Paskelbta
2 mėnesiai prieš-
By
LukasKovo 29 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) nepagrįstai skyrė baudą „Kalnapilio-Tauro grupei“ už nealkoholinio alaus ,,Tauras Tradicinis nealkoholinis“ reklamą.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas patenkino „Kalnapilio-Tauro grupės“ skundą ir panaikino ankstesnį Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą, kuris buvo palankus NTAKD.
Bendrovei bauda buvo skirta nepagrįstai
2021 m. vasario mėnesį NTAKD skyrė baudą „Kalnapilio-Taurė grupei“ už tariamus Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimus, kuriant ir skleidžiant nealkoholinio alaus ,,Tauras Tradicinis nealkoholinis“ reklamą. NTAKD teisme bandė įrodyti, kad bendrovė, skleisdama nealkoholinės produkcijos reklamą, netiesiogiai reklamavo ir bendrovės gaminamą alkoholinį alų, skatino vartoti šią alkoholinę produkciją, taip pažeisdama Lietuvoje galiojantį alkoholio reklamos draudimą.
Teismas nusprendė, kad NTAKD visgi neįrodė, kad bendrovė, reklamuodama nealkoholinį alų „Tauras Tradicinis nealkoholinis“, skleidė informaciją, skatinančią įsigyti ir vartoti alkoholinį alų „Tauras Tradicinis“, tai yra, netiesiogiai reklamavo alkoholinį alų „Tauras Tradicinis“.
„Svarbu tai, kad Lietuvoje jokie teisės aktai nedraudžia nealkoholinių produktų reklamos. Teismas labai aiškiai nurodė, kad nealkoholinis alus Lietuvos rinkoje jau yra gerai žinoma ir vidutinio vartotojo atpažįstama savarankiška produkcija. Vien tai, kad egzistuoja nealkoholinio alaus ir alkoholinio alaus skardinių apipavidalinimo, dizaino, užrašų panašumai, ar nealkoholinio alaus reklamoje yra alkoholinio alaus reklamos tematikos tęstinumas, savaime nereiškia, kad dėl šių panašumų reklamuojant nealkoholinį alų yra netiesiogiai didinamas ir gaminamo ir platinamo alkoholinio alaus žinomumas“, – komentuoja „Kalnapilio-Tauro grupei“ atstovaujanti teisės firmos „Sorainen“ ekspertė Irma Kirklytė.
Nealkoholinių gėrimų reklama nėra draudžiama
„Pozityviai vertiname tokį teismo sprendimą, kuris patvirtina visų nealkoholinių gėrimų lygias reklamos galimybes, kas ir numatyta įstatyme. Priešingu atveju tai ne tik ribotų konkurenciją tarp nealkoholinių gėrimų, bet ir prieštarautų alkoholio reklamos draudimo principams. Mūsų įmonė savo tvarumo strategijoje yra nusimačiusi auginti būtent nealkoholinio alaus asortimentą ir lyderiauti šiame segmente, tačiau apribojus nealkoholinio alaus reklamą, jį populiarinti Lietuvoje būtų sudėtinga“, – pažymėjo „Kalnapilio-Tauro grupės“ generalinis direktorius Marijus Valdas Kirstukas.
Teismas nurodė, kad NTAKD, priimdama savo sprendimą, rėmėsi tik hipotetiniu teiginiu, kad bendrovei, reklamuojant nealkoholinį alų kartu buvo reklamuojamas ir alkoholinis alus, tad nėra pakankamo pagrindo teigti, jog vidutiniam vartotojui pamačius nealkoholinį alų, jo reklamą kyla asociacijos apie alkoholinį alų. NTAKD neįrodo ir to, kad vidutinis vartotojas tokiu būdu netiesiogiai buvo skatinamas įsigyti ir vartoti būtent alkoholinį produktą.
Prie teisės firmos „Sorainen“ jungiasi pinigų plovimo prevencijos ekspertas Eimantas Vytuvis
Renginių sezonui įsibėgėjant – kokias teisines rizikas svarbu įsivertinti organizatoriams?
Į „Bagfactory” investuoja „Livonia Partners” fondas
Ambicingi ESG tikslai – kokios rizikos kyla verslams ir kada atsakomybę gali tekti prisiimti vadovams?
Eglė Venskūnienė tapo naująja teisės firmos „Sorainen“ administracijos vadove
Tvarumo informacijos atskleidimas – ką svarbu žinoti verslui?
Viena didžiausių Lietuvoje nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovių „Realco“ rinkoje ketina pasiskolinti apie 60 proc., arba iki 67 mln. eurų,...
Didžiausiame Vakarų Lietuvoje prekybos ir pramogų centre Klaipėdos „Akropolyje“, valdomame „Akropolis Group“, iš esmės modernizuojamas interjeras. Į bendrųjų erdvių atnaujinimą...
Ne vieną dešimtmetį trunkančias dviračių gamybos tradicijas puoselėjanti Lietuva kyla į aukštesnį lygį. Pastaraisiais metais šaliai pavyko pritraukti daugiau ir...
Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje veikiantys startuoliai sumokėjo 82 mln. eurų mokesčių – 40 proc. daugiau nei prieš metus ir...
Lietuvos RegTech startuolis AMLYZE, kuriantis FinTech, neobankams ir kriptovaliutų įmonėms skirtus pinigų plovimo prevencijos sprendimus, sėkmingai užbaigė 1 mln. eurų...
„Leafood“ – nauja, įdomu ir dar nepatirta. Įmonės vizija – aprūpinti vartotojus maistingiausiais ir sveikiausiais lapiniais žalumynais, kad būtų užtikrinta...
NUMAI – pirmasis nepriklausomas „Nuomokis ir pirk“ paslaugos teikėjas Europos sąjungoje. Suteikdami žmonėms galimybę greičiau įsikelti į savo namus, per...
“Youtube” platformoje benaršantiems, Aivaro Milašausko pavardė tikrai girdėta. „Mano gyvenimas sukasi aplink įvairias naujas patirtis. O tas patirtis susirinkti ir...
„Town Projects“ – nekilnojamojo turto (NT) projektų valdymo ir įgyvendinimo paslaugas teikianti įmonė, sėkmingai atstovaujanti klientų interesus, bendraujant su tiekėjais,...
„Daugelyje šalių vis dar galima sutikti nemažai nesąžiningų naudotų automobilių pardavėjų, vadinamųjų „perekupų“. Pagrindinis mūsų veiklos tikslas – padėti pirkėjams...
Suprasdami visą “OpenAI” kalbos modelio “ChatGPT” potencialą, daugelis naudotojų jau pradėjo plėsti savo klientų aptarnavimo paslaugas arba kurti naujus verslus...
Prieš pandemiją buvo prognozuojama, kad mobiliųjų programėlių kūrimas iki 2023 m. atneš 935 mlrd. dolerių pajamų. Pandemija pagreitina šį procesą...
Prekyba vaikiškais drabužiais yra viena iš paklausiausių mažmeninės prekybos sričių. Norint prekiauti šiuo asortimentu, nereikia licencijos, o sandėliavimui nereikia jokių...
Plaukų šalinimas lazeriu – vis labiau populiarėjanti grožio verslo sritis. Šiuo metu tai viena patikimiausių ir pelningiausių sričių. Štai kodėl:...
Norėdami atidaryti batų ar drabužių parduotuvę, daugelis žmonių klaidingai mano, kad jiems reikia išsinuomoti prekybos vietą, samdyti darbuotojus ir nusipirkti...