Paskelbta
5 d. prieš-
By
LukasĮmonės, kurios kitąmet svarsto įsigyti naują automobilį turėtų jau dabar suklusti ir atidžiai dėliotis planus, kadangi pamiršus svarbią naujovę, gali laukti labai netikėta staigmena. Ekspertai primena, kad jau nuo 2025 m. sausio 1 d. už įsigyjamą naują automobilį, gali tekti sumokėti pelno mokestį, o tokie pokyčiai labiausiai palies tuos, kurių naujas automobilis bus brangus ir taršus. Nors šių metų viduryje priimtas pelno mokesčio įstatymo pokyčių tikslas, pasak politikų, yra skatinti ekologiškesnių transporto priemonių naudojimą, pasak ekspertų, verslui, o ypač tam, kuris bus nepasiruošęs, tai gali reikšti pastebimai išaugusias išlaidas ir ilgesnes papildomų sprendimų paieškas.
Kaip pastebi verslo finansavimo bendrovės „Finpro” valdybos narys Kęstutis Grinaveckas, artėjantys pelno mokesčio įstatymo pakeitimai gali turėti kelis neigiamus aspektus transporto sektoriui.
„Visų pirma, gali nukentėti Lietuvos automobilių parkas. Dėl 2025 m. sausio 1 d. pokyčių verslas, kuris nebus pasiruošęs ir atsidėjęs papildomo kapitalo, tikėtina, bus labiau bus linkęs rinktis senesnius bei pigesnius automobilius, nei iki šiol. Šiai dienai mūsų šalies automobilių parkas yra vienas iš seniausių Europos Sąjungoje. Antra, įmonės, kurios neturi didesnės finansinės pagalvės bei kiekvienas euras joms yra be galo svarbus, gali svarstyti ir ieškoti galimybės automobilius įsigyti kitose Europos Sąjungos šalyse, kur tokio įstatymo nėra arba jis palankesnis. Blogiausia, jog mūsų šalies biudžetas dėl to gali prarasti tūkstančius eurų, kadangi mokesčiai bus mokami ne Lietuvoje”, – teigia K. Grinaveckas.
Kada pelno mokesčio nereikės mokėti?
Kita vertus, kitais metais naujus automobilius planuojantis įsigyti verslas turėtų atkreipti dėmesį į tai, kad pelno mokestis turės būti mokamas ne visada.
Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, jeigu planuojamo įsigyti automobilio išmetamas CO2 kiekis lygus 0 ir jo kaina neviršija 75 tūkst. Eur – sąnaudas bus galima nurašyti bei pelno mokesčio mokėti nereikės. Šiai kategorijai galima priskirti elektromobilius. Jeigu automobilio išmetamas CO2 kiekis neviršija 130 g/km, o jo kaina yra iki 50 tūkst. Eur – mokesčiai taip pat nebus taikomi.
Jeigu automobilio išmetamas CO2 kiekis viršija 130 g/km, tačiau neviršija 200 g/km, o jo kaina neviršija 25 tūkst. Eur – mokesčiai taip pat nebus taikomi. Kaip ir tokiu atveju, jeigu automobilio išmetamas CO2 kiekis viršija 200 g/km, tačiau jo kaina yra mažesnė nei 10 tūkst. Eur.
Tuo tarpu, jei automobilio išmetamas CO2 kiekis viršija 130 g/km, bet neviršija 200 g/km ir jo kaina yra 50 tūkst. Eur – pelno mokestis bus 4 000 Eur. Jeigu automobilio kaina yra 50 tūkst. Eur, jo išmetamas CO2 kiekis viršija 200 g/km – pelno mokestis bus 6 400 Eur.
Nuo naujų metų įsigaliojantis įstatymas negalios tiems, kurie transporto priemonę įsigijo iki 2025 m. sausio 1 d.
Kokie šiuo metu yra populiariausi automobiliai?
Pasak K. Grinavecko, taršumo klausimas kitąmet gali būti labai jautri tema tiems, kurie įsigyja automobilius, kadangi elektromobiliai šiuo metu išgyvena nuosmukį. „Finpro” vidiniai duomenys rodo, kad šiais metais Lietuvoje verslai labiau linkę įsigyti benzinu varomus automobilius, o jų kaina, dažniausiai, svyruoja nuo 10 000 Eur iki 40 000 Eur.
„Analizuodami duomenis ir tendencijas pastebime, kad mūsų šalies verslai itin mėgsta „Toyota” ir „Volkswagen” gamintojo automobilius. Na, o anksčiau „ant bangos” buvęs susidomėjimas elektromobiliais kiek atslūgo. Pavyzdžiui, remiantis „Regitros” duomenimis, iki šių metų rugsėjo Lietuvoje įregistruota maždaug 300 mažiau elektromobilių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, o elektromobilių rinkos dalis mūsų šalyje, lyginant su pernai sumažėjo kiek daugiau nei procentu. Be to, „Regitros” duomenimis, mūsų šalyje iki rugsėjo užregistruota 18 proc. mažiau elektromobilių negu pernai tuo pačiu laikotarpiu”, – pastebėjimais dalijasi K. Grinaveckas.
Kęstutis Grinaveckas. Audringi vėjai Europos automobilių rinkoje: spartesnio perėjimo prie elektromobilių turėsime kiek palaukti
Dainius Vaičikonis. Europos versluose – trilijonai neapmokėtų sąskaitų: įmonės ir toliau aktyviai ieškos, kaip išlaikyti savo likvidumą
„Finpro” pirmąjį pusmetį suteikė 8% daugiau verslo paskolų
Marijus Venckūnas. Verslui pritrūko pinigų: ką svarbu žinoti prieš skolinantis
K. Grinaveckas. Smulkaus ir vidutinio verslo galvos skausmas – kur kreiptis, kai bankas nesuteikia paskolos verslui?
„Finpro” kredito rizikos vadovo pareigas užėmė Marijus Venckūnas
Kęstutis Grinaveckas. Techninė recesija – 10 būdų, kaip verslui pasiruošti sunkesniam laikotarpiui
Kęstutis Grinaveckas. Dažniausios smulkiojo ir vidutinio verslo finansų valdymo klaidos
Didžiausias Lietuvoje startuolių ekosistemos renginys „Startup Fair. Pulse 2024“ į Vilnių šiemet pritraukė virš 4000 dalyvių ir 300 investuotojų iš...
Pietų Ispanijoje, tarp Marbeljos, Esteponos ir Benahaviso miestų plytintis regionas jau gana seniai yra įgavęs „Auksinio trikampio“ pavadinimą. Pačiame Andalūzijos...
Viena didžiausių lenktai klijuotos faneros gamintojų Europoje, Klaipėdos rajone Plikių kaime veikianti „Sakuonos“ gamykla, ateityje planuoja asortimento ir gamybos apimčių...
Baltijos šalių turizmo rinkos lyderė „Novaturo“ grupė skelbia, kad nuo spalio 7 d. bendrovės finansų direktoriaus pareigas pradės eiti Darius...
Nors kibernetinių atakų skaičius Šiaurės Europoje nuo pernai išaugo beveik penkis kartus, jas atremti 2024 metų pradžioje buvo pasirengęs tik...
Drąsi, charizmatiška ir aktyvi – taip galėtume apibūdinti soc. tinkluose daugumai gerai žinomą mokytoją Veroniką. Pradėjusi savo darbo kasdienybe, ugdymo...
Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas Dmitrijus Borisenka...
Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...
Įvairūs dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...
Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...