Paskelbta
1 metai prieš-
Sutaupyti siekiantys Lietuvos gyventojai perka internetu ir šios veiklos intensyvumu išsiskiria Europos kontekste. Naujausias tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad lietuviai dažniau nei kaimyninių šalių gyventojai internete apsipirkinėja reguliariai ir savo pirkinių krepšelį daugiausiai papildo naujais drabužiais ir avalyne, rašoma „DPD Lietuva“ pranešime.
Baltijos šalių gyventojai aktyviai perka internetu, tačiau kiek nusileidžia Europos šalių vidurkiui, kuris siekia 76 proc., kai Lietuvoje internetu prekes įsigyja 63 proc., Latvijoje – 64 proc., Estijoje – 69 proc. gyventojų. 2023 m. Lietuvoje ir Estijoje apsiperkančiųjų internetu nežymiai padaugėjo – skaičius per metus paaugo 1 proc., o Latvijoje išliko stabilus.
„Vis dėlto, Lietuva lenkia tiek kitų Baltijos šalių, tiek visos Europos vidurkius pagal didžiausią nuolatinių pirkėjų el. erdvėje skaičių – jis sudaro 50 proc. tarp visų internetu apsiperkančių šalies gyventojų. Tai rodo, kad Lietuvos gyventojai jau įvertino apsipirkimo internetu privalumus ir atrado patogiausias platformas apsipirkimui, į kurias nuolat sugrįžta“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Nuolatiniais pirkėjais vadinami 18–70 m. asmenys, bent kartą per mėnesį apsiperkantys internetu. Reguliariai internete apsiperka 45 proc. Latvijos, 42 proc. Estijos ir vidutiniškai 48 proc. Europos šalių gyventojų.
Populiariausi – drabužiai ir grožio prekės
Tarp Baltijos šalių nežymiai skiriasi populiariausių internete parduodamų produktų kategorijos. Lietuviai internetu dažniausiai perka drabužius, avalynę, grožio bei sveikatos priežiūros priemones.
Kaimynai latviai pirmenybę teikia grožio ir sveikatos priežiūros priemonėms, taip pat dažnai internetu užsisako maistą ir vaistus.
Estai internetu daugiausiai įsigyja grožio ir sveikatos priežiūros priemonių, avalynės, drabužių.
Nuolatiniai pirkėjai iš visų trijų Baltijos šalių svarbiausiu faktoriumi, nulemiančiu, ar įsigyti tam tikrą prekę, įvardijo jos kainą (71 proc. Lietuvos, 62 proc. Latvijos, 68 proc. Estijos gyventojų).
Panašios pasaulinės tendencijos pastebimos ir kituose tyrimuose. „Statista.com“ 2023 m. apklausos duomenimis, pagrindiniai faktoriai, skatinę pirkėjus įsigyti prekes internetu, buvo noras sutaupyti – tai buvo svarbiausia 53 proc. apklaustųjų iš viso pasaulio. Taip pat svarbiais faktoriais respondentai įvardijo nemokamą pristatymą, greitą ir patogų pristatymą bei galimybę prekę grąžinti nemokamai.
„Apibendrinant galima pasakyti, kad Baltijos šalių pirkėjai mažai perka impulsyviai, yra jautrūs kainai, todėl internetu ieško geresnių pasiūlymų ir tikisi, kad taip perkant galima sutaupyti. Verta nepamiršti, kad pirkdami internetu pirkėjai nebūtinai sutaupo įsigydami tik pigesnį pirkinį – jie taupo ir savo laiką. Juk vykdami į fizinę parduotuvę ne tik patiriame papildomų kelionės išlaidų, bet ir prarandame laiką, kurį galėtume išnaudoti prasmingiau“, – įsitikinęs e. komercijos ekspertas G. Bilevičius.
Tarptautinės siuntų pristatymo grupės „Geopost“, kuriai priklauso ir „DPD Lietuva“, užsakymu atliktas tyrimas vykdytas 2023 m. gegužės 31 d. – liepos 19 d., jo metu apklausta daugiau kaip 24 tūkst. Europos gyventojų iš 22 skirtingų šalių. Lietuvoje apklausti 804 gyventojai, iš jų socialines medijas naudoja 399 gyventojai.
Verslas nori daugiau nei pristatymo: pusė klientų tikisi matyti logistikos partnerio pastangas mažinti CO2
„DPD“ tinklas Lietuvoje plečiasi – šiemet paštomatų plėtrai investuos 800 tūkst. eurų
Paštomatų bumas ir siuntinių augimas: kaip 2024 m. pasikeitė pašto rinka?
Įsisiautę žiemiški orai – pavojus siuntoms! Kai kuriuos daiktus šaltis gali sugadinti negrįžtamai
Išvykote atostogauti, o siunta atkeliavo? Šie patarimai padės išvengti siuntos gražinimo
Kur Vilniuje kvėpuoti pavojingiausia? Prasčiausios oro kokybės mikrorajonai atskleisti
Kalėdinės dovanos nepateisino lūkesčių? Ekspertas atskleidžia, ką su jomis daryti
Mišrainė nuo kalėdinio stalo tiesiai į paštomatą? Ekspertas primena, ką draudžiama siųsti paštomatu
Išsaugokite staigmeną – geriausios vietos, kuriose galite nuo namiškių paslėpti kalėdines dovanas
Krovos ir sandėliavimo technikos bendrovė „Alwark“ praneša apie kitos „Alwark Group“ statybų, uostų krovos ir karjerų technikos bendrovės „Mobile Heavy...
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ pradėjo intensyvų pasiruošimą vasarai. Didžiausias Lietuvos darbdavys vasaros sezonui papildomai ieško apie 500 kolegų. Įsidarbinusiems –...
Ar žinojote, kad dalis žmonių eidami gatve virš jūsų galvos mato plaukiojančią gyvybės juostą, o prekybos centre dėdami vaisius įsivaizduoja...
Elektromobilių parko augimas Lietuvoje įgauna pagreitį – „Regitros“ duomenimis, pastaruosius kelerius metus šių automobilių skaičius šalies keliuose kasmet paauga vidutiniškai...
Per pastaruosius kelerius metus sparčiai vystantis 5G ir kitiems mobiliojo ryšio tinklams, daugelis vartotojų Lietuvoje vis dar negali išnaudoti viso...
Pavasarį laukiniai gyvūnai tampa aktyvesni – prasidėjus rujos laikotarpiui, jų migracija per kelius gerokai suintensyvėja. Aplinkos apsaugos departamento (AAD) duomenimis,...
Absoliuti dauguma šalies gyventojų teigia kelyje susiduriantys su pavojingu kitų vairuotojų elgesiu. Deja, gatvėje matydami agresyviai, pavojingai manevruojančius ar apsvaigusius...
Apie tirpiąją kavą vis dar sklando įvairių mitų. Vis dėlto juos lengva paneigti, kai geriau supranti esminius dalykus: pavyzdžiui, kaip...