Sekite naujienas

Verslas

Rasa Jusionytė: „Pirmiausia – turime pačios leisti sau veikti“

Paskelbta

-

Rasa Jusionytė, internetinių kursų platformos ir moterų klubo „Ką darai, daryk gerai“ įkūrėja, nuo nulio pradėjusi ne vieną verslą, dažnai sutinka moteris, kurios neryžtingai trypčioja prie naujo verslo starto linijos. Iš asmeninės patirties ji žino – didžiausias stabdis imtis naujos veiklos yra ne žinių stygius, bet mūsų pačių neryžtingumas.

„Sugalvojusios verslo idėją, moterys nedrąsiai pasakoja apie ją artimiesiems, draugėms, tarsi klausdamos kitų – ką jie apie tai mano, ar patartų ją įgyvendinti. Bet kiti dažniausiai nelabai gali patarti. Pirmiausia mes pačios turime duoti sau leidimą kažką daryti, imtis naujos veiklos“, – įsitikinusi Rasa.

Reklama:

Ir tikrai nereikia tikėtis, kad naujo verslo startas turi būti tobulas, įspūdingas, lydimas srauto užsakymų ar pirkėjų minios. Ne, geriau pradėti pamažu, žingsneliais. Šį žodį, kad ir pati jo niekada nepamirštų, pašnekovė yra išsitatuiravusi ant rankos. Taip vadinasi ir jos moterų klubui leidžiamas naujienlaiškis.

Verslo idėją padiktavo pyktis

Kartu su partnere Karolina Brusokiene nuotolinių kursų platformą „Ką darai, daryk gerai“ įkūrusi Rasa netikėtai prisipažįsta – imtis šios veiklos ją paskatino pyktis.

Rasa Jusionyte su verslo partnere Karolina Brusokiene. Nuotrauka Bartės Barauskaitės

„Dirbau su vienu iš bankų ir iš eksperto išgirdau statistiką – apie 80 proc. verslų pradeda vyrai, likusią dalį – moterys. Pagalvojau, kad tai labai neteisinga, tiesiog supykau ir nusprendžiau, kad reikia keisti šią situaciją“, – prisimena pašnekovė.

Menininkų – dailininko ir galerijos savininkės – šeimoje augusi Rasa nuolat girdėjo tėvų pokalbius ne tik apie meną, paveikslų pardavimą, bet ir apie šios veiklos prasmę, matė tėčio pastangas sudaryti kuo geresnes kūrybos sąlygas kolegoms dailininkams, Dailininkų sąjungos nariams. Nepasirinkusi jų kelio, Rasa iš namų išsinešė aiškią žinią – jos veikla ne tik turi būti pajamų šaltinis, bet ir turėti prasmę.

Baigusi žurnalų leidybos studijas Londone, Rasa kurį laiką liko šiame mieste, dirbo žurnaluose bei komunikacijos agentūrose su startuoliais. Vėliau nusprendė grįžti į Lietuvą, ir čia surado įvairių veiklų – dirbo ryšių su visuomene agentūroje, buvo vieno iš bankų instagramo „veidu“, vedė radijo laidas, organizavo renginius. Sparčiai populiarėjo ir užsienyje sėkmingai platinamas jos leidžiamas žurnalas „What do people do?“.

Prisiminti savo pyktį ir vėl imtis naujos veiklos paskatino ar netgi privertė pandemija. Ją paskelbus Rasa buvo pajūryje, čia nusprendė ir pasilikti. Nepaisant to, kad praktiškai per vieną naktį liko be pajamų šaltinių – dėl pandemijos užsidarė žurnalu Londone, Berlyne, Lisabonoje prekiavusios parduotuvės, sustojo renginiai.

Teko ieškotis naujos veiklos, atsispiriant nuo to, ką jau turėjo, kokios patirties buvo sukaupusi. Įvertinusi auditoriją socialiniuose tinkluose, Rasa nusprendė parengti mokymų kursą.

„Vyras labai palaikė šią mano idėją, padėjo nufilmuoti pirmuosius mokymus. Tai nebuvo nei daug investicijų pareikalavęs, nei labai aukštos kokybės įrašas, bet jis tapo labai populiariu – jį pirko šimtai žmonių“, – pasakojo apie naujos veiklos pradžią Rasa.

„Ką darai, daryk gerai“

Pradėjusi naują veiklą, visada daug idėjų turinti, kūrybiška moteris suprato, kad reikėtų pagalbos žmogaus, gerai sutariančio su skaičiais. Į instagrame jos paskelbtą žinutę atsiliepė Karolina Brusokienė. Tik susipažinusios moterys po poros valandų pokalbio sutarė drauge imtis naujo projekto.

„Karolina – nereali. Būdama dvidešimt penkerių ji jau turėjo tris vaikus ir penkis verslus. Ji tiesiog turi talentą daryti verslą. Mes taip ir sutarėme: Karolina užsiima finansine verslo puse, o aš – turiniu“, – džiaugėsi netikėtai surasta verslo partnere pašnekovė.

Per tris savaites verslas buvo pradėtas – sukurta nuotolinių kursų platforma „Ką darai, daryk gerai“.

„Matėme, kad daug mokymų, platformų kalba apie skaičius, apie pardavimus. Tačiau širdyje jaučiau, kad moterims trūksta ir tos „minkštosios“ pusės – mokymų apie pasitikėjimą savimi, savo vietos radimą, motyvaciją. Sprendžiau pagal save – kas man aktualu, kokios informacijos ieškau“, – pasakojo nuotolinių kursų platformos kūrėja.

Pasak jos, dabar mokymų platformoje apie pusę mokymų sudaro „rimtieji“ seminarai apie verslą, marketingą ir finansus, o likusią dalį – motyvaciniai, psichologų rekomendacijos ir pan.
Iš pradžių mokymais labiau domėjosi jaunesni žmonės, trisdešimtmečiai, baigę mokslus, sėkmingai pradėję kopti karjeros laiptais ir supratę, kad nori gyvenime siekti kažko kito, užsiimti kita – prasmingesne, artimesne, įdomesne, o gal – pelningesne veikla.

„Dabar, po dviejų metų veiklos, prie mūsų pradėjo jungtis vyresnės moterys, artėjančios prie penkiasdešimtmečio ar jį atšventusios. Jos jau užauginusios vaikus, gerai žinančios, ko nori iš gyvenimo, ir jos pradeda daryti nuostabius dalykus“, – pasakojo Rasa apie besiplečiantį klienčių ratą.

Šalia mokymų susibūrė ir „Veiklių moterų klubas“, dabar vienijantis beveik septynis šimtus moterų, kurios dalijasi tarpusavyje patirtimi, padeda vienos kitoms.

Išdrįsti pradėti, nebijoti klysti

„Viena dažniausių klaidų, kurią daro moterys – yra jų įsivaizdavimas, kad naujo verslo startas turi būti tobulas. Jos ilgai kuria ir dailina interneto svetaines, pasiruošia didžiausias lenteles, ir vis atidėlioja pradžią. Kai dirbau Londone su startuoliais, mačiau, kaip jie drąsiai imasi naujo verslo, išbando naujas idėjas. Pradėti reikia kaip ir sporto klube – mažais žingsneliais, ir pamažu eiti pirmyn, įsitikinant, kad pokyčiai nėra skausmingi, kad nėra ko bijoti“, – sako pašnekovė.

Ne viena klubo narė, dabar kurianti klestintį verslą, gali pasidalinti savo istorija, kaip pradėjo verslą pardavinėdama prie Halės turgaus namuose keptą duoną, kai verslo startas neatitiko jokių standartų ar įprastų verslo kūrimo taisyklių.

Kitas Rasos patarimams – nebijoti suklysti, o suklydus – nebijoti pripažinti savo klaidą ir ieškoti pagalbos.

„Moterys turi tokį gajų įsitikinimą „aš pati“. Bet nebijokime parodyti, kad kažkas nesiseka, nebijokime ieškoti pagalbos ir mokėkime ją priimti. Kaip žmonės galės mums padėti, jei vaidinsime, kad viskas ir taip labai gerai?“, – kėlė retorinį klausimą pašnekovė.

Šias tiesas ji gali pagrįsti savo pačios pavyzdžiu – pradėtu verslu. Nežinodama atsakymų į finansų klausimus, ieškojo pagalbos ir susirado puikią verslo partnerę, pritrūkusi žinių, ėjo mokytis.

„Pradėjome nuo paprastos svetainės, nuo kelių kursų, bet, turėdamos aiškų tikslą – padėti moterims kurti verslą ar atrasti savo pašaukimą kuriant karjerą. Ir startas nebuvo labai lengvas, buvo mokymų, kurių niekas nepirko. Tada reikėjo mums pačioms mokytis apie skaitmeninį marketingą, internetinį verslą ir panašius dalykus, papildomai baigiau koučingo kursus“, – dalijosi patirtimi Rasa.

Tolesnė patirtis ir bendravimas su moterimis padiktavo naujas mokymų temas – kaip plėtoti verslą, valdyti lūkesčius, pasirūpinti savimi. Iš naujų temų gimė stovyklos moterims.

Kodėl verta visa tai daryti – imtis verslo, rizikuoti? Žinoma, jei tenkina darbas ir pajamos, jei dabartinėje veikloje matote prasmę ir tikslą – jums pasisekė, keisti gal nieko ir nereikia. O jei ne? Jei darbas atrodo it vergovė, jei neteikia džiaugsmo, nuolat keliate klausimus ką ten veikiate – tada iš tiesų laikas pagalvoti apie pokyčius.

„Darbe praleidžiame didelę gyvenimo dalį, jei esi jame nelaiminga – moki už tai didžiulę kainą – savo gyvenimo laiką. Dar gaji nuomonė, kad gavai savo scenarijų, ir negali jo pakeisti. Netiesa – galime gyvenime turėti daug pradžių ir daug naujų kelių“, – įsitikinusi Rasa.

Naujienos

Sekite naujienas

Startuoliai

Verslo vikingai

Verslo idėjos

Visos teisės saugomos.© 2015-2022 | Kopijuoti draudžiama | SEO paslaugos: Bilger.lt