Paskelbta
9 mėnesiai prieš-
By
LukasPenktadienį Vilniuje, „Vilnius Tech Park“ erdvėse, prasideda tris dienas vyksiantis tarptautinis hakatonas „DigiLogistics Hack“, kuriame iš įvairių Europos šalių susirinkę 16 mentorių ir susibūrusios startuolių komandos ieškos atsakymų į klausimus, kaip atsisakius popierinių dokumentų turėtų veikti duomenų apsikeitimo sistemos tarp valstybinių atsakingų institucijų ir privataus sektoriaus. Skaitmeninis duomenų apsikeitimas transporto logistikos sektoriuje sutrumpins krovinių pristatymo laiką, valstybių sienų kirtimo procedūras padarys sklandesnes, sumažins įtaką klimato kaitai.
„Lietuvoje pirmą kartą renkasi verslo, inovacijų ir programavimo ekspertai praktikai net iš kelių Europos šalių ir čia ieškos praktikoje pritaikomų sprendimų. Visi turi aiškų tikslą – atrasti būdus, kaip logistikos procesus padaryti ir efektyvesnius, ir mažiau kenksmingus gamtai. Sunku patikėti, bet tai tikrai vyksta Vilniuje, tad čia, tikime, gims sprendimai, kuriuos taikys viso pasaulio logistikos įmonės“, – sako hakatoną organizuojančios Transporto inovacijų asociacijos vadovė Asta Kazlauskienė.
Hakatone išsikelti 4 pagrindiniai iššūkiai, kuriuos turės įveikti dalyviai: metaduomenų naudojimo transporto ir logistikos procesams būdai, intermodalinio (kai dalyvauja ne viena transporto rūšis) krovinių vežimo ir logistikos galimybės, sienų kirtimo (su muitinėmis susijusių procesų) skaitmenizacija ir spartinimas bei visus apjungiančios anglies dioksido mažinimo metodų paieškos.
Lietuvos, Estijos, Suomijos startuolių komandos dirbs su 16 mentorių – savo sričių inovacijų profesionalų. Tarp jų – Matti Lankinen, kuris 18 metų dirbo bendrovėje „Nokia“ ir buvo atsakingas už tarptautinio verslo valdymą, Ulrika Hurt – Europos elektroninės krovinių informacijos reglamento ir skaitmeninių tiekimo grandinių tyrimų ir plėtros bei politikos ekspertė, Estijos ekonomikos ir komunikacijos ministerijos pareigūnė Eva Killar, UAB „Bunasta“ įkūrėjas, Transporto inovacijų asociacijos valdybos pirmininkas Jurgis Adomavičius ir kiti.
Pirmąją hakatono dieną komandos bus supažindintos su iššūkiais, mentoriais ir pradės dirbti komandose, antrąją dieną dalyvių lauks mentorių paskaitos ir komandinio darbo sesijos, o trečiąją komandos baigs darbus, pristatys savo iššūkių įveikimo atradimus kolegoms. Kaip komandos susidoros su iššūkiais, įvertins logistikos ir tarptautinio verslo profesionalų komisija, kurios manymu, geriausius sprendimus pasiūlę hakatono dalyviai sekmadienį 17 val. bus apdovanoti piniginiais prizais.
„Šiandieniniame pasaulyje be skaitmenizacijos verslo sėkmė praktiškai neįmanoma, todėl tam skiriame daug dėmesio, – sako komisijos narys, logistikos inovacijas savo veikloje taikančios įmonės „cargoGo“ direktorius Osvaldas Švitra. – Čia susirinkę savo sričių profesionalai ir originaliai mąstantys jaunieji startuoliai, tikiu, išdiskutuos paprastus ir genialius sprendimų, kuriuos pritaikę galėsime spartinti logistikos skaitmenizaciją.“
Šis Transporto inovacijų asociacijos organizuojamas hakatonas – vienas iš būdų, kuriais siekiama ES Baltijos jūros regiono strategijos tikslų ir yra palaikomas tokių regionų organizacijų, kaip „CaaS Nordic“, „LIKTA“, „KiGeiT“, „InfoBalt“ ir kt. Šia bendradarbiavimo iniciatyva ruošiamasi Europos elektroninės krovinių informacijos reglamento (ang. Electronic Freight Transport Information, eFTI) įgyvendinimui.
eFTI tikslas – sukurti teisinį reguliavimą ir standartus krovinių vežimo elektroniniam informacijos apsikeitimui ES teritorijoje. Įgyvendinant reglamentą turės būti sukurti technologiniai sprendimai dokumentų elektroniniam apsikeitimui tarp viešo ir privataus sektoriaus. 2025 metais eFTI reglamentas pradės galioti valstybiniame sektoriuje ir šalys narės privalės priimti krovinių vežimo dokumentus iš rinkos dalyvių elektroniniu formatu. Taip būtų siekiama įveikti net keletą iššūkių: sutrumpinti krovinių pristatymo laiką, sienų kirtimo procedūras padaryti sklandesnes, mažinti įtaką klimato kaitai, atsisakyti popierinių dokumentų. Skaičiuojama, kad, visiškai įgyvendinus šį reglamentą, administracinės išlaidos operatoriams sumažėtų iki 27 mlrd. eurų, o operatorių darbo valandų dokumentų valdymui per metus būtų sutaupoma maždaug už 75–102 mln. eurų.
Finansų ministerija brėžia Lietuvos „Fintech“ gaires: tikslas – tapti šio sektoriaus lyderiais Europoje
Lietuvoje apsilankiusi „Nokia“ viceprezidentė M. Mentula įvardijo, kokias 5G monetizavimo galimybes mato mūsų šalyje
Lietuviai imasi lyderystės spartinti krovinių gabenimo skaitmenizavimą ir mažinti taršą
Prizai VISIEMS. Ar mes užsidarysim? Ar vlogai artėja prie PABAIGOS?
Geras gyvenimas – MAISTAS ir SEKSAS, bet šuo trukdo APIE TAI KALBĖTI.
Atskleisim tai, kas slypi anapus VIDEO BLOGO, tai ko Jūs nematote
Uzbekistane PAMEČIAU savo KAMERĄ!
Kas LAIMĖJO plakatą su palinkėjimu iš PARYŽIAUS?
Ulialia kokie POKYČIAI LATVIJOJE
Tvarios miestų plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ užbaigė paskutinįjį – ketvirtąjį – gyvenamųjų namų projekto „Matau Vilnių“ etapą. Sostinės centre, šalia...
Ekspertai sutinka, kad 2023-ieji į technologijų istoriją įeis kaip lūžio metai, daugeliui atvėrę akis apie tikrąsias tinklų ir mašinų galimybes....
Lietuviškas startuolis „Inion Software” trečiąjį šių metų ketvirtį pardavimus padidino beveik 300 proc. Per devynis šių metų mėnesius bendrovės pardavimai...
Lietuvoje aktyviai veikia daugiau nei 870 startuolių, kuriuose dirba 17,8 tūkst. talentų. Per tris pirmuosius metų ketvirčius tik šie startuoliai...
Atėjusi žiema atsineša ne tik minkštą sniegą ir Kalėdas, bet ir tamsą, kuri veikia nuotaiką bei darbingumą. Šviesos poveikis žmogaus...
Dirbti ir vystyti verslą saulėtoje Ispanijoje gali būti ne vieno lietuvio svajonė. Ją prieš šešerius metus įgyvendino Sonata Norkienė, šiuo...
Grožio pasaulyje dirbanti Deimantė Gelgutienė atlieka SPA ritualus veidui ir kūnui, konsultuoja kosmetologes ir SPA centrus. Trenerė savo veiklas derina...
„SME Finance“ įmonė šiuo metu didžiausia Baltijos šalyse nebankinio finansavimo technologijų platforma, suteikusi finansavimą už daugiau nei 1,5 mlrd. eurų,...
Domantui Dulkei dabar pats darbymetis. Pirkitpadangas.lt vadovas neslepia, kad jo verslas – labai sezoninis, o artėjant šaltajam metų sezonui ateina...
Už „Taupykite savo laiką“ šūkiu besivadovaujančios logistikos kompanijos „Onzė“ vairo – veikli moteris, mama, kuri nebijo rizikuoti, bandyti ir imti...