Paskelbta
4 metai prieš-
By
VilmantasSkirtingos vartotojų kartos internete apsiperka nevienodai. Jaunesni pirkėjai linkę apsipirkti greičiau, jie dažniau naudojasi prekių pristatymu į terminalus ir moderniais atsiskaitymo būdais. Vyresni pirkėjai internetinėje parduotuvėje linkę praleisti daugiau laiko, jie dažniau naudojasi kurjerių pristatymu į namus. Vis dėlto vienas įprotis populiarėja tarp visų pirkėjų – tiek jaunesni, tiek vyresni vartotojai mobiliuoju telefonu perka dažniau.
Pirkdami internetu, visų kartų lietuviai dažniausiai renkasi nemokamą galimybę atsiimti prekes parduotuvėse ir atsiskaityti grynaisiais pinigais, rodo didžiausios internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ duomenys. Atsiėmimą parduotuvėje 2018 m. pasirinko daugiau nei pusė pirkėjų. Per dvejus metus šis skaičius išaugo 3 proc. punktais. Grynuosius praėjusiais metais rinkosi 61 proc. vartotojų, tačiau šio atsiskaitymo būdo populiarumas per dvejus metus sumažėjo 3 proc. punktais.
„Pristatymas į namus nebėra toks populiarus – per dvejus metus užsakymų, kuriuos atveža kurjeris, skaičius sumažėjo 5 proc. punktais. Pirkėjams patinka galimybė atsiimti prekes mūsų parduotuvėje nemokamai ir čia pat atsiskaityti. O dėl spartėjančio gyvenimo tempo vartotojų poreikius vis dažniau geriausiai atitinka terminalai, leidžiantys atsiimti prekes patogiose vietose pačių pirkėjų pasirinktu laiku. Terminalų populiarumas nuolat auga ir, tikime, greitu laiku juos rinksis kas penktas pirkėjas. Per ateinančius penkis metus terminalai turi potencialo išaugti dvigubai ir tapti populiariausiu pristatymo būdu, ypač tarp savo laiką itin taupančių ir nuolat skubančių miestiečių“, – besikeičiančius vartotojų įpročius komentuoja Giedrė Vilkė, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovė.
Priešingos grynųjų tendencijos
Skirtingų kartų vartotojai, pirkdami internetu, renkasi nevienodus atsiskaitymo būdus. 1984–2003 metais gimę vartotojai, vadinamosios Y kartos atstovai, vis dažniau renkasi internetinę bankininkystę ir atsisako grynųjų. Ši tendencija, nors ir mažiau ryškiai, matoma ir X kartoje, kuriai priskiriami 1964–1983 metais gimę asmenys. O iki 1963 m. gimusieji ne tik dažniausiai iš visų kartų perka grynaisiais – vadinamojoje pokario kartoje šis atsiskaitymo būdas darosi vis populiaresnis.
„Daugeliui vartotojų atsiskaitymas grynaisiais vis dar yra paprasčiausias ir patogiausias būdas, tačiau pastebime augantį pirkėjų poreikį atsiskaityti kitais metodais. Siekdami, kad pirkimas internetu būtų kuo labiau prieinamas kiekvienam klientui, sudarome galimybes pasirinkti ne iš vieno ar dviejų, o iš 12 skirtingų būdų trijose Baltijos šalyse. Pastebime, kad pastaruoju metu, ypač tarp jauniausių Y kartos pirkėjų, populiarėja alternatyvus atsiskaitymas, pavyzdžiui, mokėjimas dalimis „EasyPay“ ar mobilieji mokėjimai“, – sako G. Vilkė.
Praėjusiais metais Y kartos atstovai grynaisiais apmokėjo 57 proc. užsakymų – 8 proc. punktais mažiau nei prieš dvejus metus. Internetinės bankininkystės dalis šių pirkėjų užsakymuose padidėjo 7 proc. punktais iki 37 procentų. X kartoje taip pat auga internetinės bankininkystės pasirinkimas, tačiau ją praėjusiais metais rinkosi kiek mažiau – 33 proc. pirkėjų, o 62 proc. atsiskaitė grynaisiais. Iki 1963 m. gimusios pokario karto užsakymuose atsiskaitymas grynaisiais, priešingai, išaugo: jis padidėjo 6 proc. punktais iki 67 procentų.
Parduotuvė – visų kartų pasirinkimas
Perkant internetu, tarp visų kartų pirkėjų populiarėja nemokamas atsiėmimas parduotuvėje, rodo „Pigu.lt“ analizė. Dažniausiai šį būdą renkasi Y karta – 53 proc. užsakymų, rečiausiai – iki 1963 m. gimę vartotojai, kurie parduotuvėje atsiima 47 proc. užsakymų ir dažniau nei kitos kartos renkasi kurjerių pristatymą į namus. Savo ruožtu X ir Y kartos beveik dvigubai dažniau nei vyriausi pirkėjai atsiima prekes terminaluose.
„Siekiame sudaryti pirkėjams kuo daugiau galimybių atsiimti prekes, todėl plečiame savo parduotuvių tinklą – praėjusių metų pabaigoje Panevėžyje atidarėme jau penktą parduotuvę Lietuvoje. Be to, papildydami pristatymui naudojamus siuntų tarnybų paštomatus, Vilniuje prieš kelis mėnesius pristatėme savo terminalų tinklą, kuriame pirkėjai gali prekes atsiimti nemokamai“, – pasakoja G. Vilkė.
X karta naršo ilgiausiai
Kaip rodo „Pigu.lt“ duomenys, Y karta apsiperka greičiausiai, iki 1963 m. gimę pirkėjai – kiek lėčiau, o daugiausia laiko naršymui e. parduotuvėje ir prekių paieškai skiria X karta.
„Laikas, kurį skirtingų kartų pirkėjai skiria apsipirkimui, sutampa su pasaulinėmis tendencijomis. Vartotojų tyrimai JAV ir kitose Vakarų šalyse rodo, kad X karta iš visų labiausiai išsiskiria polinkiu pirkti racionaliai, apsvarstyti visas alternatyvas ir rasti geriausią kainos ir kokybės santykį. Savo ruožtu Y kartos atstovai dažniau turi mėgstamus prekių ženklus, kuriais pasitiki, be to, jie dažniau remiasi draugų rekomendacijomis, socialiniais tinklais, todėl į parduotuvę neretai ateina žinodami konkrečią prekę ir apsiperka greičiau“, – sako G. Vilkė.
Spartus mobiliųjų augimas
Vis dažniau apsipirkdami lietuviai naudoja mobilųjį telefoną – jei prieš dvejus metus 6 iš 7 visų kartų užsakymų buvo padaromi kompiuteriu, dabar 4 iš 10 pirkimų atliekami telefonu.
„Mobilusis telefonas užima vis svarbesnį vaidmenį mūsų gyvenime, todėl natūralu, kad nemažai daliai vartotojų jis tampa pagrindine apsipirkimo priemone. Tyrimai rodo, kad vis dažniau vartotojai, net ir atvykę į fizinę parduotuvę, apžiūrinėdami prekes išsitraukia mobilųjį ir pasidomi pasiūlymais internete. Radę geresnį variantą, jie gali užsakyti prekę, pavyzdžiui, e. parduotuvės programėlėje“, – teigia G. Vilkė.
Įsigyti prekes mobiliuoju renkasi jau beveik kas antras Y kartos atstovas. Palyginti, prieš dvejus metus 8 iš 10 šios kartos vartotojų e. parduotuvėje pirko naudodamiesi kompiuteriu.
Tačiau ir kitų kartų pirkėjai mobiliuoju telefonu perka vis dažniau. X kartoje tokių užsakymų dalis per dvejus metus išaugo daugiau nei du kartus, iki 33 procentų. Mobilųjį apsipirkdama dažniau naudoja ir pokario karta – per dvejus metus šios kartos atstovų telefonu atliktų užsakymų skaičius išaugo tris kartus ir pasiekė 13 procentų.
Apie „Pigu“ grupę
„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia el. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp sparčiausiai augančių penkių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.
Lietuvos gyventojai bendrovę „Telia“ laiko tvariausia telekomunikacijų rinkos įmone šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“...
Hibridinis darbo modelis įsitvirtino ir nesiruošia niekur trauktis. Priešingai – įmonės vis dažniau remiasi nutolusiomis komandomis, o darbuotojams suteikia vis daugiau...
Nors situacija, rodos, gerėja, tačiau nelaimingų atsitikimų darbe, pastebi Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vedėjas Saulius Balčiūnas, rodikliai vis dar...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...
Verslo idėja – kuri nudžiugins tūkstančius vaikų. Uždarbis iš prieššventinio triukšmo gali būti puiki priemonė norint gauti tinkamą pradinį kapitalą...