtrai pagal Europos Sąjungos investicijų priemonę „Naujos galimybės LT“ paskirstyta daugiau kaip...
„Thepeer“, Afrikos technologijų infrastruktūros startuolis, jungiantis verslo pinigines, surinko 2,1 mln. Šios naujienos pasirodė praėjus metams po to, kai startuolis...
Paula Mačiulienė, kalbų centro UAB „Kelias į pasaulį“ savininkė ir vadovė, dar studijuodama universitete pastebėjo, kad Tauragėje nėra vietos, kurioje būtų galima...
Tauragės bendradarbystės centro „Spiečiaus“ narys Andrius Pleikys drauge su komanda vysto inovatyvią idėją – kuria išmanias, NFC technologija paremtas vizitines...
„Mes kelią randame, arba jį sukuriame“, – drąsiai ir užtikrintai skelbia viena iš didžiausių krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovių Lietuvoje,...
„Jaukumo prieskoniai“ – intriguojantis ir įdomus pavadinimas, po kuriuo slypi prieš keletą metų sukurtas stilingos ir patogios mados prekinis ženklas....
Virtualios realybės arenos Tauragėje įkūrėjas ir naujo socialinio projekto „Partizanų paslaptys“ vykdytojas Vytautas Merkelis atvirauja, kad pandemija užklupo netikėtai ir...
Panevėžyje visai neseniai atgimė legendinis didžiausio spalvotų kineskopų gamintojo Baltijos šalyse „Ekranas“ pastatas. Nuo šiol čia – modernios logistikos, sandėliavimo...
Atėjus vasarai dažnai išauga ir mūsų išlaidos, tad ne vienas susimąsto, kaip būtų galima papildomai užsidirbti. Šiandien galimybių itin daug:...
Socialinių tinklų konsultantas – nauja ir vis populiarėjanti profesija, tačiau ne kiekvienas išdrįsta imtis šio darbo, o gal nežino, kur...
Ar verslas gali būti kūrybiškas? Tikrai taip. Būtent bene daugiausiai kūrybos ir originalių idėjų reikalaujantis verslas – papuošalų gamyba. Šiuolaikiniame...
Vestuvės – bene viena svarbiausių ir įsimintiniausių švenčių kiekvieno žmogaus gyvenime. Kiekviena būsima šeima, santuokos dieną patiria nemažai streso, įtampos...
Daugelis geriausių 2022 m. smulkiojo verslo idėjų yra susijusios su internetiniu verslo modeliu. Pasirinkite verslo idėją, kurią išmanote ir kuri...