Paskelbta
1 metai prieš-
Lietuvos gyventojai labiausiai linkę dirbti iš ofiso arba hibridiniu būdu. Bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi visuomenės apklausa parodė, kad vos 10 proc. gyventojų dirba vien tik nuotoliniu būdu, iš namų, 12 proc. teigia derinantys darbą iš namų ir biure, o beveik trečdalis (31 proc.) respondentų dirbti kasdien eina į biurą. Likusieji šiuo metu nedirba (24 proc.) arba dirba ne namuose ar biure, o kitoje vietoje (18 proc.).
„Viešojoje erdvėje netylant kalboms apie tai, kad po COVID-19 pandemijos sudėtinga „parsivilioti“ darbuotojus dirbti atgal į biurus, susidaro klaidinga nuomonė, kad kone absoliuti dauguma gyventojų yra pasirinkę nuotolinio darbo formą. Ši apklausa parodė, kad realybė yra kiek kitokia – 42 proc. šalies gyventojų arba nuolat dirba biure, arba hibridiniu būdu. Vadinasi, biurų poreikis, gal kiek ir pakoreguotas pasikeitusių darbo įpročių, vis vien išlieka, ypač didmiesčiuose, kur biure dirba dar daugiau gyventojų“, – komentuoja apklausą inicijavusios NT plėtros bendrovės „Realco“ komercinio NT vystymo vadovė Gintarė Žemaitė.
Daugiausia dirbančių arba vien iš ofiso, arba hibridiniu būdu, yra tarp didmiesčių gyventojų – 50 proc. Tarp kitų miestų ar rajono centrų bei kaimiškųjų vietovių gyventojų tokių yra po maždaug 38 proc.
Svarbi patogi darbo vieta mieste
Apklausa parodė, kad nors didžioji dauguma didmiesčių gyventojų po darbo keliauja namo (85 proc.), nemaža dalis paskiria šį laiką kitoms veikloms. Kone trečdalis (29 proc.) didmiesčiuose gyvenančių apklausos dalyvių nurodė pasibaigus darbo dienai apsipirkinėjantys, 16 proc. teigia einantys pasivaikščioti, po 12 proc. tvarko įvairius reikalus miesto centre arba sportuoja, 10 proc. susitinka su draugais, 7,6 proc. eina į kiną, teatrą, koncertą ar kitaip pramogauja.
Pasak Gintarės Žemaitės, tokie apklausos rezultatai rodo, kad darbuotojams papildomomis pridėtinėmis biuro vertėmis gali tapti jo vieta mieste, patogus susisiekimas su paslaugų teikimo vietomis ar papildomos paslaugos pačiame verslo centre.
„Po darbo dienos užsiimant suplanuotomis veiklomis, ar tai būtų apsipirkimas, ar sportavimas, labai svarbu yra patogumas ir laiko taupymas. Gyventojams išties kur kas patogiau visas reikiamas vietas rasti netoli darbo vietos, kad nereikėtų važiuoti į kitą miesto pusę. Šiuo aspektu beveik visada laimi biurai, esantys centrinėse miesto dalyse, kur koncentruojasi ir įvairios paslaugos, parduotuvės, pramogų vietos, gausu sporto centrų ir galimybių pasivaikščioti. Vietą mieste kaip vieną esminių privalumų akcentuojame ir mūsų vystomo verslo centro „Hero“ projekte sostinės Kalvarijų gatvės pradžioje, centriniame miesto verslo kvartale“, – sako pašnekovė.
2025 m. II ketvirtį planuojamame baigti verslo centre „Hero“ bus 32 tūkst. kv. metrų nuomai skirto biurų ploto, iš kurių 4 tūkst. kv. metrų – viename aukšte. Taip pat numatyta daugiau kaip 400 automobilių parkavimo vietų požeminėje aikštelėje, elektromobilių parkavimo ir įkrovimo vietos, erdvės laikyti dviračius. Verslo centras sieks būti įvertintas sveikųjų biurų WELL sertifikatu bei atitikti kriterijus, būtinus gauti tvarių pastatų vertinimo sistemos sertifikatą BREEAM Excellence.
Verslo centras statomas centriniame Vilniaus verslo kvartale, išsiskiriančiame itin geru susisiekimu tiek viešuoju, tiek privačiu transportu, įskaitant paspirtukus ar dviračius. Netoliese įsikūrę prekybos centrai, restoranai, bankai, viešbučiai, sveikatingumo, grožio ir kitų paslaugų vietos.
Pačiame verslo centre taip pat bus pasiūlytas platus paslaugų spektras, atliepiantis jame dirbančių ir besilankančių poreikius. Planuojama „Hero“ įrengti sveikatingumo centrą, maitinimo vietų, 300 m bėgimo takelį ant pastato stogo, bendro naudojimo darbo ir laisvalaikio erdvių ir kt.
„Spinter tyrimų“ sausio 19-26 d. vykdytoje apklausoje dalyvavo 1008 respondentai nuo 18 iki 65 metų amžiaus. Atsakydami į užduotą klausimą gyventojai galėjo rinktis kelis atsakymus, todėl bendra suma viršija 100 proc.
Į verslo centrą „Hero“ keliasi „COBALT“ – viena iš teisės paslaugų lyderių Baltijos šalyse
Vilniaus NT rinka auga: pirmojo ketvirčio rezultatai dvigubai lenkia pernykščius
„Aggressive Capital“ įsigijo „Realco“ vystomą prestižinį NT projektą Vilniuje
„Realco“: per trumpiausią metų mėnesį Vilniuje parduota net 451 butas
Verslo centro „Hero“ plėtotojai pradeda platinti penktąją 5,5 mln. eurų vertės obligacijų emisijos dalį
„PwC“ įsikurs verslo centre „Hero“ – pasirinkimą lėmė prestižinė vieta
„Hero“ verslo centras artėja link finišo – fasado montavimo darbai jau baigti
„Realco“ siūlo unikalią galimybę: investuok į prabangius „Ocean 11“ projektus Ispanijoje
Naujas gyvenimas Vilniaus Baltupiuose: prasideda „Baltupis“ antrojo etapo statybos ir butų pardavimai
Pasiruošimas vasarai Klaipėdos pajūryje įgauna pagreitį. Šiandien Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus su specialistais lankė miesto paplūdimius, apžiūrėjo ir įvertino pasirengimo...
Populiariausia Graikijos sala Kreta 2025 m. vasaros sezoną pasitinka kupina ambicingų tikslų. Šiemet salos turizmo sektoriaus atstovai labiausiai orientuosis į...
Prasidėjo sodo ir daržų sezonas – pavasarinei saulei lepinant, skubame darbuotis lauke. Nors pavasarinė šiluma neretai būna apgaulinga, dažnai dirbame...
Velykinis stalas be margučių tikrai neįsivaizduojamas, juk jie yra vienas svarbiausių šios pavasario šventės simbolių. Lengviausia dažyti baltus lukštus, tad...
Iki Velykų likus vos porai dienų daugelis ieško paskutinės minutės idėjų, kaip šiemet marginti kiaušinius, kad jie būtų patys tvirčiausi...
Kasmet pasaulyje pametama arba pavagiama virš 4 mln. išmaniųjų telefonų. Tai reiškia, kad kasdien, net ir švenčių dienomis, beveik 11...
Pavasaris – traumų ir nelaimingų atsitikimų metas. Pasibaigus šaltajam sezonui gyventojai, skubėdami džiaugtis pramogomis ir laisvalaikiu lauke, patiria daugiau sumušimų,...
Artėjant Velykoms, daugelis šeimų ruošiasi jaukioms akimirkoms, spalvingiems margučiams ir šventiniam šurmuliui. Tačiau šis laikotarpis ne visada yra vien džiugi...