Paskelbta
12 mėnesių prieš-
Birželio 6–7 d. Liubline (Lenkija) vykusiame Trijų jūrų iniciatyvos kongrese ir ekonomikos forume diskutuota apie Baltijos–Juodosios ir Egėjo jūrų transporto koridoriaus plėtrą naujame geopolitiniame kontekste. Šio koridoriaus plėtrą į Lietuvos teritoriją ir šalių bendradarbiavimą vežant Ukrainos produkciją per Lenkiją į Baltijos šalių jūrų uostus dvišaliame susitikime aptarė Lietuvos susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk. Plačiau apie tai diskutuota ekonomikos forume.
„Šiaurės–Pietų krypties transporto koridorius, jungiantis tris jūras – Baltijos, Juodąją ir Egėjo, yra kaip niekad svarbus ir turi būti multimodalinis, jungiantis tiek kelius, tiek europinio standarto geležinkelį. Palaikome Lenkijos siūlymą praplėsti šį transporto koridorių iki Lietuvos. Esama geopolitinė situacija diktuoja poreikį numatyti ir naujus, papildomus transporto koridorius bei infrastruktūros jungtis tarp Lietuvos ir Lenkijos, užtikrinant alternatyvas prioritetiniams „Rail Balticos“ ir „Via Balticos“ projektams. Viena tokių galimybių – automobilių kelio per Lazdijus plėtra, kuri leistų sukurti dvi strategines jungtis per Lietuvos ir Lenkijos valstybių sieną, sustiprinti logistikos grandines ir karinį mobilumą“, – sakė susisiekimo viceministras J. Skačkauskas.
Viceministro teigimu, alternatyvi kelių transporto jungtis galėtų eiti nuo Bialystoko per Augustavą ir Lazdijus, toliau susijungti su Šiaurės–Baltijos jūrų koridoriaus atšaka, jungiančia Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, bei toliau į Šiaurę – Latviją ir Estiją. Lietuvos ir Lenkijos siekimu šį kelią numatoma įtraukti į transeuropinį transporto tinklą TEN-T ir pritaikyti kariniam mobilumui.
Lietuvos ir Lenkijos ministerijų vadovai aptarė bendradarbiavimą koordinuojant Ukrainos žemės ūkio produktų ir pramonės gaminių vežimą per Lenkijos teritoriją į Lietuvos ir Latvijos uostus. Sutarta, kad siekiant padėti Ukrainai išvežti produkciją šioje ypatingoje situacijoje būtini skubūs nestandartiniai veiksmai.
Derinamasi sukurti Baltarusiją aplenkiančius tranzito koridorius, kuriais prekės būtų vežamos taikant minimalius patikrinimus ir pagreitintas muitinės procedūras, kuo labiau sumažinant esamas infrastruktūros ir biurokratines kliūtis. Svarbu, kad šiame procese dalyvautų pervežimo bendrovės ir dirbtų operatoriai, kurie koordinuotų krovinių vežimą, skirstytų transporto pajėgumus ir derintų tvarkaraščius. Šiuo metu reikalingos papildomos pastangos naujai planuojant logistinius maršrutus ir papildomi ištekliai – platformos, vagonai, lokomotyvai, perkrovos įranga ir kt. Šalys numato konkrečius įvairaus sudėtingumo sprendimus, kurie galėtų pagreitinti Ukrainos krovinių vežimo procesą.
Lietuvos susisiekimo viceministras J. Skačkauskas ir Lenkijos infrastruktūros ministras A. Adamczyk taip pat aptarė šalių bendradarbiavimą įgyvendinant „Rail Balticos“ projektą, rekonstruojant Lietuvos ir Lenkijos pasienio kelius bei sprendžiant kitus aktualius transporto sektoriaus klausimus. Aptarta galimybė jau šiais metais užtikrinti susisiekimą keleiviniais traukiniais tarp Vilniaus ir Varšuvos.
Rekomendacijos šildytis gamtai draugiškesniu būdu nesuveikė, todėl nuo birželio pradžios Vilniuje įsigalios draudimas būstuose kūrenti anglį ir durpes. Tiems miesto...
„European Merchant Bank” („EMBank”) suteikė 1 mln. 981 tūkst. eurų investicinį kreditą buvusio viešbučio „Magnus Hotel” rekonstrukcijai Kaune. Šių metų...
Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, iki 2050 m. apie 2,5 mlrd. žmonių visame pasaulyje susidurs su tam tikro lygmens...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...