Sekite naujienas

Verslo idėjos

Ko reikia norint atidaryti kebabinę?

Paskelbta

-

Kebabinės atidarymas yra viena iš palankiausių verslo plėtros galimybių patyrusiems ir net pradedantiesiems verslininkams. Tokias įstaigas galima atidaryti keliais formatais, t. y. sezonines (palapinių kebabinė) ir stacionarias (įstaiga, panaši į kavinę, bet gerokai besiskirianti nuo jos patiekalų asortimentu). Akivaizdus pliusas yra tai, kad kiekvienas verslininkas gali pasirinkti jam priimtiniausią variantą ir plėtoti savo verslą reikiama kryptimi. Šiuo atveju šiam verslumo segmentui būdingas didelis pelningumas, nedidelės išlaidos, geras atsiperkamumas ir maža rizika. Be to, vienas iš tokios įstaigos atidarymo privalumų – galimybė turėti platų klientų ratą, apimantį įvairių socialinių sluoksnių atstovus, pradedant studentais ir baigiant verslininkais. Žinoma, nepaisant šių akivaizdžių privalumų, kebabinė bus sėkminga tik parengus išsamų ir gerai apgalvotą verslo planą. Tam verslininkas turi apsispręsti dėl verslo formos, susipažinti su jo registravimo taisyklėmis, reikalavimais patalpoms, meniu sudarymo subtilybėmis, taip pat darbuotojų skaičiumi ir kvalifikacija.

Verslo formatas

Dažnai išgirdus žodį “kebabinė”, vaizduotėje iškart iškyla nešiojama palapinė su virtuve ir kepsnine gryname ore, keli staliukai prie išvažiavimo ar įvažiavimo į miestą. Tačiau tai tik vienas iš galimų įstaigos formatų – vasaros kebabinė.

Minėtas formatas turi šių privalumų:

Nedidelės išlaidos įstaigos įrangai (paprastai įrengiama palapinė, šalia kurios įrengiama kepsninė, stalai klientams palapinėse arba po sulankstomais skėčiais);

Mobilumas (jei vieta pasirinkta nesėkmingai – ją lengva perkelti).

Tokio tipo šašlykinės įrengiamos už miesto ribų, palei greitkelius arba masinio žmonių poilsio vietose (parkuose, paplūdimiuose). Pagrindiniai tokių įstaigų lankytojai yra vairuotojai – sunkvežimių vairuotojai, keliautojai, poilsiautojai. Tokiose kebabinėse galima atsipalaiduoti gamtoje ir asmeniškai stebėti kebabų gaminimo procesą. Reikšmingi vasaros kebabinės trūkumai:

Būtinybė turėti tualetą (reikia pirkti arba nuomotis biotualetą, o tai mažina pajamas);

Darbo sezoniškumas.

Šiuo metu paplito dar vienas įstaigos formatas – stacionari kebabinė patalpose. Šis formatas apima negyvenamųjų patalpų, kuriose įrengta virtuvė su specialia įranga, taip pat vieta poilsiui ir valgymui, nuomą arba įsigijimą. Žinoma, tokios įstaigos atidarymas reikalauja didesnių išlaidų. Šio formato šašlykinės privalumai:

Galimybė ištisus metus prekiauti ant grotelių keptais mėsos patiekalais;

Galimybė gerokai paįvairinti meniu;

Galimybė realizuoti didesnį papildomų patiekalų, taip pat alkoholinių ir nealkoholinių gėrimų asortimentą;

Esant tokiam formatui, kebabinės vieta turi didelę reikšmę galimam naujos įmonės augimui ir investicijų grąžai.

Verslo registracija

Prieš atidarant įmonę būtina atlikti verslo registraciją. Šiuo tikslu pradedančiajam verslininkui reikia apsispręsti dėl teisinės veiklos formos ir pasirinkti, ar registruoti juridinį asmenį, ar fizinį asmenį – individualų verslininką. Juridinis asmuo paprastai registruojamas kaip ribotos atsakomybės bendrovė. Registracijos procesas yra brangesnis, užtrunka ilgiau ir reikalauja nemažai įgūdžių tvarkant apskaitą. Iš esmės verslininkai registruojasi kaip individualios įmonės. Ši registravimo forma reiškia, kad reikia gerokai sutaupyti laiko ir pinigų (reikia pateikti prašymą, pasą ir jo kopiją). Galima užsiregistruoti per savaitę, ir tokiu atveju visa procedūra pradedančiajam verslininkui kainuos 4 kartus pigiau nei juridinio asmens registracija. Dar vienas individualios įmonės registravimo privalumas – lengvas apskaitos tvarkymas ir ataskaitų teikimas. Tačiau yra vienas svarbus niuansas – jei planuojate prekiauti alkoholiu, būtina įregistruoti UAB – tik įregistravęs šią formą verslininkas galės gauti licenciją prekiauti alkoholiniais gėrimais. Alumi ir gira galima prekiauti be licencijos.

Kokius leidimus reikia gauti:

Vietos valdžios institucijų leidimai apgyvendinti pasirinktoje vietoje.

Sanitarijos ir epidemiologijos tarnybos išvadą dėl maisto gaminimo technologijos atitikties pagrindinėms normoms ir kokybės standartams (higienos sertifikatas). Sertifikato galiojimas, priklausomai nuo vietovės ir patikrinimų rezultatų, gali būti nuo 12 mėnesių iki 5 metų. Patvirtinimo laikotarpis – iki 2 mėnesių.

Priešgaisrinės tarnybos leidimai ir išvada dėl patalpų atitikimo saugos normoms (galimybė naudotis pagrindiniu ir avariniu išėjimu iš patalpų žmonėms evakuoti kilus gaisrui, priešgaisrinės signalizacijos sistema).

Taip pat būtina nustatyti apmokestinimo formą ir laiku pranešti mokesčių inspekcijai. Priešingu atveju jums automatiškai bus taikoma bendroji apmokestinimo forma.. Darbuotojai, susiję su maisto ir kitų žaliavų tiekimu, atliekų apdorojimu ir susiję su gamybos procesu, privalo turėti medicinines knygeles su įrodymais apie atliktus planinius sveikatos patikrinimus.

Medicininę knygelę galima gauti asmeniškai. Gera alternatyva šiam variantui – pasitelkti tarpininkus ir parengti dokumentus per organizaciją (darbuotojų medicininė apžiūra atliekama kebabinės patalpose), tačiau tai pareikalaus papildomų išlaidų. Jei verslininkas planuoja pats vežti produktus, jis negali apsieiti be automobilio sanitarinio ir epidemiologinio dokumento.

Kebabinės patalpos ir vieta

Kebabinės veiklai vykdyti reikalingas plotas turėtų būti ne mažesnis kaip 60 kvadratinių metrų. Jei kebabinėje taip pat bus įrengti stalai ir kėdės klientams, reikės 100 kv. m ar daugiau ploto. Paprastai kebabinei įrengti palanki vieta jau yra kieno nors nuosavybė. Jei plotas priklauso privačiai nuosavybei, klausimas sprendžiamas sudarant standartinę nuomos sutartį su savininko sutikimu. Jei vieta yra valstybinė nuosavybė, tuomet reikės gauti vietos valdžios institucijų sutikimus ir leidimus.

Reikalavimai patalpoms

Nepriklausomai nuo formos (palapinė ar kapitalinis pastatas), patalpos turi atitikti normas:

Patalpos turi būti negyvenamajame pastate;

Patalpose turi būti įrengta speciali atitinkama įranga;

Verslininkas turi turėti visus LEZ leidimus patalpoms;

Patalpų remontas turi būti atliktas laikantis techninių normų;

Patalpose turi būti įrengtas sanitarinis mazgas (biotualetas vasaros kebabinės atveju);

Turi būti įrengta elektra, vandentiekis, kanalizacija ir ventiliacija.

Patalpa turi atitikti priešgaisrinės saugos taisykles.

Kebabinės vieta

Pagrindiniai kebabinių klientai vasaros variantu buvo ir yra keliaujantys arba atostogaujantys žmonės. Todėl tokio formato šašlykinės turėtų būti įrengtos prie įvažiavimo į miestą ir (arba) išvažiavimo iš miesto, prie greitkelių, poilsio vietose (parkuose, paplūdimiuose). Stacionarios šašlykinės statomos jau miestuose:

Miegamuosiuose rajonuose;

Prie prekybos centrų ar turgaviečių;

Prie geležinkelio ir autobusų stočių;

Šalia transporto mazgų ir pramonės įmonių.

Šio verslo sėkmė tiesiogiai priklausys nuo žmonių srauto. Kuo jis bus didesnis ir ilgesnis, tuo daugiau klientų eis į kebabinę, atitinkamai tokia pat proporcija didės ir įstaigos pelnas.

Valgiaraščiai ir maisto produktai

Meniu

Įstaigos pavadinimas “kebabinė” aiškiai pasako, kad pagrindinis įstaigos patiekalas yra kebabas. Kebabinės valgiaraštį gali sudaryti vienas ar du pagrindiniai patiekalai ir keli papildomi patiekalai, jame gali būti labai platus mėsos ir kitų patiekalų asortimentas. Įstaigos valgiaraštį paprastai sudaro:

Įvairių rūšių mėsos kebabas (tradicinis kiaulienos arba avienos kebabas, jei dėl religinių apribojimų klientas nevartoja kiaulienos – galite jam pasiūlyti alternatyvą – vištienos filė kebabą);

Kepsniai;

Dešrelės, iešmeliai ir rūkytos dešrelės;

Ant grotelių keptos vištienos blauzdelės;

Ant grotelių keptos žuvies kompozicijos;

Keptos arba ant grotelių keptos sezoninės daržovės.

Be kebabų, į meniu gali būti įtraukti papildomi patiekalai, kuriems paruošti nereikia didelių išlaidų: bulvytės, pitos duona, kebabų salotos. Kebabinėje turėtų būti bent kelių rūšių desertų, pavyzdžiui, ledų, vaisių. Didelę reikšmę verslo plėtrai turi alkoholinių (silpnųjų gėrimų, alaus, vyno) ir nealkoholinių gėrimų pasiūla. Kebabinėje labiausiai pageidautinas kelių rūšių pilstomas alus. Kadangi būtent šis gėrimas užims nemažą paklausos dalį, įstaiga turėtų pasiūlyti klientams įvairių užkandžių, pavyzdžiui, vištienos sparnelių, traškučių, riešutų, kalmarų, džiovintos žuvies, krevečių ir kt. Atminkite, kad papildomi patiekalai gali gerokai padidinti įstaigos pajamas. Kaip minėta anksčiau, reikės gauti licenciją prekiauti alkoholiniais gėrimais (prekyba alumi ir gira nėra licencijuojama).

Produkto pristatymas

Vienas problemiškiausių kebabų verslo aspektų yra produktų įsigijimas. Ypatingą dėmesį reikėtų skirti mėsos pirkimui. Geriausias variantas pagrindiniam produktui gauti bus sudaryti sutartis su ūkininkais, kurie paprastai pateikia sanitarinių ir veterinarinių normų laikymąsi patvirtinančius dokumentus ir pateikia mažiausias kainas (nėra tarpininkų). Mėsos sertifikatai yra privalomi, nes jie patvirtina produkto kokybę ir saugą ir yra būtini norint praeiti patikrinimą. Jei nėra galimybės pirkti mėsos tiesiogiai iš ūkininkų, verslininkui naudingiau pirkti produktą nedidelės didmeninės prekybos bazėse ir mažmeninės prekybos tinkluose, kur vykdoma kokybės kontrolė. Nepatartina pirkti mėsos naujose vietose arba labai mažomis kainomis be dokumentų. Tai gali turėti daugiau nei liūdnų pasekmių verslui – juk kalbama apie klientų sveikatą ir jūsų reputaciją.

Įranga

Reikalingos techninės ir kitos įrangos sąrašas tiesiogiai priklauso nuo įstaigos specializacijos.

Visiems formatams bendra virtuvės įranga:

Kepsninė su iešmų rinkiniu;

Mikrobangų krosnelė;

Šaldytuvai;

Mėsos pjaustymo stalai;

Virtuvės indai maistui gaminti, virtuvės indai patiekalams patiekti (gali būti vienkartiniai) ir virtuvės įranga (šakutės, įvairūs peiliai, pjaustymo lentelės ir t. t.).

Reikalingos stacionarios kebabinės:

Kepimo spinta su galingu ekstraktoriumi;

Indaplovė (jei nenaudojami vienkartiniai indai).

Vasaros (sezoninėms) kebabinėms reikia:

Palapinių;

Biotualeto.

Baldai:

Vitrina ir prekystalis užsakymams priimti ir pagalbiniams maisto produktams bei gėrimams išdėstyti;

Šaldytuvai gaiviesiems gėrimams ir alui (galima išsinuomoti iš prekinių ženklų pardavėjų);

Baldai lankytojams – stalai ir kėdės (atviros kepsninės naudoja plastikinius stalus ir kėdes), baro kėdės;

Stacionarioms kebabinėms reikalingi rūbinės baldai.

Įstaigai ir indams keliami specialūs švaros reikalavimai. Tai svarbu ir iš estetinės pusės, ir dėl patikrinimų (jie bus atliekami reguliariai). Ant stalų turi būti padėtos servetėlės.

Darbuotojai

Atsižvelgiant į įmonės specializaciją (gali būti prekiaujama tik kebabais arba platus meniu), klientų srautus, kebabinės dydį ir formatą, reikalinga skirtinga darbuotojų sudėtis ir skaičius.

Kebabinėje reikalingi šie darbuotojai:

Administratorius.

Administratoriaus funkcijas dažnai atlieka pats įmonės savininkas. Taip pat administratorius gali atlikti kasininko funkcijas.

Virėjas.

Darbo pradžioje esant mažai apyvartai užteks vieno virėjo. Esant dideliam darbo krūviui, darbuotojų funkcijas galima paskirstyti, t. y. barbekiu kepėjas dirba su mėsa, o virėjas – su marinatais, padažais, garnyrais ir pan. Reikalavimai: kuo aukštesnė virėjo kvalifikacija, tuo skaniau ir geriau jis gamins, o tai, žinoma, turės teigiamos įtakos įstaigos klientų srautui.

Barbekiu kepėjo padėjėjas.

Kepant šašlykus reikia atlikti daug papildomų procedūrų (malkų, anglių paruošimas, pakrovimas – iškrovimas ir t. t.), nuo kurių virėjas turėtų būti atleistas (tai leis jam susitelkti tik į kvalifikuotą darbą). Todėl jam reikia 2 padėjėjų.

Padavėjas.

Padavėjų skaičius priklauso nuo aptarnaujamų stalų skaičiaus ir darbo grafiko (jei dirbama pamainomis, padavėjų reikia 2 kartus daugiau). Reikalavimai: dėmesingumas ir draugiškumas klientams, nekonfliktiškumas, sąžiningumas ir atsakingumas. Pageidautina turėti darbo patirties, tačiau galima priimti asmenį su bandomuoju laikotarpiu.

Apsaugos darbuotojas (jei reikia)

Buhalteris.

Galite priimti valandinį darbuotoją (ateinantį buhalterį) arba kreiptis į užsakomųjų paslaugų įmonę. Tačiau, turėdamas pakankamą kvalifikaciją, apskaitą gali tvarkyti ir pats verslininkas.

Valytoja.

Reklama

Tokioms įstaigoms kaip kebabinės reklamuoti produktyviausia yra išorinė reklama – iškabos, stendai, iškabos ant stulpų. Be to, atidarant stacionarią kebabinę, galima platinti lankstinukus, dėti juos į pašto dėžutes netoliese esančių namų kvartale, perėjose, turgavietėse. Be to, klientams galima dalyti vizitines korteles, ant kurių būtinai turi būti užrašytas įstaigos adresas ir telefono numeris, kuriuo galima užsisakyti kebabų ar kitų patiekalų į namus. Nebus nereikalingas ir pačios įstaigos interneto svetainės adresas, kuriame klientas gali matyti kainą ir reikiamus kontaktus.

Naujienos

Verslo Vikingai

Technologijos6 mėnesiai prieš

Kriptovaliutų mokėjimų surinkimo paslaugos verslams: teisinių iššūkių rinkoje daug, bet požiūris vis pozityvesnis

Apie kriptovaliutų mokėjimus tikrai esate girdėję, o tai šiandien ypač aktyviai naudojama ir verslo sektoriuje. Įmonės „CoinGate” bendraįkūrėjas ​​Dmitrijus Borisenka...

Verslo vikingai6 mėnesiai prieš

Sėkmingą šakočių ir autentiškų gardėsių verslą įkūrusi Sandra atskleidžia: „Versle galima suklysti, galima padaryti daug klaidų, bet nepavyksta tik tiems, kurie nebando.”

Visą gyvenimą meilę maistui ir įvairių skanumynų gaminimui jautusi Sandra Riepšienė, prieš 13 metų nusprendė pabandyti įgyvendinti svajonę ir kartu...

Dirbtinis intelektas7 mėnesiai prieš

Generatyvinis dirbtinis intelektas: pagalba ar grėsmė visuomenei?

Įvairūs  dirbtinio intelekto įrankiai šiandien vis aktyviau naudojami įvairių organizacijų ir specialistų, siekiant pagreitinti, efektyvinti įvairius darbo procesus. Visgi, netrūksta ...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

NordLayer paslauga: kas tai ir kuo naudinga šiandien kiekvienam verslui?

Globaliame verslo pasaulyje, vienas iš svarbiausių uždavinių yra suvaldyti saugumą ir galimas kibernetinių atakų rizikas, kurios gali padaryti neišmatuojamos žalos...

Verslo vikingai8 mėnesiai prieš

„Linkedist” agentūros įkūrėja Kotryna Kurt: apie verslo pradžią, iššūkius ir tai, kodėl kiekviena įmonė privalo būti linkedin platformoje

Dar gyvendama Danijoje, jauna marketingo specialistė Kotryna Kurt atrado tuo metu sparčiai populiarėjančią Linkedin platformą. Tuo metu tai padėjo jai...

Visos teisės saugomos.© 2015-2023 | Kopijuoti draudžiama |