Sekite naujienas

Verslas

Lietuvos žaidimų kūrėjų bendruomenė tikisi, kad ateityje šis sektorius sudarys bent 1 proc. šalies BVP

Paskelbta

-

Sausio 26-28 dienomis Lietuvą ir pasaulį sudrebins didžiausias žaidimų kūrimo hakatonas „Global Game Jam“. Pasaulinės šventės metu tūkstančiai žaidimų kūrėjų iš viso pasaulio susirinks vienam savaitgaliui, kurio metu kiekviena komanda kurs savo žaidimo prototipą. Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijai (LŽKA) tai – jubiliejinis renginys, pažymintis veiklos dešimtmetį. Jame dalyvausiantis mobilių žaidimų studijos „Estoty Vilnius“ vykdomasis direktorius Arnoldas Žvinys teigia, jog per pastarąjį dešimtmetį keitėsi ne tik pats renginys, bet ir visa Lietuvos žaidimų industrija.

„Nors Lietuvoje vyksta ne vienas žaidimų kūrėjų bendruomenei skirtas ir ją vienijantis renginys, tačiau ,,LT Game Jam“ yra vienas pirmųjų, nepertraukiamai vykstantis jau daugybę metų – net ir tada, kai Lietuvos žaidimų industrijoje buvo vos keli šimtai šios srities specialistų. Per tuos metus keitėsi daug kas – atsirado daugiau žaidimų kūrimui skirtų įrankių, tobulėjo technologijos, o kartu su jomis – ir sukuriamų žaidimų prototipai, taip pat išaugo ir dalyvių skaičius, o ypatingai studentų. Tam didelę įtaką padarė didžiuliais tempais užaugusi Lietuvos žaidimų industrija: 2014-aisiais turėjime beveik 300 žaidimų kūrėjų, vos prieš keletą metų, 2020-aisiais, 1066, o šiandien, pagal naujausią informaciją, – 2500“, – dalijasi A. Žvinys.

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

Anot jo, tokį industrijos augimą lėmė kompleksinės priežastys: ne tik populiarėjanti žaidimų kūrėjo profesija, bet ir į Lietuvą atsikėlusios studijos iš Centrinės Europos, daugiausia – Baltarusijos.

Tikisi, kad ateityje Lietuvos žaidimų industrija sugeneruos 1 proc. šalies BVP

LŽKA duomenimis, šiandien bendra Lietuvos žaidimų ekosistemos vertė siekia 308 mln. eurų (palyginimui – 2014-aisiais buvo vos 10 mln.), tačiau A. Žvinys viliasi, jog ateityje, per artimiausią dešimtmetį, ji sugeneruos 1 proc. šalies BVP.

„Nors Lietuvoje buvo tokių studijų, kurios 2023-aisiais užsidarė, tačiau, žvelgiant bendrai, Lietuvos rinka atrodo sveikai ir turime nemažai įmonių, kuriose vėl matomas augimas. Tai pastebime vertindami ir savo projektus – paskutinius porą metų labai aktyviai investavę į naujų žaidimų kūrimą, šiuo metu jau turime tokių, kurie turėtų ateityje sudaryti reikšmingą dalį mūsų pajamų. Nėra abejonių, jog Lietuvoje žaidimų rinka augs ir ateityje sukurs didesnę BVP dalį – tokia yra mūsų visos bendruomenės ambicija. Nors šiuo metu visos industrijos sugeneruojamos pajamos dar nesiekia 0,5 proc. šalies BVP, viliamės, kad per artimiausia dešimtmetį jis sieks bent 1 proc.“, – sako specialistas.

Jo teigimu, Lietuvos rinka, nors ir maža, tačiau, žvelgiant globaliu lygmeniu, konkurencinga – šios ekosistemos sektorius yra didžiausias visose Baltijos šalyse, o Europoje, pagal industrijos dydį ir pajamas, patenka į TOP-10.

Bendruomenę stiprina ir vykstantys renginiai

A. Žvinys džiaugiasi, jog be aukštųjų mokyklų, kurių dalis žaidimų kūrėjo profesiją jau įtraukė į savo studijų programas, prie industrijos augimo smarkiai prisideda ir pačios bendruomenės organizuojami renginiai. Kalbėdamas apie kasmetinį festivalį „LT Game Jam“, mobilių žaidimų studijos vykdomasis direktorius teigia, jog jis ne tik skatina susipažinti su kitais šios industrijos profesionalais ir entuziastais, šia veikla sudominti moksleivius, bet taip pat – pristatyti savo idėjas.

„LT Game Jam“ yra viena pagrindinių mūsų bendruomenės švenčių. Be žaidimų prototipų kūrimo šis renginys mums taip pat yra erdvė sutikti seniai matytus kolegas, susipažinti su kitais šios srities profesionalais iš Lietuvoje įsikūrusių žaidimų studijų“, – sako specialistas.

Jau penkerius metus šį renginį remiančios mobilių žaidimų kūrimo studijos vykdomasis direktorius teigia, kad šis renginys „Estoty Vilnius“ turi ir sentimentalią prasmę – 2014-aisiais čia susibūrė kertinė jų komanda, todėl jame dalyvauti ir jį remti tapo įmonės tradicija.

Sugrįžta nepertraukiamas kūrybos maratonas

Du metus iš eilės „LT Game Jam“ dėl pandemijos ribojimų vyko nuotoliniu būdu. LŽKA projektų vadovas Ričardas Jaščemskas džiaugiasi, jog pagaliau renginys gali sugrįžti į iki tol buvusį nepertraukiamą formatą, kuomet dalyviai visą savaitgalį nakvoja renginio lokacijose, ir viliasi, jog visi žaidimų kūrimo entuziastai, dėl karantino ribojimų nusprendę praleisti pastaruosius renginius, šiemet ir vėl prisijungs prie 48 valandų maratono.

„Visų pirma, džiaugiamės, kad nepaisant pandemijos ir visų su ja atėjusių griežtų ribojimų, sugebėjome nenutrūkstamai vykdyti savo veiklą ir du metus iš eilės renginius organizuoti nuotoliniu būdu. Šiemet pagaliau „LT Game Jam“ vyks mums įprastu formatu ir tikimės, kad tai padės mums sugrįžti prie to aktyvumo, kuris buvo dar prieš pandemiją“, – sako R. Jaščemskas.

Nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad šis renginys – tarsi varžybos, kuri komanda sukurs geresnį žaidimo prototipą, specialisto teigimu, tai yra bendruomenės susibūrimas, kurio tikslas – gerai praleisti laiką, pabendrauti su kolegomis, leisti savo jėgas išmėginti moksleiviams ir studentams, apsikeisti žiniomis ir idėjomis bei į rinką pritraukti daugiau žmonių.
Kalbėdamas apie tai, kaip per pastarąjį dešimtmetį keitėsi šalies žaidimų kūrėjus ir entuziastus suburiantis renginys, be geografinės plėtros (prasidėjęs Vilniuje, šiandien „LT Game Jam“ vyksta ir Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose bei Panevėžyje) ir padidėjusio dalyvių skaičiaus (pirmaisiais metais „LT Game Jam“ pritraukdavo vos keliasdešimt, o dabar – kelis šimtus entuziastų), LŽKA projektų vadovas išskiria ir itin patobulėjusias technologijas – įvairių naujų įrankių pagalba šiandien žaidimo prototipą galima sukurti daug greičiau ir kokybiškiau.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos2 savaitės prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai4 savaitės prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas2 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai3 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |