Paskelbta
1 metai prieš-
Įvyko finalinis praktinės verslumo ugdymo programos „accelerator_x“ renginys – projektą vainikavo kasmetinė „eXpo” mugė, kurioje moksleiviai pristatė bei prekiavo savo sukurtais produktais ir paslaugomis. „eXpo“ mugėje šiemet dalyvavo rekordinis moksleivių skaičius – beveik 400 geriausių „accelerator_x“ projekto dalyvių, įkūrusių net 130 mokomųjų bendrovių. Ši „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojama programa dėka „Verslios Lietuvos” inicijuotos plėtros šiemet išaugo net tris kartus.
Kalėdinė „eXpo“ — tai kasmetinis „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojamas renginys, kurio metu jaunieji verslininkai, mokyklose vykstančios „accelerator_x“ programos metu įkūrę mokomąsias bendroves, pristato savo sukurtus verslus, prekiauja įvairiais pačių pagamintais produktais ir siūlo įsigyti savo kurtas paslaugas.
„Šių metų „accelerator_x“ programos plėtra yra reikšminga investicija į jaunimo verslumo skatinimą. Džiaugiamės, jog šį verslumo iššūkį priėmė daugiau nei 100 Lietuvos mokyklų, o moksleivių, panorusių išbandyti verslininko rolę, skaičius yra rekordinis. Ugdyti verslumo kompetencijas ir taip mokytis rizikuoti, vadovauti, prisiimti atsakomybes, generuoti idėjas yra reikšminga patirtis kiekvienam moksleiviui“, — kalba Inga Juozapavičienė, „Versli Lietuva“ Verslumo departamento direktorė.
Šiemet buvo įsteigta 18 nominacijų ir apdovanotos net 54 moksleivių bendrovės. Mugėje jaunuosius verslininkus vertino ir jiems grįžtamąjį ryšį teikė daugiau nei 100 verslo profesionalų, partnerių, politikos atstovų.
„Renginio kalėdinę nuotaiką kūrė net 390 mokinių šypsenos bei daugiau nei 750 svečių. Dalyviai energingai ir su dideliu užsidegimu pristatė savo produktus svečiams bei vertinimo komisijai. Kiekvienais metais mokinių originalumas bei kūrybiškumas mus vis labiau stebina. Svarbu yra pažymėti, kad mokiniai jau dabar mąsto ne tik apie gero verslo plano sukūrimą, bet ir rūpinasi, kad kuriamas produktas būtų tvarus bei socialiai atsakingas. Iš viso tematines nominacijas gavo net 54 jaunosios bendrovės, o prizines vietas pasidalino 9 geriausius rezultatus parodžiusios komandos”, — pasakoja Andželika Rusteikienė, „Lietuvos Junior Achievement“ direktorė.
Nuo tradicinių verslo sprendimų iki technologinių išradimų
„eXpo“ mugėje dalyvavę moksleiviai pristatė tiek tradicinius, tiek inovatyvius, technologinius verslo sprendimus. Mugės lankytojai galėjo įsigyti moksleivių kurtų kalėdinių papuošimų, aksesuarų, natūralios kosmetikos gaminių, rankdarbių, o taip pat susipažinti su mokinių kurtais išmaniais verslo sprendimais, kaip savaeigė šiukšliadėžė, sistema, naudojama automobiliuose siekiant išvengti susidūrimų ar dirbtinio intelekto tinklalapių apsauga.
Pirmąją vietą pasidalino ir komisijos geriausiomis buvo pripažintos trys komandos, tai: „Forvardas“ mokykloje įsteigta „GabiGabi“ mokomoji bendrovė, vystanti platformą, kurioje mokiniai ir tėvai gali pasirinkti sau tinkamiausią mokyklą. Tai pat Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijoje įsteigta „PoloPrints“ komanda, pasiūliusi greitųjų polaroidinių nuotraukų sprendimą ir Alytaus Putinų gimnazijoje sukurtas socialinis verslas „Šilčiausios rankos“, pasiūlęs platformą, kurioje galima įsigyti senelių rankdarbius.
Antroji vieta atiteko bendrovėms „Goldfish“ (programėlė, skirta žvejams), „GenZklasė“ (1-8 kl. mokiniams skirtos korepetitorių pamokos) ir „Artanau“ (terapinė knygelė, padedanti spręsti paauglių streso problemas). Trečiąja vieta dalinosi bendrovės „Pats sau šefas“ (maisto receptai, parduodami kartu su produktais), „JJSE Mokinukas“ (kasdienių gestų kalbos žodžių knyga) ir komanda „JiearUp“ (aprangos ir aksesuarų dekoravimas).
„Verslios Lietuvos“ atstovų komanda taip pat vertino jaunąsias bendroves, turinčias sėkmingo startuolio požymių ir išrinko tris nominacijos nugalėtojas. Apdovanota Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos tinklalaidžių platforma „Simple Time“, kuri skirta padėti naujiems kūrėjams išgarsėti, o vartotojams – sutaupyti laiko paieškoms. Taip pat apdovanojimą pelnė Alytaus šv. Benedikto gimnazijos mokiniai, sukūrę „Goldfish“ programėlę žvejams ir Kauno „Saulės“ gimnazijos moksleivių komanda, pasiūliusi inovatyvių šildomų spintelių „Lunched“ sprendimą, padedantį sutaupyti moksleiviams laiko ir nestovėti valgyklų eilėse.
Apie „accelerator_x“
„Accelerator_x“ – tai „Lietuvos Junior Achievement“ organizuojama programa, suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo kūrimo patirtį dar mokyklos suole. Ši programa nėra verslo simuliacija – tai realaus verslo kūrimo patirtis, kurios metu moksleiviai praktiškai susipažįsta su visais verslo vystymo etapais, įkuria mokomąsias bendroves ir patys priimti svarbiausius verslo sprendimus. Šių metų pavasarį „Versli Lietuva“ inicijavo šios programos plėtrą ir šiemet joje sudalyvavo beveik 3200 moksleivių, kurie įkūrė per 800 mokomųjų bendrovių.
Metinėje ESF projektų vykdytojų konferencijoje buvo apdovanoti konkurso Žingsniai 2022 laimėtojai
Verslininkė A. Zabelienė: mentorystės programa – vertingiausia verslo patirtis
Inovatyvų maisto trintuvą pristatę lietuviai susilaukė sėkmės
Inovacijų agentūros valdyba: iki penktadienio laukiama nepriklausomų narių paraiškų
Patvirtinta įsteigtos naujos Inovacijų agentūros struktūra
Galimybės Lietuvos startuoliams: specialistai pataria, kaip pritraukti daugiau investicijų
Išankstiniais nekilnojamojo turto projektų valdymo ir NT paslaugų kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, gegužę Vilniuje susitarta dėl 252 naujų butų ir...
Didžiausia Baltijos šalyse mėsos perdirbimo įmonių grupė „BIOVELA Group“ praėjusiais metais ir toliau augino pardavimo pajamas, kurios didėjo 36 proc....
Vis daugiau vartotojų už prekes ar paslaugas atsiskaito naudodamiesi skaitmeninėmis piniginėmis, tokiomis, kaip „Google Pay“ ar „Apple Pay“. Mantas Užupis,...
Baltijos šalyse surengtas pirmasis teisines technologijas (angl. legal tech) kuriančių startuolių akceleratorius „Baltic legal tech sandbox“, kuriame dalyvavo 8 startuoliai...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
NUMAI – pirmasis nepriklausomas „Nuomokis ir pirk“ paslaugos teikėjas Europos sąjungoje. Suteikdami žmonėms galimybę greičiau įsikelti į savo namus, per...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...