Paskelbta
2 savaitės prieš-
By
LukasBendrovės „Telia Company“ išsikeltą tikslą iki 2040 metų visoje vertės grandinėje pasiekti „grynojo nulio“ emisijų (ang. Net Zero) patvirtino Mokslu grįstų tikslų iniciatyva (ang. Science Based Targets Initiative). Taip pat buvo patvirtinti atnaujinti bendrovės artimiausio laikotarpio ir nauji ilgo laikotarpio tikslai.
Mokslu grįsti tvarumo tikslai suteikia įmonėms aiškias gaires šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos mažinimui, leidžia tikslingai siekti savo poveikio klimatui minimizavimo ir didinti verslo atsparumą ateities iššūkiams. Tvarumo tikslai yra laikomi grįstais mokslu, jei jie atitinka naujausius klimato mokslo duomenis ir vertinimus dėl priemonių, kurių būtina imtis norint pasiekti Paryžiaus klimato susitarime iškelto tikslo – vidutinės pasaulinės oro temperatūros kilimą, lyginant su priešindustriniu laikotarpiu, apriboti 1,5 °C.
„Aplinkosauga yra viena iš kertinių mūsų tvarios veiklos sričių, todėl esame išsikėlęambicingus aplinkosaugos tikslus, kurių siekia visa įmonių grupė. Diegdami ir vystydami skaitmeninius sprendimus rodome kelią ir kitiems sektoriams, kaip judėti nulinės emisijos link. Taip pat mažiname ir savo pėdsaką ir prisidedame prie klimato krizės iššūkių sprendimų“, – „Telia“ kokybės, procesų, darbuotojų saugos ir aplinkosaugos komandos vadovė Aurelija Žėkienė.
Pagrindinio tikslo – iki 2040 metų visoje vertės grandinėje pasiekti „grynojo nulio“ emisijų – „Telia Company“ siekia remdamasi trumpalaikiais ir ilgalaikiais aplinkosaugos tikslais. Pirmieji buvo atnaujinti po to, kai bendrovė anksčiau numatyto termino pasiekė užsibrėžto tikslo iki 2025 metų perpus sumažinti savo veiklos CO2 emisiją. To pavyko pasiekti 2020 visiškai pilnai perėjus prie iš atsinaujinančių šaltinių gaunamos energijos naudojimo.
Nauji bendrovės trumpo laikotarpio tikslai apima siekį šiltnamio efektą sukeliančių dujų 1 ir 2 apimties emisiją iki 2030 metų, lyginant su 2018 metais, sumažinti 90 proc. „Telia Company“ taip pat įsipareigojo absoliučią 3 apimties emisiją iš savo parduodamų ir nuomojamų produktų iki 2025 metų, lyginant su 2018 metais, sumažinti 29 proc. Be to, „Telia Company“ yra išsikėlusi tikslą pasiekti, kad bendrovės tiekėjai, vertės grandinėje nulemiantys 72 proc. emisijų, iki 2025 metų būtų išsikėlę mokslu grįstus tikslus, apimančius prekių, paslaugų ir kapitalo įsigijimus.
Pagrindiniai ilgalaikiai bendrovės tvarumo tikslai apima siekį nuo 2030 metų iki 2040 metų išlaikyti bent 90 proc. absoliučios 1 ir 2 apimties emisijos sumažinimą, atskaitos tašku laikant 2018 metus. „Telia Company“ taip pat įsipareigoja absoliučią 3 apimties šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją iki 2040 metų, lyginant su 2018 metais, sumažinti 90 proc.
IRT sektoriaus įtaka mažinant CO2 emisiją – didžiulė
2021 metais „ScienceDirect“ žurnale paskelbtos studijos duomenimis, informacinių ir komunikacinių technologijų (IRT) sektorius lemia 2,1-3,9 proc. visos globalios šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos. Visgi 2020 metais „Exponential Roadmap Initiative“ atliktos studijos vertinimu, skaitmeninis sektorius savo tiesioginę emisiją iki 2030 metų gali sumažinti 15 proc., o prisidėdamas prie sistemos transformacijos ir veikdamas vartotojų sprendimus – dar 35 proc.
Siekdama klimato tikslų „Telia“ pasiekė reikšmingo progreso
Iki praėjusių metų pabaigos „Telia Company“ savo 1 ir 2 apimties šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją sumažino 85 proc. Maždaug 90 proc. „Telia“ vertės grandinės nulemtos emisijos susidaro tiekėjų grandyje. Dėl to bendrovė skatina tiekėjus į savo planus ir veiklą įsitraukti klimato tikslus. 2023 metų birželį už maždaug 45 proc. vertės grandinės emisijas atsakingi „Telia Company“ tiekėjai turėjo nusistatę mokslu grįstus tikslus.
„Telia“ skaičiavimais, bendrovės rinkai tiekiami daiktų interneto ir nuotolinį darbą įgalinantys sprendimai 2022 metais leido vartotojams savo energijos suvartojimą sumažinti maždaug 810 GWh, o CO2 emisiją – maždaug 330 tūkst. tonų. Tai prilygta maždaug 90 tūkst. namų ūkių metiniam energijos suvartojimui arba 2,4 mln. kelionių lėktuvu pirmyn ir atgal tarp Stokholmo ir Helsinkio.
Bendradarbiaudama su panašiomis vertybėmis besivadovaujančiomis organizacijomis „Telia“ siekia padėti savo klientams ir partneriams išnaudoti skaitmeninimo suteikiamas galimybes ir paspartinti perėjimą prie tvaresnių praktikų.
Tokio bendradarbiavimo pavyzdžiais yra „Telia Company“ įsitraukimas į GSMA mobiliojo tinklo operatorių industrijos asociacijos veiklą, pastangos prisidėti prie „Exponential Roadmap“ iniciatyvos „1.5°C Business Playbook“, „1.5°C Supply Chain Leaders“ iniciatyvos steigimas, praktinių gairių verslui pateikimas per „Supplier Engagement Guide“ ir „SME Climate Hub“ projektus, taip pat „Eco Rating“ iniciatyvą, kuri padeda vartotojams įvertinti skirtingus mobiliuosius įrenginius aplinkosauginiu požiūriu.
Balansas tarp darbo ir asmeninio gyvenimo – ar darbdaviai padeda jį atrasti?
„Telia“: klientai nuo vidurnakčio šluoja „iPhone 15 Pro“
Sumažėjęs susidomėjimas IT bei inžinerinės pakraipos studijomis kelia nerimą: problemą ima spręsti verslas
Galvos skausmas Švedijoje: paaiškėjo nustebinę piratavimo mastai
„Telia“ padės bendrovei ESO išsiųsti milijonus SMS žinučių
„Telia“ skelbia kada bus galima įsigyti „iPhone 15“ Lietuvoje
Apklausa apie ateinantį įpročių keitimą: rinkti 0 vietoje 8 skambinant Lietuvoje prasčiausiai pasiruošęs jaunimas
Ekrano laiko ribojimas vaikams: kodėl nepakanka tik nustatyti ir kaip pasiekti geriausią rezultatą?
RRT duomenys: „Telia“ aplenkė visus Lietuvos operatorius pagal sunaudotus mobiliuosius duomenis
Iš kur gauti pinigų startuoliui – toks klausimas kyla vos tik kilus verslo idėjai. Juk pradedantis verslininkas ne visada turi...
Rugpjūčio mėnesį net kelissyk siautusi stichija negailėjo nei pastatų, nei automobilių. Pastarųjų savininkams audrų padaryta žala sudarė kone pusę visų...
SBA valdoma bendrovė „Urban hub Investments“ prekybos, sandėlių ir biurų (angl. stock-office) miestelių „Urban HUB“ Kaune ir Vilniuje plėtotoja, pradeda...
“Kenjo”, vienas iš pirmaujančių Europos žmogiškųjų išteklių technologijų startuolių, užbaigė “Hi Inov” vadovaujamą 8,8 mln. eurų vertės A serijos investicijų...
Gamybos verslo idėjoms būdingos didelės investicijos, tačiau jos turi plačias pelno ir apyvartos galimybes. Šiame straipsnyje surinkome 25 gamybos verslo...
Kriptovaliutos, akcijų prekyba rinkoje, spekuliavimas, investavimas – vieniems šios temos atrodo nepažįstamos ir sunkiai perprantamos, o kiti sukaupia tiek žinių,...
Renginių organizatoriaus darbas atrodo nesibaigianti šventė. Tad norinčių dirbti šioje srityje turėtų netrūkti. „Iš dalies taip ir yra, – sutinka...
Neseniai įsikūrusios kampanijos LAVA SALES tikslas – pritraukti naujų klientų šaltų skambučių pagalba ir taip padėti verslui augti. Telemarketingo paslaugas...
Tikrai ne vieną kartą pačiam teko patirti ar iš draugų girdėti apie sukčiavimo atvejus, kuomet perkant prekes iš fizinių asmenų...
Taupymas, investavimas, akcijų biržos – terminai, kurių daugelis dar nepažįsta, o gal laiko tolima siekiamybe. Praktinius patarimus geresniam finansų valdymui...