Sekite naujienas

Verslas

Partnerystė vs. rėmimas: kaip vartotoją išvesti iš komunikacinio triukšmo?

Paskelbta

-

Prasminga komunikacija šiandien yra viena dažniausiai girdimų frazių rinkodaros sektoriuje – prasmės ieško ir prekių ženklai, ir vartotojai. Žiniasklaidos planavimo agentūros „Havas Media“ vadovas pastebi, kad rasti visoms šalims prasmingą ryšį gali padėti veiksmų auditas ir teisingai pasirinkta partnerystė.

Partnerystės forma pasikeitė

Reklama:

Pastarieji keli metai verslui, visuomenei ir valstybei buvo savotiško virsmo ir vertybinės skalės pokyčių metai. Vertės kūrimas ir komunikacijos prasmės paieškos tapo svarbiausiu uždaviniu ir, ne retai, iššūkių prekių ženklams. Ypač tiems, kurie ieško rėmimo partnerio.

Andrius Barakūnas, „Havas Media“ vadovas, įsitikinęs, kad rėmimo ieškantys prekių ženklai pirmiausiai turėtų rinktis tokius komunikacijos partnerius, kurie šią sritį gerai išmano. Taip agentūra padės išvengti rizikos tapti dar vienu „triukšmautoju“, pasirinkusiu jokios vertės nekuriantį parnerį.

„Svarbu konsultuoti verslą ir padėti jam suprasti, kaip išvystyti partnerystes, kokius kanalus pasirinkti,  kokias vertes gauti, kaip kurti prasmingą santykį su žmonėmis. Prasmingas rėmimas yra vienas iš esminių partnerysčių principų, kuriuo mes vadovaujamės – remiame iniciatyvas, organizacijas, verslus, kurie yra mums, kaip visuomenei, svarbūs ir reikšmingi“, – teigia jis.

Prieš metus tarptautinio komunikacijos tinklo „Havas“ atliktas tyrimas „Meaningful Brands“ (liet. Prasimingi prekių ženklai) atskleidė, kad Lietuvos vartotojams nerūpėtų, jei išnyktų 85 proc. šiandien veikiančių prekių ženklų.

Panašiai auganti globali tendencija verčia ieškoti naujų būdų kaip stiprinti verslo įvaizdį, ieškoti partnerių, suprantančių įmonės poreikius, puoselėjamas vertybes ir juos paversti unikaliomis strategijomis, kurias pastebėtų vartotojai.

Tokios tendencijos keičia ir partnerystės formą. Dabar, kitaip nei anksčiau, pagrindinis rėmėjo fokusas nėra sutelktas tik į logotipo matomumą. Tiek rėmėjui, tiek ir remiamam verslui yra svarbu kurti ryšį su vartotoju.

Visiems naudingas bendradarbiavimas

„Meaningful Brands“ tyrimas atskleidė ir tai, kad vartotojai ir visuomenė iš prekių ženklų tikisi ilgalaikės pridėtinės vertės.

„Vartotojams rūpi, kaip verslas tęsi pažadus, įsitraukia į bendruomenei aktualias ir prekių ženklui artimas iniciatyvas. Prekių ženklo patikimumas, atsirandantis ir per įvairias partnerystes, yra svarbus veiklos atributas – jis padeda verslui sukurti ir prasmingus ryšius su vartotoju“, – sako A. Barakūnas.

Tyrimas išryškino svarbiausią šių dienų tendenciją – verslo požiūris į rėmimus turi keistis. Tai reiškia, kad verslai turi ieškoti visoms pusėms prasmingos partnerystės, o ne suteikti finansinę paramą.

Verslui partnerystė padeda didinti vardo žinomumą, kurti prasmingus ryšius su vartotoju, o paramos teikėjas gauna didesnes galimybes įgyvendinti savo viziją. Tuo tarpu vartotojas naudą pajaučia per geresnę produkto ar paslaugos kokybę.

Prasminga partnerystė padeda išsiskirti iš minios

Renkantis potencialų partnerį sėkmingam bendradarbiavimui svarbu įsivertint, ar abiejų šalių vizija ir vertybės sutampa bei kokią naudą šis bendradarbiavimas atneš. Tiesa, nauda ne visuomet yra vertinama tik finansiniais rodikliais – gaunama vertė turi ir kitų formų.

„Vieno recepto sėkmingai partnerystei nėra. Kuriant prasmingą turinį neužtenka kalbėti vien tik apie prekių ženklą. Reikia pažinti ir suprasti savo partnerių lūkesčius, vertybes, viziją – visa tai padeda iškomunikuoti žinutes, kurios yra artimos, aktualios ir prasmingos“, – įžvalgomis dalijasi „Havas Media“ vadovas.

Algirdas Ramaška – autorius Robertas Daskevičius

Jis pabrėžia, kad toks įsitraukimas ir pažinimas padeda naviguoti visame komunikaciniame triukšme, kuriame unikali žinutė ne tik padeda išsiskirti, bet ir kuria patikimumo jausmą, kuris padeda sustiprinti ryšį su vartotojais.

Naujų sprendimų ieško ir kultūros sektoriaus lyderiai

Barakūnas įsitikinęs, kad didžiausias agentūros įvertinimas yra partnerių pasitikėjimas ir kartu pasiekti rezultatai.

Vienas iš „Havas Media“ partnerių – savo srities lyderis, didžiausias autorinio kino festivalis Lietuvoje „Kino pavasaris“. Jau penkerius metus trunkantis bendradarbiavimas prasidėjo nuo ilgų diskusijų ir vieningos krypties nustatymo.

„Su klientu turėjome ne vieną sesiją. Jų tikslas – ne tik pasikeisti idėjomis ar suvienodinti lūkesčius, bet ir atrasti geriausią būdą padidinti išorinės komunikacijos efektyvumą“, – prisimena A. Barakūnas.

Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ direktorius Algirdas Ramaška, teigia, kad partnerystė gali reikšmingai prisidėti gerinat organizacijos veiklos rezultatus.

„Geras partneris tam tikra prasme yra vedlys, padedantis prekių ženklui susikalbėti su vartotoju. Tokios partnerystės nauda yra įvairiapusė: organizacija geriau supranta komunikacijos procesus, o vartotojas gauna aiškesnę žinutę apie kuriamą produktą“, – įsitikinęs A. Ramaška.

Prasmingas partnerystes „Havas Media“ kuria ir kitoje kultūros srityje – pradėjo bendradarbiauti su „MO muziejumi“.

Mindaugas Morkūnas – autorius Gediminas Gražys

„Partnerystė padeda atkreipti dėmesį ne tik į kitokį meno kontekstų pristatymą, bet ir į emocinį tvarumą, neformalų švietimą, naujas ateities kompetencijų vystymo metodikas bei pilietiškai svarbias iniciatyvas. Visa tai atveria platų potencialą komunikacijai bei dialogui su įvairiomis bendruomenėmis ir vertybiškai prasmingoms partnerystėms“, – sako Mindaugas Mo

rkūnas, „MO muziejaus“ vystymo vadovas.

Naujienos

Sekite naujienas

Startuoliai

Verslo vikingai

Verslo idėjos

Visos teisės saugomos.© 2015-2022 | Kopijuoti draudžiama | SEO paslaugos: Bilger.lt