Paskelbta
6 mėnesiai prieš-
Paskelbtas naujojo Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalo rangovas – juo tapo „Eikos statyba“
Lietuvos oro uostai baigė vykdyti viešąjį pirkimą, kurio metu atrinktas rangovas, statysiantis naują Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminalą. Juo tapo kompanija „Eikos statyba“. Naujasis terminalas bus statomas tarp VIP terminalo su konferencijų centru ir senojo keleivių terminalo. Bendra pirkimo vertė – 41,5 mln. Eurų (be PVM).
Bendrovė buvo laimėjusi ir anksčiau skelbtą viešąjį pirkimą, tačiau tuomet rangos sutartis nebuvo pasirašyta dėl geopolitinės situacijos stipriai išaugus statybų ir medžiagų kainoms bei privalomo teisinio viešųjų pirkimų reguliavimo, ribojančio sutarties pasirašymą, keičiant iš anksto išviešintas sutarties sąlygas dėl kainų indeksavimo.
„Susidūrę su teisiniais iššūkiais, nenutraukėme pasiruošimo naujam viešajam pirkimui: rengėme viešas konsultacijas, pristatėme esminius pokyčius pirkimo dokumentuose. Dėl to turėjome galimybę operatyviai reaguoti ir sėkmingai įgyvendinti naują viešąjį pirkimą“, – sakė Lietuvos oro uostų operacijų ir infrastruktūros departamento direktorius Arnas Dūmanas.
„Pagrindinis Lietuvos oro uostas turi būti patogus keleiviams, atitikti tarptautinius standartus ir tinkamai atlikti savo funkcijas. Naujas Vilniaus oro uosto terminalas svariai prisidės prie aviacijos sektoriaus plėtros, čia atsivers naujų pajėgumų galimybės. Augant keleivių srautams oro uoste, svarbu užtikrinti patogias, šiuolaikinius standartus atitinkančias aptarnavimo sąlygas“,- teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Eikos statyba“ įsipareigojo iki 2024 m. pabaigos pastatyti A++ energinio naudingumo išvykimo terminalo modulį, kurio bendras plotas sieks daugiau nei 14 tūkst. kv. m., bei pertvarkyti 34 tūkst. kv. m. oro uosto prieigų.
„Vertiname, kad besikeičiančioje geopolitinėje ir ekonominėje situacijoje viešasis sektorius sugeba greitai ir lanksčiai reaguoti bei prioritetizuoja tokių svarbių šalies infrastruktūrinių projektų plėtojimą nepaisant esamos situacijos. Tikime, kad sukaupta patirtis statant sudėtingus statinius, įskaitant mūsų jau įgyvendintą Vilniaus oro uosto VIP terminalo statybos projektą, svariai prisidės prie naujojo terminalo statybų sėkmingo įgyvendinimo “, – komentuoja „Eikos statyba“ vadovas Almantas Čebanauskas.
Pastačius naująjį keleivių terminalą, bendras Vilniaus oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – daugiau nei du kartus (nuo 900 iki 2400 keleivių per valandą).
Naujasis pastatas bus dviejų aukštų, jo pirmajame aukšte, kaip planuojama, veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą. Taip pat bus įrengtos bendros viešos erdvės, kavinės ir kitos komercinės zonos bei oro bendrovių biurai. Pastate bus įrengtos visos būtinos techninės erdvės – bagažo patikros ir rūšiavimo, inžinerinių sistemų patalpos.
„Aviacijai perėjus iš atsigavimo į augimo fazę, investicijos į naująjį terminalą buvo tiesiog būtinos. Senojo terminalo pajėgumai nebeatliepia poreikių. Prognozuojame, kad 2030 m. aptarnausime apie 10 mln. keleivių, tad šio terminalo atsiradimas yra vienas iš paruošimo augsiantiems keleivių srautams etapų“, – pasakojo A. Dūmanas.
Jo teigimu, naujojo terminalo statybos suteikia naują kokybinę kartelę infrastruktūrai, o investicijos atsipirks per 10-15 metų.
Dėl naujojo Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo rangos viešojo pirkimo sąlygų taip pat vyko intensyvios konsultacijos su Viešųjų pirkimų tarnyba. Pirkime dalyvavo ir pasiūlymus pateikė penkios įmonės.
M. Skuodis: EBPO pažymi Lietuvos pažangą pertvarkant susisiekimo sektoriaus valstybės įmones
M. Skuodis, lankydamasis Neringoje, paskelbs dviračių tako Smiltynė–Nida rekonstrukcijos darbų pradžią, Klaipėdoje susitiks su „Smiltynės perkėlos“ vadovybe
Susisiekimo ministras Lenkijoje kalbėsis apie tarptautinius logistikos koridorius ir jų plėtrą
Patvirtinta Kelių priežiūros ir plėtros programos sąmata
Pristatoma naujovė Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje: telefone – viešojo transporto judėjimas realiu laiku
Lietuva stiprins bendradarbiavimą susisiekimo srityje su Jungtiniais Arabų Emyratais ir Omanu
Lietuvos gyventojai bendrovę „Telia“ laiko tvariausia telekomunikacijų rinkos įmone šalyje, skelbia tvariausių Europos prekių ženklų tyrimą atliekančios „Sustainable Brand Index“...
Hibridinis darbo modelis įsitvirtino ir nesiruošia niekur trauktis. Priešingai – įmonės vis dažniau remiasi nutolusiomis komandomis, o darbuotojams suteikia vis daugiau...
Nors situacija, rodos, gerėja, tačiau nelaimingų atsitikimų darbe, pastebi Darbuotojų saugos ir sveikatos skyriaus vedėjas Saulius Balčiūnas, rodikliai vis dar...
Finansinių technologijų startuolis „HeavyFinance“ gavo 3 mln. Eur investiciją. Į bendrovę šiame investicijų etape investavo rizikos kapitalo fondų valdytoja „Practica...
Nors pasaulinė pandemija jau nebekelia papildomų rūpesčių verslo sektoriuje, tačiau atsiradusios alternatyvos įprastam darbui ofise nelinkusios trauktis. Nuotolinis darbas vis...
Įvertinęs pirmosios autonominės parduotuvės sėkmę, prekybos tinklas „Iki“, kartu su startuoliu „Pixevia“, atidarė antrąją autonominę parduotuvę Lietuvoje. „IKI Express 24/7“...
Daugelis svajoja mesti nemėgstamą darbą ir sukurti sėkmingą verslą, kasdien mėgautis veikla, kuri teikia vidinį pasitenkinimą. Juvelyrikos studijos „Indivi“ įkūrėjai...
Augantis susidomėjimas kanapių produktais – užkandžiais, CBD aliejumi ir net vitaminais keturkojams paskatino du draugus, Ernest Milevskij ir Rytį Ragauską,...
Šiuolaikiniame pasaulyje daugelis žmonių skuba ir ieško patogumo bene visose sferose. Ne išimtis ir maistas bei kasdienės prekės. Ne visi...
Šiuolaikiniame pasaulyje vis daugiau žmonių, o ypač jaunų, susiduria su sudėtingais paskolų klausimais. Ne visi žmonės gali patys lengvai rasti...
Verslas darbuotojams, dirbantiems nekvalifikuotą darbą, yra bene vienas seniausių verslų. Prisiminkite piramidžių statybą, kur dalyvavo ne tik vergai, bet ir...
Verslo esmė – pigiai nusipirkti šokoladą, išlydyti jį į skirtingas figūras, nuspalvinti ir parduoti su 500% pelnu. Tai tikri rodikliai,...
Sezoninis verslas – tai verslas, kurio pelnas labai priklauso nuo metų laiko, todėl pagrindinis jo tikslas – maksimaliai padidinti pajamas...
Kur investuoti krizės metu? Pagrindinis aspektas, kad sunkmečiu žmonės taupo ir todėl dalis paslaugų ar ne pirmo būtinumo prekių tampa...
Verslo idėja – kuri nudžiugins tūkstančius vaikų. Uždarbis iš prieššventinio triukšmo gali būti puiki priemonė norint gauti tinkamą pradinį kapitalą...