Sekite naujienas

Verslas

Pirkėjai skuba pasinaudoti ketinama naikinti lengvata automobilių importui į Ukrainą – nesidomi nei technine būkle, nei naudojimo istorija

Paskelbta

-

Ukrainai paskelbus apie nuo liepos 1 d. svarstomus grąžinti muitus ir pridėtinės vertės mokestį (PVM) į šalį importuojamiems automobiliams, Lietuvoje dar labiau suaktyvėjo naudotų transporto priemonių pirkimas. Prekybininkai pastebi, kad lengvata skubantys pasinaudoti ukrainiečiai perka ir tokius automobilius, į kuriuos Lietuvos pirkėjai net nežiūri.

„Automobilių pardavimai į Ukrainą pradėjo aktyvėti jau balandį, o gegužės mėnesį itin išaugo. Pernai balandį-gegužę pardavinėjome vidutiniškai apie 8 automobilius per mėnesį eksportui į Ukrainą, šiemet nuo balandžio mėn. šie skaičiai padidėjo 5 kartus – gegužę parduota 40 automobilių. Iš ukrainiečių teko girdėti, kad jie tikisi bemuičio režimo pratęsimo ilgiau nei iki liepos 1 d., tik klausimas, ar dar būtų ką pirkti, nes senesni naudoti automobiliai iš Lietuvos autoparkų jau dabar yra gerokai „apvalyti“, – sako BRC Autocentro pardavimų vadovas Zbignev Podskorbis.

Reklama:

Vasarinės padangos - Pirkitpadangas.lt

2022 m. gegužės 30 d. Ukrainos Aukščiausiosios Rados Ministrų kabinetas įregistravo įstatymo projektą, kuriuo siūloma nuo liepos 1 d. grąžinti visus muitus ir PVM importuojamoms prekėms, įskaitant automobilius.

Nuo balandžio 5 d. galiojanti automobilių importo į Ukrainą be muitų ir PVM tvarka sukėlė didelę automobilių pirkimo užsienyje bangą – įvairių Ukrainos institucijų duomenimis, kiekvieną darbo dieną į šią šalį įvežama apie 4-5 tūkst. automobilių, nuo pačių pigiausių iki aukščiausios klasės.

Pašnekovo teigimu, didžioji dalis automobilius Lietuvoje perkančių ukrainiečių juos renkasi pagal vienintelį kriterijų – kainą.

„Jei Lietuvos pirkėjai paprastai ieško kainos ir kokybės santykio, atsižvelgia į mokesčių dydį, tvarumą, jiems svarbi automobilio naudojimo istorija ir kiti panašūs aspektai, tai ukrainiečiai dažnu atveju tiesiog pasižiūri į kainą ir perka, net ir tokius automobilius, kurių mūsų tautiečiai jau nebeperka. Retai juos domina automobilio naudojimo istorija ir techninė būklė“, – komentuoja Z. Podskorbis.

Dažnas ukrainietis perka automobilį ne sau, o pardavimui savo šalyje, vos vienas kitas, pašnekovo pastebėjimu, pirko automobilį šeimai.
Bendraujant su pirkėjais iš Ukrainos jaučiami ir kultūriniai skirtumai. BRC autocentro atstovo teigimu, ukrainiečius žavi ir stebina tai, kad visos automobilio įsigijimo paslaugos ir procedūros gali būti atliekamos po vienu stogu, kad automobilį jie gauna švarų, nors perka patį pigiausią iš visų siūlomų.

„Panašu, kad aukštas klientų aptarnavimo standartas, nesvarbu, kad perka nenaują ir nebrangų automobilį, Ukrainoje yra retas atvejis, kai Lietuvoje jau įprastas reiškinys“, – svarsto jis.

Z. Podskorbis vardija, kad labiausiai ukrainiečių perkama prekė yra keturių varomų ratų visureigiai su rėmine važiuokle, pikapai, kurių kainos siekia nuo 3 tūkst. Eur iki net 15 tūkst. Eur. Taip pat labai perkami pigesni automobiliai iki 4 tūkst. Eur, nesvarbu, koks kėbulo tipas – nuo sportinių kupė iki universalų arba sedanų. Pasitaiko ir perkančių brangesnius automobilius, kainuojančius iki 10 tūkst. Eur.

Ši situacija pakoregavo naudotų automobilių kainas Lietuvoje. Pigesnių automobilių, kainuojančių iki 4 tūkst. Eur, kainos kiek pakilo, o ypač visureigių, dėl ženkliai padidėjusios tokių automobilių paklausos.

Paklaustas, kaip keisis situacija Lietuvos naudotų automobilių rinkoje po to, kai mokestinės lengvatos jų importui į Ukrainą bus panaikintos, Z. Podskorbis teigia manantis, kad didelių pokyčių nebus, nes automobilių trūkumas niekur nedingo ir artimiausiu metu nedings.

„2022 m. gegužę Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas sumažėjo 29,2 proc., palyginti su 2021 m. geguže. Naudotų transporto priemonių rinkoje jaučiamas toks pat automobilių trūkumas, tad norint įsigyti padorų automobilį reikia išplėsti paieškos lauką ir Lietuvos teritorija neapsiriboti. Panašu, kad tokia situacija tikrai išsilaikys iki kitų metų“, – pažymi pašnekovas.

Z. Podskorbis atkreipia dėmesį, kad laikotarpis, kol Ukraina dar nėra susigrąžinusi importo muitų, yra puiki proga Lietuvos gyventojams parduoti savo turimus senesnius važiuojančius automobilius, tiesiog laikomus garažuose ar kiemuose ir nenaudojamus. Lietuvos rinkoje tokios transporto priemonės paklausos neturi, tačiau ukrainiečiai jas perka, be to, dėl automobilių trūkumo jas galima parduoti iki 20 proc. brangiau.

Mokestinės lengvatos automobilių importui į Ukrainą šioje šalyje įsigaliojo balandžio 5 d., Ukrainos prezidentui Volodymyrui Zelenskiui pasirašius Įstatymą dėl Ukrainos mokesčių kodekso ir kitų Ukrainos teisės aktų, skirtų patobulinti įstatymus karo padėties laikotarpiu, pataisų. Šio įstatymo pagrindu karo padėties galiojimo Ukrainoje metu transporto priemonėms, fizinių asmenų importuojamoms į Ukrainą, nėra taikomi muitai ir importo PVM.

Ukrainos vyriausybės duomenimis, šios lengvatos galiojimo laikotarpiu į šalį buvo importuota daugiau kaip 119 tūkst. automobilių.

Naujienos

Verslas5 val prieš

Pirmoji LOGIN diena: pranešėjai iš viso pasaulio, išskirtiniai renginiai ir uždaras vakarėlis dalyviams

Šiemet didžiausiam Baltijos šalyse inovacijų festivaliui LOGIN – aštuoniolika. Ta proga į konferenciją atvyksta rekordinis kiekis pranešėjų, dvi dienas Litexpo...

Ekspertai23 val prieš

Kripto ekspertai piešia verslo ateitį: paprastės NT įsigijimas, o Lietuva pasiūlys savo kriptovaliutą

Finansinių technologijų pažanga pasaulyje padarė didžiulį postūmį teikiant klientams inovatyvias ir patogias paslaugas. Finansų valdymas mobiliąja programėle jau nieko nebestebina....

Verslas23 val prieš

2023 m. „Hostinger“ fiksavo pelną, pajamos augo 57 proc. iki 110,2 mln. Eur

„Hostinger“ įmonių grupės konsoliduotos pardavimo pajamos 2023 m., lyginant su ankstesniais metais, didėjo 57 proc. – iki 110,2 mln. Eur....

Verslas1 d. prieš

„Akropolis Group“ trečius metus iš eilės išlaikė „S&P Global Ratings“ suteiktą BB+ reitingą su stabilia perspektyva

Tarptautinė reitingų agentūra „S&P Global Ratings“ iš naujo įvertino rezultatus ir kitas aplinkybes, kuriomis remiantis prekybos ir pramogų centrų valdymo...

Verslas4 d. prieš

„Planas Chuliganas” tapo „Ignitis” klientų aptarnavimo partneriais

Laimėjęs viešą pirkimą teikti klientų aptarnavimo paslaugas, kontaktų centras „Planas Chuliganas” oficialiai tapo sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis” klientų aptarnavimo...

Verslo Vikingai

Technologijos2 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai2 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas3 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai4 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |